[the_ad_placement id="post-top"]
[the_ad_placement id="post-top-mobile"]

Dujina priča: ‘Ovako smo stvarali najveću digitalnu kampanju za LGBTIQA+ osobe u Hrvatskoj!’

Duje Kovačević i Ena Dragičević su kreativci koji stoje iza najveće kampanje vidljivosti LGBTIQA+ osoba u Hrvatskoj – “I ja sam kao ti – prihvaćam sebe, mijenjam svijet”. Ena, talentirana fotografkinja poznata po svom radu na društvenim mrežama pod korisničkim imenom @enaspotting, donosi svoj umjetnički pogled na ovaj projekt, dok Duje, content kreator čiji se rad može pratiti na profilu @dujekovacevic, doprinosi svojim jedinstvenim pristupom i kreativnim idejama.

Zajedno, njih dvoje stvorili su moćnu i inspirativnu kampanju koje slave raznolikost i prihvaćanje. Ususret ‘Mjesecu ponosa’, odlučili smo otkriti sve detalje o ovom projektu, a Duje nam je tim povodom pripremio tekst o nastanku ovog važnog projekta iz svoje perspektive. Ovo je Dujina priča:

Ovo nije još jedna priča o uspješnom biznisu koji je prije tri desetljeća krenuo od ideje i stare garaže. Naša priča započinje u dnevnom boravku, s jeftinom tri-u-jedan kavom i biljnim mlijekom. E da, i dvije glave koje ne mogu samo mirno stajati na ramenima. To je na koncu ispalo ključno.

Rano proljeće 2023. godine. Bio je to još jedan ni po čemu osobit utorak. Ja sam imao svoj osamnaesti termin kod zubara od početka godine. Na putu doma svratio sam kod Ene na kavu. Natuknula mi je da ima ideju za neki projekt pa, kaže, da malo, onako usputno, to prokomentiramo.

Krenuli smo, kako to obično ide, od kritike. Naša aktivistička scena, bogata, raznolika i za progres neminovno zaslužna, ipak je u jednome manjkava. Nedostaju joj ljudi. Obični, mali, svakodnevni ljudi. Ljudi koji imaju neki običan posao, plaćaju račune, ne vole usisavati i imaju tetku koja se nikad nije udavala, ali ju jako zanima kad će se svi drugi skrasiti. Ljudi često misle da su feministi i LGBTIQA+ aktivisti neka odnarođena elita, odvojena od ljudi, stvarnosti i svakodnevnih briga. To, dakako, nije istina. Ali je tako. I kako ljudima objasniti da nije?

Dojmovi su zeznuta stvar, ali…

Dojmovi su zeznuta stvar. Svi ih o svemu imaju, svi ih na svakoga ostavljamo. Neće se sami promijeniti, nije ih pametno ignorirati, a ne možemo ih lako otjerati. Ali nešto možemo, dosjetili smo se između gutljaja one jeftine kave. Dojmovima možemo njima upravljati. Neznanje, neinformiranost, needuciranost, vrtjeli smo razloge zbog kojih ljudi imaju predrasude prema queer zajednici i došli do odgovora do kojih su, sigurni smo, mnogi od vas došli. Ljudi se boje, ofenzivni su i ponekad nasilni prema onome (i onima) što ne poznaju i razumiju. I tako nam je sinulo, pa hajdemo ljudima predstaviti naše ljude za ono što jesu – ljudi. Dajmo im priliku da se suoče sa svojim strahovima.

“I ja sam kao ti – prihvaćam sebe, mijenjam svijet”. Nakon možda sat vremena, ako je toliko i prošlo, od usputnog smo komentiranja stigli do konkretnog naziva i plana. Vrlo brzo smo se bacili na posao. Nismo imali previše izbora jer smo do početka lipnja, Mjeseca ponosa, imali tek nekoliko tjedana. Tako smo lani u brzinski odrađenom debiju predstavili šestero ljudi iz naše zajednice. Pogledali su sve u oči i ispričali svoje priče. Prekrasne, emotivne, tužne, teške, radosne, suzama okupane. A mi smo se u njih, sve redom, zaljubili. Odmah smo znali da je to samo početak jedne priče.

Ove smo, 2024. godine, bili puno pametniji. Organizirali smo se na vrijeme, sve smo isplanirali. Kao neka mala agencija, samo što su fotografi, content kreatori, kreativni direktori, account manageri, PR-ovci, copywriteri, grafički dizajneri – sve to – samo nas dvoje. Nije prošao dan u posljednjih pola godine da nešto u vezi ovog projekta nismo radili. Slobodne smo dane proveli radeći, a radne razmišljajući što moramo kad odemo s posla.

“I ja sam kao ti” je najveća kampanja vidljivosti LGBTIQA+ osoba u Hrvatskoj

Ali isplatilo se. Jer evo nas, tu smo, a “I ja sam kao ti” postao je najveća digitalna kampanja promicanja vidljivosti LGBTIQA+ osoba u Hrvatskoj. Tijekom cijelog mjeseca trinaestoro ljudi upoznat ćete kroz njihove portrete, priče i poruke podrške onima kojima u ovome trenutku treba snaga. Gej dečki i muškarci, bi žene, lezbijke, transrodne i nebinarne osobe, parovi i prijateljice zajednice, u dobi od 19 do 54 godine, za to su zaslužni.

Oni su profesori, fotografkinje, studentice, aktivisti, podcasteri. Njihove su priče, jedinstvene i različite, u jednome ipak slične. Ljudske su. Svi oni imaju svoje snove, želje, prepreke i granice. Svi su oni u tome iskustvu kao vi.

Ono što nam je posebno drago je da ovaj projekt nije dio isplaniranog budžeta neke korporacije koja se želi istaknuti društveno odgovornim poslovanjem. Ili neke uigrane civilne organizacije koja je s iskustvom prijavila i dobila sredstva iz javnih izvora. “I ja sam kao ti” nastao je u dnevnom boravku, nas dvoje stoji iza projekta, a udruga s kojom dijelimo one najviše vrijednosti, Dugine obitelji, pružila nam je ruku podrške i postala partner na projektu. Ovo je, u punom smislu, projekt od ljudi za ljude.

I sad, dok lansiramo ovogodišnju kampanju i veselimo se upoznati vas sa svih trinaestoro sudionika, već znamo – na ovome definitivno nećemo stati. “I ja sam kao ti” postat će brend jedne generacije. Već iduće godine želimo ga dovesti na nacionalnu razinu. Želimo ga izvesti na ulice, prošetati ga gradovima diljem Hrvatske, dati priliku ljudima iz svih krajeva da se upoznaju s ljudima iz svoje okoline. To je naš mali doprinos ljubavi prema zajednici, prema društvu i domovini u kojoj živimo.

OKVIR O PROJEKTU

“I ja sam kao ti – prihvaćam sebe, mijenjam svijet” najveća je digitalna kampanja promicanja vidljivosti LGBTIQA+ osoba. Iza projekta stoje fotografkinja Ena Dragičević (@enaspotting) i content kreator Duje Kovačević (@dujekovacevic), a partner je udruga Dugine obitelji.

Piše: Duje Kovačević

[the_ad_placement id="post-side"]

NAJNOVIJE

IZ RUBRIKE