U bespućima Instagrama, feed ovog brenda izgleda svjetski i ni u jednom trenutku vam ne otkriva da dolazi iz male Hrvatske. Riječ je o brendu keramike naziva GVG ceramics, iza kojeg se krije kreativna Karolina, koja me osvojila svojom divnom keramikom i prekrasnim Instagram feedom.
Njezina keramika dolazi u nježnim bojama i čistim linijama i u izrazito malim serijama koje nestaju brzinom munje. Kupci dolaze iz cijelog svijeta i s oduševljenjem kupuju njezine limitirane kreacije koje odišu bezvremenskim minimalizmom. Tko je ova osebujna kreativka i kako je došla na ideju da krene u dizajniranje keramike? Saznajte u našem malom razgovoru…
Tko se krije iza GVG ceramics? Kako si došla na ideju da pokreneš brend?
GVG ceramics nastao je bez puno planiranja ili razmišljanja, već potpuno spontano. Nakon što su nastali prvi proizvodi sve je krenulo samo od sebe. Iza samog imena krije se mačka Gala i pas Greta, dok sam za dizajn i izradu odgovorna ja, Karolina.
Zašto GVG ceramics? Kako je nastalo ime?
GVG je skraćenica, odnosno inicijali od Gala Voli Gretu. Sam izraz najbliže opisuje njihov odnos u kojem Gala voli Gretu dok Greta ne voli Galu (ljubomora) te sam, najviše od svega, željela obilježiti ovo razdoblje dok ih imam.
Keramika je poprilično zahtjevan materijal… Jesi li završila školu ili neki tečaj za izradu keramike?
Tako je, keramika je materijal za koji treba imati puno strpljenja, ne vezati se za predmete koji u prvoj fazi lako pucaju i ne požurivati glinu jer ona ima svoj tempo. Išla sam na tečaj keramike godinu dana te se istovremeno dodatno sama educirala i eksperimentirala.
Tvoje posuđe je karakteristično po finim, čistim linijama, odiše minimalizmom… Što te inspirira? Odakle dolaze ideje?
Inspiracija dolazi iz raznovrsnih izvora. U posljednje vrijeme pronalazim ju u različitim periodima 20. stoljeća, posebno 60-im godinama. Često i u filmova gledam iz kakvih se šalica konzumira kava. Robert Redford je u nedavno pogledanom filmu pio kavu iz zanimljive šalice, a vrlo slične su imali i u Twin Peaksu. Definitivno ideja za nešto novo.
Keramika je posljednjih godinu dana jako popularna. Sve veći broj ljudi upisuje radionice, tečajeve… Što misliš koji je razlog?
Mislim da je keramika oduvijek bila popularna, samo što je u posljednje vrijeme postala puno dostupnija. Citirat ću i britanskog keramičara Aarona Angella koji kaže ‘Keramika je sredstvo koje svakim desetljećem postaje sve lakše za manipulirati neobučenom pojedincu – više rasprostranjenosti, svestranosti i demistificiranosti.’
Tko su ti uzori? Sigurno u ovom svijetu postoje kreativci koje posebno cijeniš i čiji rad voliš?
Uh, gdje započeti s nabrajanjem. Zaista ima jako puno kreativaca kojima se divim, počevši od dizajna, izrade pa do same prezentacije proizvoda. Izdvojila bih keramičare čiji rad izrazito cijenim i koji su obilježili umjetnost 20.stoljeća, a to su Jean Arp, Lucie Rie i Valentine Schlegel sa svojim očaravajućim skulpturama i predmetima.
Radiš u malim serijama, limitirane komade? Koliko često izbacuješ nešto novo?
Tako je, s obzirom da je sve potpuno ručno rađeno, komadi dolaze u limitiranim količinama. Nemam neki prosječni vremenski period između novih proizvoda, to je više povezano s inspiracijom i vremenom kojeg imam na raspolaganju.
Radiš li cijele kolekcije ili se više orijentiraš na pojedinačne komade koji se dobro prodaju?
Na početku sam krenula s cijelom kolekcijom koja se u posljednjih godinu dana nadopunjavala i mijenjala. Ostali su komadi koje volim raditi i koji su bili dobro prihvaćeni. Iako planiram napraviti cijelu novu kolekciju vaza, trenutno radim nove pojedinačne komade, dok mi vrijeme i prostor ne dozvole drukčije.
Kako izgleda cijeli postupak izrade jednog komada posuđa? Koliko vremena je potrebno za recimo jednu šalicu?
Prvo se predmet izradi od gline, netko radi na kolu, netko potpuno ručno, netko pomoću kalupa, bezbroj je načina. Nakon toga slijedi faza sušenja predmeta koja traje 7-10 dana. Potpuno osušeni predmet se peče te ono prelazi u tzv biskvit. Biskvit se glazira, te peče po drugi put, nakon čega dobijemo gotov predmet.
Webshop je orijentiran na strano tržište. Kakve su reakcije? Tko su najčešći kupci i odakle dolaze?
Najčešći kupci su i dalje iz Hrvatske, međutim oni me najviše kontaktiraju preko Instagrama ili email-a. Prije par dana sam primila i prvu narudžbu iz New Yorka što me obradovalo poput malog djeteta.
Promoviraš li se u Hrvatskoj? Jesi li bila možda na nekom sajmu ili razmišljaš o tome?
Prvi sajam na kojem sam bila prije godinu dana je Artbazaar u Rijeci. Razmišljala sam ići u Zagreb na Artomat krajem prošle godine, međutim isti se nije održao. Možda drugom prilikom.
Gdje osim na webshopu možemo pronaći tvoju keramiku?
GVG keramika dostupna je u KOMO design storeu u Puli, ISOLA design storeu u Hvaru, petit design storeu u Zagrebu te u Prostor design storeu u hotelu Lone, Rovinj.
Koji su planovi za budućnost?
S obzirom da se svakim danom budim s novim idejama i planovima pokušavam se usredotočiti na one najbitnije te ih ostvarivati jednog po jednog. Trenutno mi je prioritet završiti kolekciju vaza koju sam započela. Isto tako, pripremiti se za nadolazeću sezonu kada potražnja za proizvodima raste. Planova je zaista mnogo!
photos: @gvg_ceramics