Ako još uvijek mislite kako je TikTok još jedna platforma namijenjena djeci, a na kojoj možete pronaći isključivo isprazan sadržaj prožet upitnim smislom za humor – varate se! Ova relativno mlada društvena mreža svojim korisnicima nudi puno više od zabavnog sadržaja te već sada slovi kao broj jedan izvor relevantnih informacija, a što najviše osjeća Googleova tražilica!
Google je do sada bio alfa i omega svih informacija koje su nas ikada zanimale. Njegove preporuke za mjesta koja moramo posjetiti uvažavali smo više od preporuka travel agencija, posjete doktoru odgađale su njegove dijagnoze te je tijekom školovanja bilo gotovo nezamislivo isporučiti neki rad bez asistencije ove sveznalice. No, napredak tehnologije i to u prvom redu društvenih mreža, iznjedrio je jedan posve novi trend zbog kojeg je ova tražilica pala u drugi plan. Sve veći broj korisnika tretira upravo TikTok kao primarni izvor informacija, a zbog čega Google ovih dana bilježi značajni pad korisnika. Kao razlozi navode se nezadovoljavajući Google rezultati koji su suviše generički te se većina istih informacija vrti u krug, a također je značajna problematika brzina pronalaska zadovoljavajućih rezultata, odnosno korisnik mora listati ponuđene stranice i do 10-ak minuta kako bi pronašao sadržaj koji ga zapravo zanima.
S druge strane, algoritam TikToka pravi je odraz onoga što urbanom čovjeku koji nema vremena sjediti doma i tragati za traženim podacima treba jer u svega nekoliko sekundi možete saznati točno ono što vas je i zanimalo. Od putovanja, trendova, kulinarskih recepata, pa sve do rasprava o aktualnim društvenim temama koje polako zamjenjuju i popularne forume.
Nadalje, loše isfiltrirane informacije nisu jedini problem ove ‘sveznalice’, već i način na koji prikazuje tražene informacije. Dok je Google ograničen na slike i tekst, TikTok nudi onaj stvarni doživljaj te vrlo autentično prenosi doživljeno iskustvo. Tako dobivamo uvid u mjesta koja googlanjem ne bismo nikada otkrili, kao i njihov realan prikaz. Pored pretraživanja, TikTok postaje prijetnja i predugačkim YouTube videima koji se više ne uklapaju u sve kraću pažnju korisnika društvenih mreža, stoga ne pretjerujemo kada kažemo da se Google pronašao u velikim problemima. Ovaj trend komentirao je i Viši potpredsjednik Prabhakar Raghavan koji vodi Googleovu organizaciju za znanje i informacije: “Stalno iznova učimo da novi korisnici interneta nemaju očekivanja i način razmišljanja na koji smo navikli. Upiti koje postavljaju potpuno su drugačiji od svega do sada. Moramo priznati potpuno nova očekivanja, a to zahtijeva i drugačija tehnološka riješenja.” – govori Prabhakar Raghavan.
Činjenica jest da su pred nama neke nove generacije okrenute isključivo društvenim mrežama kao svoj primarni izvor zabave, inspiracije, ali i informacija, stoga ostaje vidjeti hoće li uspjeti s vremenom uništiti samu ‘bit’ Googlea!
Foto: Unsplash, Pexels