Ovih dana gotovo je nemoguće oduprijeti se nogometnoj groznici povodom Svjetskog prvenstva u Katru. Kockaste zastavice nalaze se na svakom koraku, a upravo su ovu nogometnu euforiju mnogi brendovi prepoznali kao sjajnu priliku za dobar marketing. Tako možemo vidjeti neke nove ambalaže omiljenih nam proizvoda i slogane koji pozivaju na zajedništvo i ponos, kao i neke bizarne pokušaje promocije proizvoda poput navijačkog kupusa. S druge strane, koliko god promoviranje proizvoda putem ove najvažnije sporedne stvari na svijetu bilo marketinški pametno, jedan beauty brend je potvrdio kako je ipak riječ o skliskom terenu te da nije uvijek baš svaki marketing dobar marketing!
Ako ste ovih dana barem malo zakoračili na Instagram, sigurni smo kako ste primijetili jednu mnogima bizarnu reklamu popularnog kozmetičkog brenda Nivea. Naime, kako bi izreklamirali svoju novu micelarnu otopinu ovaj brend je pokušao učinkovitost svog proizvoda staviti u kontekst Svjetskog prvenstva te se našalio s izgubljenom utakmicom Hrvatske protiv Argentine kroz slogan “briše sve osim suza”. Ova šala koja zapravo prelazi granicu šale i opasno koketira s ruganjem nije dobro sjela mnogima, a što se može primijetiti i u brojnim komentarima koji su zatrpali spornu fotografiju. Ono što je još bizarnije su i odgovori brenda na same komentare gdje se sustavno ignorira nezadovoljstvo hrvatskih navijača koji su ovu reklamu shvatili upravo onako kakva ona i jest, provokativno, te vrlo otvoreno prikazuju svoju naklonjenost Argentini putem komentara kako su ljubitelji plave boje.
Također, ako ste mislili kako je tu kraj cijelom ovom ‘skandalu’, varate se! Nakon ove sporne fotografije osvanula je još jedna, ovoga puta namijenjena nogometnim ‘gubitnicima’ Maroku. S druge strane, njihov slogan bio je nešto nježniji, aludirajući na to da micelarna otopina uklanja sve osim nasljeđa, pokazivajući tim putem kako poštuju tradiciju afričkog naroda koja je vrlo važan dio njihovog identiteta. Iako je ovaj kontekst malo bolje promišljen u odnosu na Hrvatsku reprezentaciju i dalje se postavlja pitanje zašto se u prvi plan stavljaju nogometni gubitnici malih zemalja čiji ovako sjajan plasman na svjetskom nogometnom prvenstvu baš nitko nije očekivao te se u isti kontekst nisu stavili neke velike ‘ribe’ i favoriti poput Brazila ili Španjolske koji su puno ranije ispali sa samog natjecanja?
Pomalo bizarno da se ovakav ‘gaf’ dogodi brendu koji dugi niz godina gradi svoje ime u beauty industriji i koji u svojim redovima ima ogroman tim ljudi čiji je posao promocija brenda, no možda je upravo ova provokacija i ispunila svoju svrhu. Micelarna otopina je dobila svoju pažnju i to u puno većoj mjeri nešto što bi stekla da se primjenjivala neka druga strategija, stoga pitanje koje se samo nameće jest hoće li i može li ova kampanja naštetiti samom brendu i njegovoj reputaciji?
Kao i u milijun drugih skandala u kojima se marketinška strategija koristila vrlo bizarno, krajnji scenarij gotovo je uvijek isti. Sporni brend se ispriča i nekako opravda svoj suludi potez, a kolektivna amnezija kojoj smo kao potrošači skloni samo je dodatan plus zbog kojeg si svaki brend može priuštiti ovakav gaf. Tako ponovno dolazimo do one da je svaki marketing, pa i onaj loš podjednako dobar jer sada konačno svi znamo da je na tržište stigla nova micelarna otopina.
Foto: Instagram
*Stavovi izneseni u kolumnama i komentarima su osobni stavovi autora i ne odražavaju nužno stav redakcije FASHION.HR portala