U Female-led Brands leksikonu odlučili smo vas upoznati s inspirativnim ženama, otkriti njihove supermoći, ali i činjenicu da se kao i sve ostale žene nose sa svakodnevnim izazovima. Svi znaju da su uspješne, ali smo one mogu ispričati kako je izgledao taj put.
Martina Krajinović Gülsün je žena koja je samostalno izgradila poslovnu priču na besprijekornom izgledu obrva i trepavica. Poznata je po nagrađivanim beauty i make-up proizvodima, a njezin brend afirmirao se kroz proizvode koji su kreirani za svaku ženu. Za sebe Martina kaže da je prototip jedne prosječne žene koja je s puno rada i odricanja postigla neke iznadprosječne rezultate i koja želi da svaka žena zna da i ona to može. Martininu priču o poslovno uspjehu te kako se svakodnevno nosi s izazovima koje taj uspjeh podrazumijeva možete pročitati u nastavku.
Što za vas znači biti žena i biti vlasnica uspješnog posla?
Svaka žena ima neku svoju definiciju sebe i toga što žena treba predstavljati. Osobno, vrlo sam jaka i samostalna. Ne znam da li bi to navela kao vrlinu, jer nekada bih stvarno htjela biti ja ta koju netko drugi vodi i koja ne mora držati sve konce u rukama. Ali, s druge strane, karakter je ipak nešto što se formira godinama i mislim da baš zato što sam žena i uspješno radim svoj posao, moram biti i jaka i samostalna i svjesna da se od mene očekuje 200 % i da sam vrlo često pod povećalom, ali možda i meta onima koji pokušavaju doći do nekog uspjeha. Istodobno, vjerujem da sam nekome uzor. Pogotovo kao majka, voljela bih svojoj djeci pokazati da i oni sve mogu ako se dovoljno jako potrude. Što si uspješniji zapravo postaješ izloženiji nekoj znatiželji drugih. Žena pogotovo.
U karijeri imate mnogo razloga za ponos, a što vidite kao svoje najveće postignuće van biznisa?
Činjenica da sam se dosta mlada zaljubila u čovjeka koji ne priča moj jezik i ne živi u istoj zemlji, a danas smo ovdje, u Hrvatskoj, imamo dvoje odrasle djece i sretan život – nema većeg postignuća. Najveći uspjeh je biti sretan i zadovoljan. Sve ostalo je nebitno, ako nisi dobar sam sa sobom. Mislim da nema dalje od toga.
Sjećate li se kritike ili pohvale koja Vam je promijenila život?
Jedna tako beznačajna situacija i jedna casual vožnja s kolegicom u taxiju mi se urezala u pamćenje. Bila sam u Arizoni na nekom kongresu i vozile smo se prema hotelu i ja sam joj prepričavala kako mi je bilo neugodno nešto tražiti od organizatora. Njezin odgovor je bio: “Listen, Martina, if you don’t ask for it, you will never get it. You always have to ask.”
Nekome ovo ništa ne znači, ali meni je ostalo u glavi i dan danas, zato što nikada u životu nisam htjela nekoga nešto tražiti. Uvijek sam imala osjećaj da sam nešto nekome dužna ako tražim pomoć i onda je najlakše sve raditi sam. Danas se vrlo često ulovim kako i sama govorim tu istu rečenicu. Nedavno smo imali situaciju na poslu gdje mi je muž objašnjavao da nešto nije moguće jer smo dobili negativan odgovor od druge firme. “Ali jesi li ih nazvao i pitao ih konkretnije, još jednom?” – bio je moj odgovor.
Na kraju, dobili smo pozitivan odgovor od te firme – samo je trebalo pitati još jednom.
Eto… tako jednostavno, a tako učinkovito.
Poslovni savjet koji vam je trebao u dvadesetima, a naučili ste ga tek godinama kasnije?
Uh… ne traži prijateljstva i misli prvo na sebe i svoj posao. Lekcije koje je tako lako izgovoriti, ali u praksi ipak malo teže idu. Treba znati isključiti emocije jer vrlo često su smetnja.
Postoji li tajna kako u poslu uvijek ‘gorjeti’, a ne ‘pregorjeti’?
Puno odmora. Najveća tajna je to da bi imali dobre ideje i da bi konstantno “gorjeli” u poslu, vi MORATE imati bistru glavu, a za to je potreban odmor i uzimanje “time out-a” za sebe i preslagivanje svojih prioriteta. Ja iz prve ruke najbolje znam kako izgleda burnout i kako je lako upasti u tu zamku “moram sve, mogu sve”, ali nažalost, ljubav i strast prema poslu koji radite vrlo često dovodi do fizičkog i psihičkog trošenja. Rad od 0-24 vas neće dovesti do uspjeha. Efektivni rad je bitan. A mi nismo roboti i znamo da efektivni rad traje puno kraće.
Svaka nova beauty kolekcija i novitet prilika su i za neku novu poruku oko Vašeg brenda, koju poruku šaljete najnovijom kolekcijom?
“Put your BROW on!” je zapravo KALLOS prva RETAIL kolekcija. Prva kolekcija namijenjena svim ženama i muškarcima i prva koja je dostupna i u maloprodaji.
Poruka koju sam htjela prenijeti je ta da se vremena mijenjaju. Generacije i potrebe se mijenjaju. I zato nam je ova kolekcija bila potrebna jer ona predstavlja profesionalne proizvode koji su sada dostupni u svakodnevnom životu. Žene mogu same napraviti savršene obrve u svojoj kupaonici. Jer, nemaju svi vremena za kozmetičke salone, a ni financija. Željela sam da svaka osoba dobije priliku za vlastiti Brow MAKE OVER.
