Radite li u dinamičnom okruženju koje od vas zahtijeva da se konstantno prilagođavate, rastete i budete budni, lako se može dogoditi da zbog umora ili iz nekog desetog razloga, produktivnost padne na niske grane.
I premda se produktivnošću nipošto ne definiramo kao ljudi, činjenica jest da sustav u kojem živimo zahtijeva neke prilagodbe. I baš svakome, koliko god uspješan bio, ta bajna produktivnost nekad zakaže. Kao i sve u životu i naša efikasnost ima svoje faze. Nekad je na vrhuncu i uzrokuje nam osjećaj zadovoljstva samima sobom, a nekad iz nama nepoznatih ili pak onih definiranih razloga, splasne. No, kako kažu, gdje ima volje ima i načina, stoga donosimo nekoliko trikova i malih preinaka koje možete uvesti u svoj lifestyle te prestati gubiti vrijeme na nepotrebno, bespotrebno se stresirati i, na kraju svega, dopustiti da vas preplavi nezadovoljstvo.
Motivaciju pokreće sreća
Prvo i osnovno, valja znati kako sva motivacija i produktivnost proizlaze iz osjećaja sreće. Vjerujemo da je svima poznata situacija kada se osjećamo nepobjedivo, spremnima da napravimo baš sve što smo zamislili, kada dan započnemo kako treba i kada smo zadovoljni sa svim aspektima svog života. No, kako život nije ravna linija, tako je sve s čime smo okruženi podložno promjeni i na to se konačno treba naviknuti. Trik je u tome da usprkos svim oscilacijama zadržimo taj neprocjenjivi osjećaj sreće, a potaknuti ga možemo treniranjem zahvalnosti, koliko kod otrcano zvučalo. Jednostavno, kada vas počne hvatati depresija, osvijestite misli, nasmijte im se i uočite kako konstantno stižu one jedne te iste s ciljem da vas umore i energetski spuste, te se sjetite tri stvari koje su vam toga dana stavile osmijeh na lice, koliko god malene bile. Neka ovo bude metoda koju ćete vježbati na dnevnoj bazi, a ako zagusti, uvijek si pomoći možete s malo smijeha, kojim motivacijskim videom, omiljenom glazbom te nabacivanjem osmijeha, ako treba i usiljenog.
“Radna uniforma”
Ako vam se po jutru dan poznaje, tada vjerujemo da je od velikog značaja način na koji taj isti dan počinjete. Najgori scenarij bi vjerojatno bio užurbano spremanje i izletavanje iz stana, nespremni za sve što vam radni dan sprema. Pomoći si možete, osim ranijim buđenjem, pripremom odjeće koju ćete nositi toga dana ili tjedna, a to ćete riješiti tako da pronađete svoju radnu uniformu. Riječ je o kombinaciji u kojoj se osjećate dobro i u kojoj uvijek izgledate sređeno i uredno. Jednom kada je otkrijete, nadopunjavajte je raznolikim komadima. Primjerice, ako se sjajno osjećate u trapericama, sakou i običnoj majici, nabavite nekoliko verzija ovih komada te uvijek imajte styling za one dane kada nemate inspiracije.
Pametne pauze
Umjesto da tijekom radnog dana uzmete jednu veliku pauzu, probajte otići na više manjih. Znanost kaže kako uzimanje desetominutnih pauza svakih sat vremena utječe pozitivno na fokus, pa time i produktivnost. Bitno je samo ustati se od laptopa, prošetati se i misli maknuti s tekućih obaveza. I ne, to ne znači ručanje uz pregledavanje Instagrama.
Zaboravite na “multitasking”
Da, ženama multitasking možda dolazi prirodno i svojevrsni im je modus operandi, no isti baš nikada nije produktivan. Naprosto je nemoguće zadatke ispuniti kvalitetno odrađujući ih istovremeno i raspršujući pažnju na više stvari odjednom, a u tome zasigurno ne pomaže desetak otvorenih tabova. Istovremeno bavljenje Excel tablicama i odgovaranje na poruku prijateljice na Messengeru ili pak odgovaranje na mailove u jeku rješavanja nekog tekućeg problema samo će rezultirati kaosom. O produktivnosti da ne govorimo. Ako vam se teško natjerati da radite zadatak po zadatak, probajte za početak ugasiti sve izbornike u internetskoj tražilici osim onog kojim se trenutno bavite. Imate li problema s disciplinom instalirati možete site blockere koji sve online distrakcije rješavaju umjesto vas.
Naučite reći “ne”
Žene često zaboravljaju kako je “ne” sasvim validna izjavna rečenica. Trudeći se zadovoljiti svačije želje i prohtjeve, ne naljutiti nikoga i svima ostati u sjećanju kao drage i simpatične, žene najčešće govore “da” i kada treba i kada ne treba. I dok je lako tu i tamo prijateljici reći “ne” na neko druženje zbog manjka vremena, jasno je kako je teško negacijom istupiti pred šefa. No, u nekim situacijama, poput previše zadataka, “ne” bi bilo dobro reći inače će produktivnost drastično pasti s obzirom na to da ćemo u obavezama grcati i nećemo znati odakle krenuti.
Pametno rasporedite vrijeme
Mudriji su rekli kako se na početku radnog dana treba uhvatiti u koštac s onim najtežim zadacima. Kao što smo nekoć rješavali prvo one najteže ispite na fakultetu, tako na radnom mjestu valja riješiti one zadatke koji nam uzrokuju najviše nelagode te ostatak radnog vremena ostaviti za one redovne i lakše. Primjerice, grozite li se nekog telefonskog poziva, bez puno promišljanja koje će vam stvoriti samo još veći osjećaj anksioznosti, obavite ga na početku radnog vremena. Isto tako, kako ne biste svako malo pregledavali mailove i srozavali fokus, odredite nekoliko perioda u danu kada ćete se posvetiti isključivo pregledavanju i odgovaranju na iste.
Foto: Styled Stock