[the_ad_placement id="post-top"]
[the_ad_placement id="post-top-mobile"]

Hrvatska ima remake uspješne norveške serije ‘Skam’! Znamo kada izlazi prva epizoda

Hrvatska televizijska scena obogaćena je novim formatom prilagođenim mladoj publici, serijom SRAM, domaćom adaptacijom globalno uspješne norveške serije SKAM. Ovaj inovativni serijal fokusira se na probleme adolescenata, koristeći specifičan transmedijski pristup kako bi se približio mladima i njihovom svakodnevnom životu.

Globalni uspjeh originalnog formata SKAM

Serija SKAM prvi put je emitirana 2015. godine na norveškoj javnoj televiziji NRK i odmah je postala hit među mladima. Kroz četiri sezone, serija je obrađivala univerzalne teme adolescencije iz perspektive različitih likova – prijateljstvo, prve ljubavi, seksualnost, društveni status i samoprihvaćanje. Ono što SKAM izdvaja od ostalih serija je njena inovativna forma, gdje se radnja odvija istovremeno na televiziji i društvenim mrežama, stvarajući dojam stvarnog vremena. Ovaj pristup omogućio je seriji da uđe u život mladih i postane dijelom njihovog online svijeta.

Uspjeh SKAM-a doveo je do brojnih adaptacija diljem Europe i SAD-a, uključujući Francusku, Italiju, Španjolsku i SAD. Serija se istaknula svojom visokom gledanošću i relevantnošću za mladu publiku, što je potaknulo i hrvatsku verziju SRAM.

Javna televizija u službi mladih

Hrvatska radiotelevizija (HRT) pokrenula je produkciju SRAM-a kao dio šireg strateškog projekta usmjerenog na djecu i mlade. HRT je 2017. godine, u suradnji s Vladom RH, preuzeo obvezu stvaranja sadržaja koji će reflektirati stvarne probleme tinejdžera u Hrvatskoj. Nakon opsežnih istraživanja među mladima, u suradnji s psiholozima i pedagozima, HRT je identificirao ključne izazove s kojima se tinejdžeri suočavaju: manjak spolnog obrazovanja, porast depresije i anksioznosti, te utjecaj društvenih mreža na njihovu sliku o sebi.

S obzirom na ove nalaze, SRAM nije samo serija – ona je oblik javne intervencije, pružajući mladima alate i sadržaj koji će im pomoći da lakše navigiraju životnim izazovima.

Hrvatska adaptacija serije “SRAM”

Produkcijska kuća CGM Films je 2022. godine otkupila prava na adaptaciju SKAM-a i krenula s projektom uz podršku stručnjaka i istraživača. Uz stalnu pomoć norveških stručnjaka, prilagodba je bila usmjerena na stvaranje sadržaja koji autentično oslikava živote hrvatskih tinejdžera. Rezultati istraživanja među mladima između 15 i 18 godina bili su ključni za oblikovanje likova i priča koje će rezonirati s domaćom publikom.

Serija se ističe i po tome što su odabrani mladi glumci potpuno nepoznati javnosti, čime se dodatno osigurava autentičnost i identifikacija gledatelja s likovima. Glumci su prošli kroz intenzivne radionice, a tijekom snimanja njihova privatnost se strogo čuva.

Osim na televiziji, radnja serije se razvija i na društvenim mrežama kao što su Instagram, TikTok i YouTube, što omogućava mladima da seriju prate na njima bliskim platformama.

Priča i teme koje dotiču svakog tinejdžera

SRAM prati 16-godišnju Evu koja se suočava s novom školom, prijateljstvima, prvim ljubavima i izazovima odrastanja. Dok pokušava pronaći svoje mjesto u novom okruženju, Eva se suočava s nesigurnostima, pritiscima društva i vlastitim dilemama u vezi. Paralelno, serija prati i druge likove, donoseći univerzalne priče o prijateljstvu, ljubavi, seksualnosti, prihvaćanju i borbi s unutarnjim nesigurnostima.

Emitiranje i transmedijski pristup

Serija SRAM emitira se od sredine listopada 2024. godine, a prva sezona ima 10 epizoda. Svaka epizoda ima pet sekvenci koje se distribuiraju na društvenim mrežama i webu, dok se cjelovite epizode prikazuju na HRT-u i platformi HRTi. Ovaj nelinearni pristup omogućava da radnja bude prisutna u svakodnevici mladih, pružajući im osjećaj da sudjeluju u životima likova u stvarnom vremenu.

S obzirom na transmedijski format, serija aktivno koristi društvene mreže kako bi proširila svoju priču izvan televizijskih okvira, stvarajući bogat i interaktivan svijet u kojem se radnja neprekidno razvija.

Serija SRAM donosi osvježavajući i inovativan pogled na živote mladih, oslanjajući se na modernu tehnologiju i komunikacijske kanale kako bi autentično prikazala probleme adolescencije. S obzirom na uspjeh formata u svijetu, očekuje se da će i hrvatska verzija pronaći svoje mjesto među mladima i postati relevantan sadržaj za generaciju koja odrasta u digitalnom dobu.

Foto: Sram

[the_ad_placement id="post-side"]

NAJNOVIJE

IZ RUBRIKE