Cannes 2025: Izdvajamo 8 filmova koji bi mogli obilježiti godinu

Danas počinje 78. izdanje Filmskog festivala u Cannesu, koje će do 24. svibnja okupiti neke od najzanimljivijih filmskih autora i naslova godine. Na programu su i veliki povratci poznatih redatelja poput Wesa Andersona i Spikea Leeja, kao i debitantski filmovi zvijezda poput Scarlett Johansson i Kristen Stewart. Juliette Binoche ove godine predsjeda žirijem, što je tek drugi put da žena preuzima tu ulogu dvije godine zaredom.

Uoči samog otvaranja, dosta se pričalo o novom, strožem kodeksu odijevanja koji zabranjuje golotinju i prevelike kreacije na crvenom tepihu. No, koliko god te teme bile atraktivne za medije, one su ipak sporedne u odnosu na ono zbog čega Cannes postoji – a to su filmovi. Festival i dalje nudi prostor za otkrivanje novih glasova, za susrete s filmovima koji ne igraju na sigurno i koji često otvaraju razgovore koji traju još dugo nakon projekcije.

Upravo je to ono što Cannes razlikuje od ostalih festivala. Ovdje ne dolaze samo blockbusteri s velikim budžetima, već i filmovi koji preispituju društvo, oblikuju filmski jezik ili jednostavno nude drukčiju perspektivu. Neki od njih kasnije osvajaju najvažnije filmske nagrade, dok drugi ostanu manje zapaženi, ali dugo žive među publikom. Donosimo pregled osam naslova koji bi ove godine mogli ostaviti takav dojam.

The Phoenician Scheme

Wes Anderson se vraća u Cannes s još jednom stiliziranom pričom koja spaja bizarnost i emocije. Radnja prati moćnog industrijalca (Benicio del Toro) i njegovu kći, redovnicu Leisl (Mia Threapleton), koji kreću na globalnu misiju prepunu čudnovatih susreta. S jakom glumačkom postavom koju, između ostalih, čine Scarlett Johansson, Benedict Cumberbatch i Tom Hanks, ovo je film koji nudi Andersonov prepoznatljiv stil, ali s ozbiljnijom dubinom teme.

The History of Sound

Paul Mescal i Josh O’Connor utjelovljuju dvojicu studenata glazbe u SAD-u tijekom Prvog svjetskog rata koji kreću na putovanje kako bi snimili narodne pjesme i otkrili više jedan o drugome. Film je nježna, lirska oda ljubavi, zvuku i izgubljenim vremenima. Ako volite intimne povijesne drame, ovo bi mogao biti vaš favorit festivala.

Eddington

Nakon što je redefinirao žanr horora s filmovima “Hereditary” i “Midsommar”, Aster sada ulazi u teritorij političkog westerna. Smješten u pandemijskom Novom Meksiku, film donosi satirični prikaz sukoba moći u maloj zajednici. Joaquin Phoenix i Pedro Pascal kao suparnici, uz podršku Emme Stone i Austina Butlera, čine ovu dramu vrlo jakim kandidatom za Zlatnu palmu.

Urchin

Britanski glumac Harris Dickinson, poznat po ulozi u filmu s Nicole Kidman “Babygirl”, debitira kao redatelj s mračnom i apsurdnom pričom o mladiću koji ne uspijeva pobjeći vlastitim obrascima ponašanja. Smješten u urbanoj stvarnosti Londona, film balansira između realizma i ekscentričnosti. Iako još nije poznat datum dolaska filma u kina diljem svijeta, film je privukao pozornost kritičara zbog autentičnog tona i snažnih glumačkih izvedbi.

The Chronology of Water

Kristen Stewart donosi introspektivan i vizualno bogat redateljski debi kroz ekranizaciju memoara Lidije Yuknavitch. U glavnoj ulozi je Imogen Poots kao plivačica, umjetnica i preživjela žena čiji identitet se oblikuje na rubovima roda, seksualnosti i ovisnosti. Film prema prvim informacijama obećava poetsku snagu i osobnu iskrenost.

Highest 2 Lowest

Redatelj Spike Lee reinterpretira Kurosawino djelo kroz prizmu suvremenog New Yorka i glazbene industrije. U glavnoj ulozi je Denzel Washington kao glazbeni mogul uvučen u otmicu, uz pomalo iznenađujuću podršku repera A$AP Rockyja i Ice Spice, čini ovaj film napetim spojem klasike i aktualnosti. Bit će to Leejev povratak u punoj snazi.

Honey Don’t

Ethan Coen predstavlja drugi dio takozvanog “lezbijskog B-filmskog triptiha” (nakon “Drive-Away Dolls”) i donosi Margaret Qualley kao detektivku koja istražuje mračna ubojstva povezana s crkvenim kultom. Uz nju glume i Aubrey Plaza i Chris Evans u posve neobičnim ulogama. Kombinacija crnog humora i žanrovskih obrata čini ovo potencijalno najzabavnijim naslovom u konkurenciji.

Eleanor the Great

Još jedan prvi film Scarlett Johansson donosi toplu i dirljivu priču o prijateljstvu između starije žene (95-godišnja June Squibb) i mlade novinarke (Erin Kellyman) u New Yorku. Film slavi međugeneracijske veze, ali i dokaz da Johansson ima redateljsku zrelost kojom će se u budućnosti nastaviti baviti.

Foto: Festival de Cannes/TPS Productions/Focus Features, Instagram

[the_ad_placement id="post-side"]

NAJNOVIJE