U moru skincare proizvoda, reklama i obećanja o “čudesnoj koži preko noći”, lako je izgubiti se. Sigurno ste se barem jednom pitali – kako znati koji proizvodi zaista djeluju, a koji su samo marketinški trik? Na policama drogerija i parfumerija nalazi se na stotine seruma, krema i tonika, svi s obećanjima da će vam pružiti savršeno glatku, blistavu i mladenačku kožu. Ali, jesu li svi oni zaista učinkoviti ili je riječ o samo lijepo upakiranoj priči?
Dobra vijest je ta da ne trebate biti kemičar da biste znali prepoznati kvalitetne proizvode – dovoljno je razumjeti ključne sastojke i kako oni djeluju. U nastavku teksta razbijamo mitove, objašnjavamo na što treba paziti pri odabiru skincare proizvoda i donosimo konkretne primjere proizvoda koji su se dokazali svoju vrijednost na tržištu, pa ih se kao takve isplati uvrstiti u njegu kože lica!
Nije bitno koliko je proizvod „Instagram-friendly“ ili koliko ga celebrityji hvale – sastojci su ono što čini razliku. Uvijek prvo pročitajte popis sastojaka (INCI listu) i tražite aktivne supstance s dokazanim djelovanjem, poput Vitamina C (askorbinska kiselina) koji posvjetljuje kožu i ujednačava ten ili retinola, čarobni sastojak protiv bora i akni. Hijaluronska kiselina poznata je kao hidratacijski heroj, dok će niacinamid smanjiti crvenilo i kontrolirati lučenje sebuma.
Ako neki proizvod zvuči predobro da bi bio istinit, vjerojatno i jest. Izrazi poput “prirodni”, “organski”, “dermatološki testirano” i “bez kemikalija” često su samo marketinške fraze. Primjer: kolagen u kremama – iako je kolagen ključan za kožu, molekule u topikalnim proizvodima ne mogu prodrijeti dovoljno duboko da bi potaknule proizvodnju kolagena. Umjesto toga, bolje je koristiti retinol ili peptide. Nadalje, ako vam neki proizvod obećava instant lifting efekt ili uklanjanje bora u tjedan dana, budite skeptični. Pravi skincare proizvodi djeluju postepeno – vitamin C i retinol mogu pokazati rezultate tek nakon 6-8 tjedana redovite upotrebe. Strpljenje se isplati!
Neki luksuzni skincare brendovi naplaćuju više zbog pakiranja i imidža, dok drogerijski proizvodi s istim sastojcima mogu biti jednako učinkoviti. Sjajan primjer je CeraVe Moisturizing Cream (drogerijski favorit) jer je jednako dobar kao i skuplje hidratantne kreme poput Drunk Elephant Lala Retro Whipped Cream.

Najbolji anti-age proizvod nije serum od 100 eura, već dobra krema sa zaštitnim faktorom. Nema smisla ulagati u skincare ako ne štitite kožu od sunca! Neki odlični primjeri su La Roche-Posay Anthelios SPF50+ ili Biore UV Aqua Rich SPF50.

Skincare je znanost, a ne magija – i sada znate kako razlikovati stvarno učinkovite proizvode od onih koji se samo dobro prodaju, stoga ne nasjedajte na marketinške trikove, čitajte sastojke i budite strpljivi. Vaša koža će vam biti zahvalna!
Foto: Instagram