Koliko su ljudi koji Vas okružuju utjecali na Vaš uspjeh, koliko su Vam pomagali?
Svaka osoba oko mene je imala neku ulogu u mom životu pa tako i u mom uspjehu. Prijatelji koji ti daju podršku, neprijatelji koji te spotiču, obitelj na koju se oslanjaš, vlastita djeca za koju to sve radiš… svi oni na neki način daju neku emociju koja se onda u meni pretvara u energiju za radom i uspjehom. Na kraju krajeva, nitko od njih ne može biti u tvojim cipelama, sam si u tome. Ali da svaka gesta znači – definitivno da. Ja sam iznimno sretna i zahvalna što imam veliku potporu najbližih ljudi i jako suosjećam sa ženama koje su u svome poslu potpuno same i nemaju razumijevanje od svoje okoline. Ne mogu niti zamisliti koliko je to teško.
S obzirom na to da je kroz Vaše radionice prošlo nekoliko tisuća zainteresiranih, kako Vas ispunjava mentorstvo i koji je prvi savjet koji im uvijek dajete?
Preko 10 godina sam bila mentor i edukator i mogu reći da sam od srca uživala u tome. Pronašla sam zanimanje koje mi je stvarno bilo kao prirodno i baš za mene. No, ove godine je tome došao kraj. Tisuće i tisuće ljudi je prošlo kroz moje edukacije. Tisuće energija, što pozitivnih, što negativnih. U posljednje vrijeme je sve više bilo negativnih i to me počelo jako opterećivati. Ja sam edukator za odrasle i nikako nisam mogla shvatiti da se odrasli ljudi ponašaju kao djeca i da za svoje novce ne žele naučiti nego ih samo zanima papir. Iznimno mi je stalo do kvalitete i ne želim nešto raditi polovično te sam pokušavala na sve načine i postrožiti kriterije edukacija i promijeniti tehnike educiranja, ali jednostavno, pukla je ljubav. Možda sam se ja “umorila” , ali jednostavno, oprostila sam se s ulogom edukatora i prepustila edukacije mojim licenciranim edukatorima.
Godinama sam dobivala nagrade za svoj edukatorski rad i pristup. Godinama sam imala genijalne studente. Jednostavno nisam htjela pokvariti to što sam stvarala tako dugo, te sam odlučila da je najbolje da se povučem. I dalje imam jako puno upita za edukacije, ljudi žele baš kod mene, nude lude iznose za to, ali iskreno, nema tih “para” više. Sada sam 100 % posvećena stvaranju proizvoda i vođenju branda i akademije što itekako zahtijeva moju potpunu prisutnost.
A savjet… ljudi, pripremite se za mukotrpan rad i sate i sate vježbe, padova i loših radova. Svi smo to prošli i ništa se ne događa preko noći i sve ovisi isključivo o vama.
Nositi takvu odgovornost izgradnje vlastitog biznisa nije lako, ali imate li i neke gušte koje donosi poduzetništvo – putovanja, više vremena s obitelji? Koliko je opuštanje bitno za uspjeh?
Već sam gore spomenula da je odmor ključan. Za osobu poput mene, koja vrlo često nema granicu kada je posao u pitanju i nosim ga svuda sa sobom, važno je znati se isključiti u ključnim trenucima.
Budući da sam mama dvoje djece koja ulaze u pubertet, iskreno mogu reći da niti vrijeme s njima više nije odmor. Za mene je samoća uz knjigu najbolji način za reset i punjenje baterija. Naravno, putovanja i druženja, prijatelji, obitelj… što sam starija, sve više provodim vrijeme upravo u tim aktivnostima. Posao sam organizirala tako da moj tim može veliki dio posla obaviti bez mene i nisam više potrebna stalno biti u uredu. Sve više sam doma, u kuhinji, volim kućna okupljanja i opuštena druženja. Sve mi je to nedostajalo tijekom ovih godina dok sam gradila posao. Sada nadoknađujem sve što mogu.
U opisu na Instagramu imate riječi: Business, beauty, motivation – što za Vas znači svaka od tih riječi?
Business. Beauty. Motivation.
Ovo su 3 ključne riječi koje opisuju mene, ono što radim i poruku kakvu želim poslati ženama.
Kroz godine sam primijetila da mi žene često šalju poruke, govore da sam im velika inspiracija i da su i same pokrenule neke svoje poslove zahvaljujući mom savjetu. To me stvarno napuni tako dobrom energijom i jako me veseli. Mislim da sam rođena za business, u svemu vidim priliku za neki rast i akciju i uživam u onome kada od 1 eura napravim 2.
Beauty business je jedna ogromna (i dosta okrutna) industrija i dajem veliki support ženama koje uspiju u tom području.
Kada kažete da stojite iza svog brenda, što to doista znači?
Svaki proizvod koji napravimo, koristim i sama. Svaka pogreška koju napravimo, spremna sam ju ispraviti. Ne pristajem na kompromise kada se radi o mom brandu i želim da svaka žena poželi nositi ili imati nešto s Kallos logom. Ako kažem, OBRVE za SVAKU ženu – onda to mislim za svaku, a ne samo za one bogatije, ljepše ili pametnije. Sve smo mi iste i zaslužujemo iste prilike. Ja sam prototip jedne prosječne žene koja je s puno rada i odricanja postigla neke iznadprosječne rezultate i želim da svaka žena zna da i ona to može. Velika želja, veliki snovi, upornost, hrabrost i pomalo ludost, kombinacija su koju svaka žena ima u sebi, samo treba krenuti.
Foto: Petar Krajačić Vilović