Ovogodišnji Animafest predstavio je fantastičan program

U Francuskom institutu održana je konferencija za medije u povodu skorašnjeg 29. Svjetskog festivala animiranog filma – Animafesta Zagreb 2019. čiji prestižni međunarodni program s više od 400 filmova iz 45 zemalja od 3. do 8. lipnja u glavni grad Hrvatske dovodi najveća umjetnička postignuća i slavna imena globalne animacije.

Program Animafesta Zagreb 2019. predstavili su umjetnički ravnatelj festivala Daniel Šuljić, producentice festivala Paola Orlić i Matea Milić te član selekcijske komisije Natjecanja studentskog filma Dino Krpan. Prikazana je i ovogodišnja festivalska špica švicarsko-hrvatske autorice Michaele Müller, nadahnuta kako središnjim Animafestovim tematskim programom posvećenim vezi animacije i likovnih umjetnosti, tako i omiljenim Animafestovim projekcijama na otvorenom. Špica je popraćena glazbom Hrvoja Štefotića.

Nakon što je okupljene pozdravio u ime jednog od najuglednijih festivala animacije u svijetu, kvalifikacijskog festivala za Nagrade Oscar, Annie ASIFA-e Hollywood i European Animation Award, te predstavio selekcijske komisije u kojima su uz njega sudjelovali Dea Jagić, Tea Stražičić, Krešimir Zimonić i Dino Krpan, Daniel Šuljić rekao je kako je između više od 1800 filmova iz ove godine rekordnih 86 zemalja svijeta 46 odabrano u središnje Veliko natjecanje kratkometražnog filma, što čini tek nekoliko postotaka i ukazuje na strogost selekcije. Šuljić je istaknuo kako se kroz selekciju tragalo za inovativnošću u umjetničkom izrazu te balansom između različitih tehnika, tema i stvaralačkih krugova. U nacionalnom presjeku dominira Francuska s 13 filmova, a iza nje se nalaze Velika Britanija sa 6 i SAD s 5 filmova. Tu su i daleke kinematografije Tajvana, Irana, Južne Koreje i Japana, kao i sve važne europske kinematografije bogate animacijske tradicije.

Saturn u lavu, r. Anna Šagadin

Udahnut život, r. Ivana Bošnjak i Thomas Johnson

Hrvatska je zastupljena s 3 filma – Ivane Bošnjak i Thomasa Johnsona (Udahnut život / Imbued Life), Petre Zlonoge (Jedan od mnogih / One of many) i Balázsa Turaija (Pad Rima / The Fall of Rome, koprodukcija s Mađarskom). Dva hrvatska filma – Saturn u lavu / Saturn in Leo Anne Šagadin i Izvan sebe / Spaced Out Stelle Hartman bit će prikazana i u Natjecanju studentskog filma, oba u produkciji zagrebačke Akademije likovnih umjetnosti, a 20 djela čini Natjecanje hrvatskog filma. Kako Hrvatska ove godine ima i 4 filma u natjecateljskim programima festivala u Annecyju, Šuljić je istaknuo kako je hrvatska animacija već više od deset godina kontinuirano prisutna i uspješna na međunarodnoj sceni te da ga posebno raduje što sve veći broj filmova dolazi s Akademije likovnih umjetnosti.


In the Future, r. Phil Mulloy

Šuljić je uputio i na autorski presjek Velikog natjecanja, posebno podcrtavši velik broj svjetski poznatih redatelja “povratnika” čiji se karijerni napredak može pratiti upravo putem sudjelovanja na Animafestu. Među velikim imenima svjetske animacije koja su prošla selekciju Šuljić je izdvojio poneka: Britanac Phil Mulloy, pobjednik Animafesta 2016 vraća se novim filmom In the Future u svome prepoznatljivom minimalističko-satiričnom stilu; Regina Pessoa, autorica najnagrađivanijeg portugalskog filma u povijesti, dolazi s intimnim (auto)biografskim djelom Uncle Thomas, Accounting for the Days; za Emmyja nominirani ustrajni borac za ljudska prava Jonathan Hodgson prikazuje svog dobitnika BAFTA-e za 2019 Roughhouse, također pomalo autobiografski film o dalekosežnosti bullyinga među liverpulskim studentima u punk eri 1980-ih; Tomasz Popakul kao jedno od najvećih osvježenja svjetske animacijske scene proteklih godina predstavlja psihodelične boje Acid Raina; svestrani Franck Dion prikazuje duhoviti, ali i političko-alegorijski ptičji steampunk Per Aspera Ad Astra. Dokaz o zahtjevnosti selekcije su i imena koja su se našla u Svjetskoj panorami (nisu prošla selekciju) poput Dahee Jeong, Petera Millarda, Johanna Kuhna i Miloša Tomića.

Uncle Thomas, Accounting for the Days, r. Regina Pessoa

Osim natjecateljskih, Animafest će publici ponuditi i brojne tematske, popratne i posebne programe i događanja. Središnja tema Animafesta 2019 veza je animiranog filma i likovnih umjetnosti. “Animacija je jedinstvena umjetnička forma koja teži vizualnom pričanju priča, dramaturgiji temeljenoj na vizualnom jeziku. Ona se inspirira različitim stilovima klasičnih likovnih umjetnika i stoga je prirodno da je najveći broj odsjeka za animaciju u svijetu svoje mjesto našao na likovnim, a ne filmskim akademijama, baš kao što je to slučaj i u Zagrebu. U sklopu ovog tematskog programa prikazat ćemo 5 kratkometražnih sekcija i dva dugometražna filma. Dva bloka kratkometražnih filmova bave se djelima koja su izravno inspirirana pojedinim umjetnicima, stilovima ili klasičnom umjetnošću općenito – talijanskim umjetnicima renesanse, konstruktivistima, Hieronymusom Boschom i drugima. U tom programu možemo se prisjetiti i SatiemanieZdenka Gašparovića nastale pod utjecajem Otta Dixa i Georgea Grosza. Treći blok bavi se umjetnicima koji su podjednako prisutni u oba svijeta, kako galerijskom tako i animacijsko-filmskom. Možemo istaknuti primjerice hrvatskog autora Marka Tadića i Južnoafrikanca Williama Kentridgea. Četvrti blok prikazuje izbor apstraktnih filmova, onih koje su mnogi od njihovih autora smatrali slikarstvom u pokretu i prirodnim nastavkom svojih slikarskih eksperimenata. Tu su klasici poput njemačkih avangardista iz 1920-ih Hansa Richtera, Waltera Ruttmanna i Oskara Fischingera, preko pionira mnogih animacijskih tehnika Normana McLarena, Lena Lyea i Mary Ellen Bute do suvremenih autora. Zadnji blok predstavlja izbor filmova iz ovogodišnjih prijava koji su se uklopili u temu. Posljednji prilog tematskom programu dva su dugometražna filma – Miss Hokusai, anime o kćeri velikog majstora ukiyo-e koji će prvi put biti prikazan u Zagrebu te SlikaJean-Francoisa Laguioniea, raskošna posveta umjetnicima poput Chagalla, Modiglianija, Picassa, Matissea itd.” – rekao je Šuljić.

Foto: PR

[the_ad_placement id="post-side"]

NAJNOVIJE

IZ RUBRIKE