[the_ad_placement id="post-top"]
[the_ad_placement id="post-top-mobile"]

Koliko toga se promijenilo u beauty industriji unazad 15 godina?

Moramo priznati kako smo ovih dana izrazito uzbuđeni jer obilježavamo 15. godina postojanja FASHION.HR portala. Kroz sve te godine bavili smo se raznim lifestyle temama, a one beauty poprilično je bilo dinamično, ponekad i izazovno popratiti. Gotovo niti jedna industrija unazad nekoliko godina nije doživjela toliki procvat, posebice u vrijeme pandemije kada su druge industrije pokušavale pronaći svoju slamku spasa, svijet ljepote zadovoljno je trljao ruke. Kako je ovih dana sve u simboličnom znaku 15, posebno nam je zanimljiva retrospektiva koliko se zapravo ova dinamična industrija promijenila u tom periodu?

Tanke obrve, debeli pramenovi na kosi, prenaglašen make up samo su djelići trendova koji su se izmjenjivali u beauty svijetu. No, osim promjena u našoj rutini uljepšavanja, u ovom svijetu koji nikada ne spava ostvarivali su se i vrlo značajni fenomeni, koji su nam nekada bili u potpunosti nezamislivi, primjerice spajanje skincare i make up proizvoda u jedno, koketiranje svijeta ljepote s tehnologijom i to do te mjere da više pojedine proizvode ne moramo isprobavati na koži. Trenutno je goruće pitanje u beauty industriji i njezina ekološka prihvatljivost, jer sve više postajemo svjesni da se naše kupaonice pretvaraju u odlagalište plastike te da ove nesnosne vrućine nisu samo naznaci da je stiglo ljeto, već da je situacija puno ozbiljnija. O trendovima i fenomenima koji su ostavili traga unazad 15 godina porazgovarali smo s ključnim imenima beauty industrije, a njihova razmatranja i stavove otkrijte u nastavku!

Marija Butković (vizažistica i vlasnica brenda Marra)

Ako se vratimo kroz vrijeme, u trendu su bile tanko počupane i strogo iscrtane obrve, zbog čega veliki broj žena žali i danas. Kroz desetljeće se trend obrva jako promijenio i mislim da su obrve postale najvažniji dio svakog lica. Kroz deset – petnaest godina unazad trend oblikovanja obrve se vratio i svakako će se zaustaviti na urednim, prirodnim obrvama. Puno studija je pokazalo kako pravilno oblikovane obrve mogu ‘obrisati’ godine s lica, uokviriti pogled i dati karakter svakom licu. Kod oblikovanja je važno koju dlačicu ne počupati, poštovati oblik i stil prirodnih obrva te autentičnost svakog lica i osobnosti. Uz povratak trendova prirodnim obrvama, paralelno se razvijaju proizvodi i tretmani koji će baš svakome omogućiti da ima savršene obrve. Pogreška je šablonski iscrtavati ili oblikovati obrve, to bi bilo kao da svi nosimo istu frizuru i boju kose.

Jako preplanuo ten i tamniji puderi; sjećam se perioda kada su klijentice tražile tamniji puder od svog tena. Teško im je bilo objasniti da ako je lice tamno, ostali dijelovi su svijetli; kao što je vrat, dio uz vlasište i ruke koje koristimo u komunikaciji. Danas je trend sunčanja i pretjerano preplanulog tena gotovo potpuno nestao. Više se koriste proizvodi za samotamnjenje čime se postiže blago preplanuli ten te bronzeri za lice i tijelo kojima postižemo laganu refleksiju prirodne preplanulosti. Konturiranje je apsolutni highlight koji se pojavio oko 2010. godine. Pojavom društvenih mreža se dogodila ekspanzija trenda konturiranja. Make up artisti su do tada konturiranje koristili na svojim profesionalnim angažmanima. 90-ih godina smo o konturiranju učili od Kevyn Aucoina, 1945. god. Max Factor je predstavio prvi tutorial o konturiranju, a sve do 2000. je konturiranje isključivo bilo korišteno u profesionalnoj make up industriji. Društvene mreže učinile su tehnike konturiranja dostupnim širokim masama!

Zvonimir Franić (frizerski stilist)

Kroz proteklih 15-ak godina svjedočili smo raznim trendovima za koje mi je drago da su pali u zaborav budući da nisu pristajali gotovo nikome. To je primjerice bio trend pretjeranog istanjivanje vrhova, zatim višebojni pramenovi koji su podsjećali na zebrine pruge ili pak suviše posvijetljena i time uništena kosa. Kao trend koji se zadržao i obilježio proteklo razdoblje u bojanju kose definitivno je balayage tehnika pramenova koju moje klijentice i dalje jako puno traže. Balayage djeluje prirodno, ako se profesionalno izvodi minimalno oštećuje strukturu vlasi i omogućuje da ponekad i mjesecima kosa izgleda svježe i sjajno, naravno uz korištenje prikladnih proizvoda za njegu. Valovi na poludugoj ili dugoj kosi trend su koji bi izdvojio što se tiče stylinga – i dalje je to najtraženija frizura, bilo da se radi o dnevnim, opuštenijim varijantama ili o moćnim, jače stiliziranim valovima za neku posebnu priliku.

