High5 – fenomen koji ne jenjava?

Da je trap glazbeni žanr koji se napokon uvukao (i dosta dobro uhvatio) na hrvatsko tlo, jasno pokazuje sve veća klupska ponuda trap partyja, ali i sve vidljiviji utjecaj na domaću produkciju (High5, KUKU$, Kiša metaka), pa nas više ne bi trebala čuditi ni činjenica da domaći trap glazbenici lako napune sve veće koncertne prostore u Zagrebu, ali i regiji. Ako ih se pak sve stavi na jedno mjesto, jasno je kako mogu rasprodati i one najveće.

Ovaj je novi i iz dana u dan snažniji te dominantniji hip hop val na vrijeme prepoznao Yem kao promotor, pretvorivši ga u sad već kultni dvodnevni hip hop festival Drito iz Tvornice. Ipak, količina fanova koju High5 ima u Zagrebu je iznenadila kako organizatora, tako i sam bend. Naime, za očekivati je bilo da će se oko solo koncerta Krankšvestera stvoriti veliki hype, jer Gaber je s nama već skoro pa godinu dana, a impozantne brojke na YouTubeu pokazuju oko 3 milijuna pregleda. Stoga, činjenica da su Švesteri već sad blizu rasprodane Tvornice ne bi trebala iznenaditi niti one koji ne prate toliko hrvatsku hip hop, trap, ili kako god nazivali ovu novu repersku scenu. S druge strane, High5 je, ako je vjerovati organizatoru, u prva 24 sata od objave aktualnog novog singla Kebile i najave koncertne promocije još uvijek neobjavljenog drugog albuma, prodao preko 80 ulaznica, što je jasan pokazatelj koliku slavu uživaju u matičnom gradu, odnosno koliko jaku bazu fanova imaju u Zagrebu. Ne smijemo zaboraviti da je upravo High5 oborio sve rekorde kada se 2015. pojavio s debi albumom i rasprodao Tvornicu, što je pothvat koji nisu uspjeli glazbenici ni s puno većim stažom, a svakako nije naodmet naglasiti i to kako još uvijek nemaju label.

High5 nisu samo glazbenici koji su igrom slučaja snimili dobar album prvijenac. Zagrebački su reperi već neko vrijeme svojevrsni trend, pa čak i senzacija na domaćoj sceni koja se iz underground krugova vješto, pa i potpuno nenamjerno, uvukla u mainstream, pritom ostajući potpuno svojaPosljednjih godina su putem društvenih mreža, kao jedinog kanala za besplatnu promociju, svojim osebujnim stilom pisanja i načinom komuniciranja uspješno izgradili prepoznatljiv imidž, stekavši pravu malu vojsku fanova koja u jednom dahu na koncertima recitira stihove Hladnog, Rade Ulice, Riđija Riđa, Snajpera i Žugija, i iste pretvara u ekstatična slavlja istinske punk atmosfere. S flexom kao obaveznim plesnim pokretom.

Produkt svega navedenog je činjenica da su High5 danas uspješni ambasadori mnogih brendova čija su ciljana publika mladi i urbani ljudi koji prate svjetske trendove, pa upravo i zato njihovo ime susrećemo u mnogim marketinškim kampanjama. High5 žargonom, „mama, mislim da su davno uspjeli“.

Bacimo li oko na koncertnu ponudu zagrebačkog proljeća, može se reći kako se Drito razvukao na dva mjeseca, jer nas od 3.3. do 21.4. u Zagrebu očekuju solo koncerti KUKU$a (3.3. Tvornica), Krankšvestera (10.3. Tvornica), Mimi Mercedez (17.3. KSET), Kreše Bengalke (6.4. Tvornica) i High5 (21.4. Tvornica). A ako je suditi prema dosadašnjem feedbacku, svaki od pojedinačnih koncerata će biti na tragu Drita, ispunjen do posljednjeg mjesta i iznimno energičan.

2018. je godina kad KUKU$, High5, Krešo Bengalka i Vojko Vrućina izbacuju nove albume, a nama preostaje čekati siječanj 2019. i novi Drito kako bismo vidjeli tko je pridobio više fanova i tko je od domaćih najsjajnijih (t)rap zvijezda najbolji kad je u pitanju live izvedba materijala.

Foto: PR

[the_ad_placement id="post-side"]

NAJNOVIJE

IZ RUBRIKE