Ako vam se na spomen food marketa u mislima instantno rode prizori gužvi oko redova i redova štandova s hranom, cjenkanje i vikanje preko voća kakvog smo vidjeli samo u serijalima National Geographica, tada vjerujemo kako još niste imali prilike vidjeti Bikini Berlin, genijalan koncept koji se „skriva“ na ulicama kozmopolitskog njemačkog grada.
Svjetovima daleko od užarenih ulica, uskih prolaza i egzotičnih namirnica koje vise iznad glava prolaznika, i koje najčešće poistovjećujemo s tržnicama s naših putovanja (jer su one domaće prepitome da bi ih termin ‘food market’ evocirao), krije se istinski hipsterski raj – berlinski Bikini Berlin, odnosno njegov novi Kantini. Kompleks Bikini Berlin odnosi se na Bikinihaus (Bikini Building), nasuprot Kaiser Wilhelm Memorial Church, zgradu kod Hardenbergplatza, Zoo Palast kino te manju zgradu s hotelom i parkiralištem kraj Aquariuma, i zdanje je to u kojem su nekoć, 60-ih godina prošlog stoljeća, stanovale mnoge modne kuće, no koje je nakon pada berlinskog zida utihnulo. U 2014. godini kompleks je iz dubokog sna probudio Bayerische Hausbau, te je rođen Bikini Berlin, centar koji objedinjuje shopping, gastronomiju, rekreaciju, radni prostor i odmor, kao i hotelski dio. Konceptualni je to i dizajnerski shopping centar u kojem se smjestio i najnoviji, Kantini, food market koji okuplja 13 internacionalnih kuhinja. Meksička, izraelska, havajska, korejska i ine kuhinje se tako mogu kušati u vibrantnom i dizajnerski promišljenom prostoru, do je naglasak stavljen na zdravo, u skladu sa svjetskim trendovima. Uređenje potpisuje renomirani Studio Aisslinger predvođen dizajnerom Wernerom Aisslingerom, koji je kreirao prostor koji omogućava gotovo restoransko iskustvo. Inspiraciju je arhitektonski studio povukao iz pastelnih nijansi umjetnika Davida Hockneyja, spajajući moderne, čiste linije s mnoštvom boja, biljaka i kontrastnih momenata. „Kroz storytelling, neobičnu kombinaciju materijala i instalacije orijentirane na iskustvo, Kantini se uhvatio u koštac s izazovom kojeg digitalno doba predstavlja dizajnu – ponuditi cool kupcima cool prostore“, rekli su iz studija o uređenju. Stoga, ako ste pri pogledu na Kantini u Bikini Berlinu pomislili kako je mjesto naprosto savršeno za vaš Instagram feed, niste daleko od istine, jer to je svakako bila ideja pri realizaciji projekta, no istovremeno kvaliteta izvedbe, kao i gastro koncepta, nije izostala. Osim Kantinija, u Bikini Berlin centru nalaze se i razne pop up trgovine i restorani, kavane, konobe, kao i otvorene terase i barovi. Čini se, sve zahtjevniji kupci, barem oni berlinski, odredili su neki novi smjer shopping centara, a Kantini je svakako jedan od primjera u kojem smjeru valja ići.
Foto: aisslinger.de