Poznati tim produkt dizajnera koji u Hrvatskoj djeluje pod imenom studio Grupa nedavno se vratio iz Japana u kojem su proveli nekoliko nezaboravnih dana. Filip Despot, Tihana Taraba i Ivana Pavić za Fashion.hr Style Community donose vam putopis u kojem otkrivaju svoje dojmove vezane uz zemlju izlazećeg sunca i neka od mjesta koja morate obavezno posjetiti ako planirate posjetiti famozni Tokio!
Koji je bio povod vašeg odlaska u Japan?
Povod odlaska u Japan bio je sajam pod nazivom EU Interior Design Business Mission Japan 2014 u organizaciji Europske komisije sa ciljem plasiranja europskih proizvođača na Japansko tržište. Grupa products bila je jedan od 44 proizvođača iz europske unije koji je dobio priliku izlagati i prezentirati svoje proizvode na velikom, ali relativno zatvorenom tržištu.
Kakvi su dojmovi?
Tokio je nezamislivo golem, brz i blještav grad kojemu kao da nema kraja. Posvuda su rijeke ljudi, redovi automobila, kričave reklame, veliki natpisi na japanskom i engleskom. Iako su nam mnogo vremena oduzele poslovne obaveze, zbog promjene vremenske zone kasno smo odlazili na spavanje, a rano ustajali, tako da smo grad doživjeli u svako doba dana, uz milijun restorana, barova i klubova – spavanje je na zadnjem mjestu.
Sajam je bio relativno malen, ali za ciljanu publiku, posjetitelji su uglavnom bili uvoznici distributeri i vlasnici dizajnerskih dućana. Izlagali smo Grupa products proizvode; Model, ili_ili i Arigato lampe za koje smo, od inače jako suzdržanih Japanaca, dobili jako dobre reakcije. Interes je velik tako da je sljedeći korak prilagodba proizvoda za japansko tržište.
Kakva je hrana? Imate li neki restoran za preporučiti?
Veliki smo obožavatelji japanske kuhinje tako da nam je bilo teško odoljeti mirisima koji su dopirali iz mnogih restorana. Srkali smo soba nudle, jeli suši za stolom gdje se jelo vozi ispred tebe pa ti samo uzmeš kad se upali lampica, pojeli smo najdivniji ramen u 5 ujutro nakon višesatnog deranja u karaoke baru, a u jednoj od najužih ulica u četvrti Shibuya jeli smo u yakitori-restoranu u koji doslovno stanu četiri osobe ako sjede jedna na drugoj. Hrana je u Tokiju apsolutno savršena.
Izdvojite nam mjesta koja po vašem mišljenju obavezno treba posjetiti u Tokiju!
Shibuya crossing
Jedan od prvih kvartova koje smo posjetili je Shibuya, dio grada prepun neonskih reklama, video wallova, dućana i igraonica, u kojoj se nalazi najveće križanje u Tokiju u obliku slova X. Kada se upali zeleno svjetlo na semaforu za pješake stotine ljudi počne se slijevati preko raskržja. Ako se prizor promatra iz Starbucksa na sjevernoj strani križanja – zbilja je impresivan.
Outbound i Roundabout
Kao izlagači sajma EU Gateway prvi dan imali smo organiziranu turu po dućanima koji bi nam mogli biti zanimljivi za prodaju naših proizvoda. Posebno su nas impresionirala dva dućana; Outbound i Roundabout – isti vlasnik otvorio je dućane u kojima prodaje dizajnerske, ručno izrađene predmete od prirodnih materijala.
Muji
Nezaobilazan je popularni japanski brand Muji u kojem možete vidjeti idealnu Muji kuću opremljenu u potpunosti Muji proizvodima, ili u dijelu pod nazivom Muji yourself napraviti svoj custom bicikl ili majicu.
Park Hyatt Tokyo
Noć prije povratka proveli smo u Park Hyatt Tokyo, hotel u kojem je sniman Lost in translation i u čijem smo baru na 52. katu popili najskuplju čašu vina ikada. Pogled koji puca na grad, na nebodere, gomile upaljenih lampica a u pozadini planina Fuji – jedan je od zadnjih prizora Tokija koji ćemo dugo pamtiti i nadamo se ponovno vidjeti.
A.B.
Grupa Studio