Bioderma (Maja Kurtanjek, Product Manager)

Nekako kao da se u zadnje vrijeme počela buditi svijest o svakodnevnom nošenju SPF zaštite i njezinoj važnosti, ali i dalje smatramo kako velik broj ljudi nije svjestan posljedica koje nam može nanijeti sunce, a da se pri izlaganju nismo adekvatno zaštitili. Kao revolucija u zaštiti kože od UV zračenja izdvojili bi Bioderma patent Cellular Bioprotection™, dodatnu biološku zaštitu UVB/UVA koja pojačava mehanizam samoobrane kože i sadrži ojačanu zaštitu i to 2x rigorozniju od europskog standarda!

Jedinstvena kombinacija manitola i ektoina u patentu dokazano smanjuje unutarstanični oksidativni stres izazvan UVA zračenjem, štiti DNK i očuvanje imunološke obrane te nešto što je vrlo važno – čuva imunološku barijeru kože koju jača da bude snažnija prilikom izlaganja suncu. Većina krema za zaštitu od sunca razvijena su isključivo za vanjsku zaštitu. Bioderma nudi drugačija rješenja u proizvodima za zaštitu od sunca, te tako uz filtere pojačava prirodne zaštitne mehanizme u koži. Uz to što naš patent Celullar bioprotection u kombinaciji s manitolom i ektoinom, jača obrambene mehanizme, što je jedinstvena biološka zaštita komplementarna UVA i UVB zaštiti, ovaj patent smanjuje unutarstanični oksidativni stres, štiti naš DNA i čuva imunološku barijeru kože.

Simona Antonović (make up artist)

Proteklih 15 godina svjedočili smo značajnim make up i beauty fenomenima u beauty industriji, a meni je teško izdvojiti jedan! No, istaknula bi jedan make up trend koji mi je posebno drag i za kojeg se nadam da neće nikada prestati, a radi se o SJAJNOJ koži, koja je proteklih godina postala opsesija prilikom šminkanja te se postiže raznim highlighterima. Riječ je o proizvodima koji služe za prirodno postizanje sjaja kože, bez da ona izgleda masno. Sjajna – orošena koža postiže se i ozbiljnim režimom njege, a highlighterima dodatno naglašavamo vrhove jagodica i ostalih kostiju lica. Za suhu kožu biram kremaste i tekuće highlightere, dok za masnu i mješovitu one u krutom stanju.

Olival (Sara Jerman, Brand Manager)

Kroz 27 godina postojanja Olivala u kozmetičkoj smo branši dočekali brojna nova saznanja, trendove i fenomene. Neke smo ispratili bez osvrtanja, a neke uspješno primijenili u našem poslovanju. Ono što možemo istaknuti kao zanimljiv fenomen upravo je činjenica da se kupci o kozmetici danas mogu (i žele) informirati više no ikad, no u svemu je tome potreban kritički pristup informacijama koje su široko dostupne i udaljene tek pokoji klik mišem. Budući da se i sami vodimo takvim principima, toplo pozdravljamo sve veću svjesnost o sastojcima, njihovim kompleksnim nazivima i učincima – ali ne iz perspektive stvaranja neutemeljenog straha prema kozmetici koja je u Europi itekako zakonski regulirana, već s gledišta kvalitetnog informiranog odabira.

Ljubiteljima isključivo prirodne kozmetike posvetili smo cijele linije proizvoda od kojih se posebno ističe kolekcija Smilje koja jedina u Hrvatskoj, i prva u regiji, od 2014. godine nosi neovisni NATRUE certifikat za prirodnu kozmetiku, a već dugi niz godina kroz individualna savjetovanja i podršku kupcima putem društvenih mreža, e-maila i telefona pomažemo pronaći idealnu njegu i rješavamo sve skincare nedoumice koje ih muče.

