Upoznajte ‘U šumi’ – mlade majstore animacije, ilustracije i dizajna

artomat 
Samo nas jedan dan dijeli od otvaranja još jednog izdanja artOmata, nekonvencionalnog umjetničkog sajma koji će šestu godinu zaredom obogatiti ponudu Zagreba tik pred božićne blagdane. 6. artOmat se otvara u srijedu, 16. prosinca 2015., s početkom u 19 sati, izložbom 1,2,3, Plakatiranje – kolekcijom od čak 123 plakata s manifestnom aktualnom društveno-kulturnom tematikom, koji već više od dvije godine predstavljaju autorske radove domaćih i regionalnih dizajnera, umjetnika, copywritera, ilustratora i ostalih kreativaca i grupa autora s područja vizualnih umjetnosti. 
Uz izložbu, koja će ostati otvorena do kraja artOmat-a, započet će i trodnevni program Plakatomat koji predstavlja konstantnu reprodukciju teksta i tipografije u tiskanom obliku. Iza Plakatomata stoje autori koji djeluju unutar platforme za dizajn i ručni, analogni tisak pod nazivom This Town Needs Posters. Atmosferu će na otvorenju, uz gotovo 100 odabranih izlagača, podići Josip “Pepi” Hubzin ili DJ Jogarde, promotor i organizator klupskog serijala Freilauf, programa koja je do sad znatno proširio glazbene horizonte dovođenjem interesantnih inozemnih glazbenih imena. DJ Jogarde također stoji iza Bon Ton Store&Gallery, s kojim ove godine artOmat po prvi puta surađuje u cilju promoviranja glazbene vinil i DJ kulture. Ova suradnja potvrđuje da artOmat nastavlja njegovati razne vidove kreativnog izražavanja o čemu svjedoči must see animirani film 6. artOmat, kojeg su osmisliti akademski umjetnici Luka Smetiško i Stjepan Milas koji stoje iza studija U šumi.
 
Upravo smo s ovim mladim majstorima ilustracije, dizajna, animacije, brendinga i oglašavanja popričali u sklopu otvaranja 6. artOmata, a što su nam o svom kreativnom procesu, radu i suradnji s artOmatom otkrili, doznajte u blic intervjuu u nastavku.

U šumi 
Znamo da ste kreativni studio koji se bavi animacijom, ilustracijom i dizajnom, no tko to točno čini tim U šumi i kako ste se okupili?

U šumi su Stjepan Milas, Luka Smetiško i Martin Mrzljak. Upoznali smo se na studiju Animacije i novih medija na Akademiji likovnih umjetnosti u Zagrebu. Martin je bio na Novim medijima, Luka na grafici i novim medijima, a Stjepan na animaciji. Surađivali smo na filmskim produkcijama i zajedničkim galerijskim projektima. Kroz te projekte imali smo priliku surađivati sa zanimljivim ljudima iz različitih područja. Tada smo prvi puta iskusili prednosti multidisciplinarnih projekata. Nakon tog je svatko imao malo drugačiji put, bili smo dio animirano-filmskih produkcija, radili u (i sa) marketinškim agencijama i bavili se umjetničkim radom. U jednom trenu smo odlučili da bi ponovno trebali surađivati, u šumi 🙂

Vaš portfolio se puni doista sjajnim projektima. Možete li izdvojiti najdraži do sad?

Teško nam je izdvojiti najdraži projekt. Postoji puno momenata koji su nam bili dragi i oni se nalaze u svemu što radimo, bilo za sebe ili klijente. Recimo pisanje pjesme za Pestigon, TV reklamu u kojoj crtani psi i mačke pjevaju kako se ne boje buha i krpelja. To nam je bilo dosta zabavno. Najdraže nam je kad naučimo nešto novo i ostvarimo uspješnu suradnju. To je nešto što nam puni baterije za svaki sljedeći projekt.

Ostvarili ste suradnje sa start upovima, farmaceutskim i IT tvrtkama, malim OPG-ovima, ali ste uronili i u modne vode s dizajnericom Marijetom Duvnjak. Možete li nam otkriti štogod o suradnji i konceptu koji ste zamislili za tu modnu suradnju, kao i to kako je bilo raditi na modnom filmu?

Forma modnog filma vrlo je bliska umjetničkom izražaju, a modnu industriju smo doživjeli kao dio kulturne i umjetničke scene. Marijetina otvorenost prema malo drugačijem konceptu dala nam je potpunu slobodu u izboru tehnike. Moda je sama po sebi način izražavanja i kao takva daje velik prostor eksperimentu i svakako je područje u kojem želimo biti prisutni i u daljnjem radu.

 
U šumi 
Za čime se vodite u vašem radu i odakle crpite inspiraciju?

Kao dizajneri znamo da je razumijevanje teme, ljudi uključenih u projekt, njihove publike te stvaranje dijaloga nešto što je temelj dobre komunikacije. Svaki projekt ima istraživačku, razvojnu i produkcijsku fazu. Uvijek se trudimo približiti publici s kojom želimo razgovarati. Jasno nam je da stvaranje brenda, bio li on festival kreativnosti ili tech start up znači povezivanje i stvaranje prijateljskog odnosa sa zajednicom kojoj taj brand služi. Ta misao nam je na pameti dok radimo i taj odnos je inspiracija. Za dobar skok u prostor kreativnosti – za druge, treba se prvo odmaknuti od svoje pozicije i uzeti zalet iz tuđe perspektive.

Koji vam je omiljeni dio kreativnog procesa u poslu?

Sva trojica uživamo u razvoju vizualnog jezika, no svatko od nas ima svoje omiljeno područje. Stjepan radi svojeg backgrounda u animirano-filmskoj produkciji najviše uživa u projektima koji imaju filmski element ili segmente animacije. Luka se najviše pronalazi u istraživačkim segmentima i razvijanju priče, dok je Martinu trenutno najzanimljiviji dizajn i video produkcija jer je baš završio sa stručnom edukacijom koja se bavila specijalnim efektima.

Glavni ste ‘krivci’ za vizualni identitet i animirani film 6. artOmata. Kako je došlo do suradnje i kakav ste koncept odabrali za predstavljanje ovog sajma kreativnosti?

Kako svake godine rado posjećujemo artOmat, na kojem izlaže i mnogo naših kolega, bili smo iznimno sretni kada nam je Ivana Čuljak, kreativna direktorica 6. artOmata, pristupila i dala priliku da ponudimo komunikacijsko rješenje za ovu godinu. artOmat, kao događanje koje je svojevrsni inkubator za rukotvorine i dizajn izrađen u malim nakladama, različit je od nekakve masovne proizvodnje. Mislimo da identitet to prikazuje – odnos teksture, boje, forme i različitih fizičkih gesta ruku koje su u pozadini svega.

 

 

artOmat traje od 16. do 23. prosinca 2015., a mjesto radnje je Meštrovićev paviljon – Dom hrvatskih likovnih umjetnika.   
 
M.M.
Foto: PR

[the_ad_placement id="post-side"]

NAJNOVIJE

IZ RUBRIKE