Korana Marović (beauty content creator, brand manager and community manager)

Najzanimljivijim trendom u posljednjih 15 godina smatram Instagram make up – možemo li ga uopće nazvati trendom. Zahvaljujući nekoliko odvažnih vizažista na ovoj društvenoj mreži, izrodila se potpuna ludnica za make upom, a kasnije i skincareom među djevojaka svih uzrasta. Do toga trena prosječna djevojka nije znala što je konturiranje, a još manje kako iskonturirati svoj nos, nije znala diferencirati MAC ruževe Ruby Woo i Russian Red, a bome je mislila da je “baking” nešto što se radi u kuhinji… Rekla bih da je Instagram make up zakopao svoje prstiće u drag make up u mjeri koja je do tada bila nepoznata, možda i rubno šokantna pa je toliko planula, i da je radi toga ekspresivniji, ali i teži make up, postao i ostao popularan u svim svojim današnjim izvedenicama. Jest da konturiranje nije više tako popularno – ali Instagram, a sada i Tik Tok kao platforma, nastavljaju kreirati trendove koji pozivaju na autentičnost i iskazivanje sebe kroz boje i teksture. Možda zvuči malo oprečno s obzirom na to da nas je “Instagram make up” naučio kako mijenjati na licu ono što nam se ne sviđa, ali neupitno, smatram da bez njega danas ne bi bilo trendova koji ogoljavaju kožu, naglašavaju prirodnost i za kraj, pokazuju punu osobnost onoga tko ih nosi.

Petra Sever (vizažistica i make up artistica)

Trend koji definitivno treba spomenuti je fenomen konturiranja za koje su zaslužne sestre Kardashian. Izdvojila bi ga kao primjer odličnog marketinga koji je beauty industriji omogućio plasiranje već postojećih proizvoda na tržište pod novim nazivima predstavljajući ih kao revoluciju. Ono što stručnjaci u makeupu znaju, no možda nije poznato krajnjem potrošaču jest da se spomenuta tehnika sjenčanja lica koristila puno ranije te da korijene vuče iz tehnike šminkanja muških lica u svrhu transformacije za Drag queen nastupe. Iz spomenutog je lako zaključiti o koliko se slojeva proizvoda radi te zašto takav vid makeupa funkcionira isključivo za fotografiju ili nastupe. Neovisno o nazivima poput sculpting, contouring, highlighting, strobing, baking ili slično radi se o jednom jedinom temelju – tehnici koja se u slikarstvu naziva chiaroscuro. Ona predstavlja korištenje jakih kontrasta između svijetlih i tamnih nijansi koje u službi make upa stvaraju volumen na licu te nam pomažu istaknuti i modelirati crte lica. Trend je nažalost utjecao i na svakodnevicu pa smo često mogli vidjeti prevelike količine proizvoda na licu koje nisu stopljene s licem te više izgledaju kao mrlje nego make up.

Marko Tolić

Kao fenomen unazad 15 . godina istaknuo bi neprestano izmjenjivanje trendova kako u modnom svijetu, tako i u make upu. Tako smo imali trenutke gdje su strašno popularna bila rumenila, tipa 80-ih, a koje je zamijenilo konturiranje i cut crease koji podsjeća na 90-te, no nikada nije bila toliko velika potražnja i općenito interes za make up industriju kao što je sada, ponajviše zahvaljujući društvenim mrežama koje su ovu industriju i popularizirale. Tako danas pratimo radove u make upu ne samo od strane make up artista, već i od strane ‘običnih’ ljudi.

Ivana Petković Čevra (DIGITAL & PR manager Adria)

Dio beauty industrije sam od 2008. uz kratki prekid pa ponovni povratak, te s obzirom na prirodu moga posla koja se mijenjala, stavila bih najveći naglasak na digitalizaciju. Digitalizacija ne samo u vidu današnjih beauty gadgeta, novih kanala komunikacije, već rapidan rast korisnika interneta i društvenih mreža uslijed kojih nakon vala blogosfere stupaju na snagu influenceri. Digitalizacija je prerasla i sam print, vrijeme kada smo sve beauty novosti saznavali iz časopisa ili magazina, vijesti su postale puno dostupnije, instantne, čime je i ubrzan pristup znanju, točnost informacija, transparentnost, a i finalno samo iskustvo kupovine proizvoda, te nepostojanje geografskih limita tj. granica. Danas imamo jako puno priučenih visažista koji su učili uz svoje idole ili influencere (ljude koji njima odražavaju kredibilitet) preko You Tube-a dok su prije bile liste čekanja za make up škole. Sam servis se mijenja, a nakon virtual try-on alata i aplikacija sigurna sam da će tehnologija ići i korak dalje prema AI. Još jedan segment koji je jako došao do izražaja, posebice zadnjih godinu, dvije je mijenjanje percepcije kompanija prema održivom razvoju i društveno odgovornom poslovanju što nastoje integrirati kroz sve aspekte proizvodnog, ali i potrošačkog lanca i to je nešto na čemu trebamo graditi još veću svijest radi zaštite naše budućnosti i budućih naraštaja.

Foto: Pexels, Instagram

[the_ad_placement id="post-side"]

NAJNOVIJE

IZ RUBRIKE