‘Smajlićima’ nije mjesto u poslovnim mailovima?

mail
“M
olila bih Vas samo odgovor do kraja tjedna :)”
. Koliko ste puta otipkali ovakav mail za vrijeme radnog vremena? Točnije, koliko ste puta na kraj rečenice stavili taj mali znakić koji u vašem umu označava toplinu, pruža ruku prijateljstva u krutoj poslovnoj okolini i umanjuje zahtjev koji ste upravo odaslali, iako je on neizostavni dio vašeg posla?

Nebrojeno puta, uvjereni smo. Nije tajna kako su žene sklone korištenju nasmiješenog emotikona u poslovnoj komunikaciji, kao i učestalog ispričavanja i iskazivanja submisivnosti koja se očituje u načinu na koji pišemo poslovne mailove. Tema je ovo koja se već dugo povlači lifestyle i poslovnim medijima, no žene, čini se, nikako da nauče. Misleći kako ćemo ispasti hladne i autoritativne (jer, ne daj bože da narušimo svoj imidž tople i svima drage osobe koja se ne zamjera nikome), sklone smo “ublažiti” korespondenciju riječima poput “samo”, “isprika”, “ispravite me ako sam u krivu, ali…”, a definitivno nam nije strano nabaciti i koji smajlić. Istovremeno, naši muški kolege ne prezaju odgovoriti s kratkim i direktnim “Može. Pozdrav.” Ta, kako se samo usuđuju biti tako poslovni?

mail
Fenomen je to za čije bismo objašnjenje morali otvoriti Pandorinu kutiju satkanu od kulturoloških, društvenih i povijesnih utjecaja, kao i odgoja te vječnih spolnih razlika. U složenost problematike danas nećemo ulaziti, no ono u što hoćemo jest nešto što bi mnogim ženama moglo promijeniti pogled na istu i napokon ih “očvrsnuti” te lišiti potrebe da se svima svide i udovolje. Riječ je o novom istraživanju Sveučilišta Ben-Gurion u Izraelu koje je došlo do zanimljivog zaključka kako se korištenje smajlića u poslovnoj komunikaciji percipira kao nekompetencija i nepouzdanost, u odnosu na potpuno izbjegavanje emotikona. Istraživanje se provelo na uzorku od 549 ljudi različitih nacionalnosti koji su u zadatak dobili pročitati poslovni mail nepoznatog pošiljatelja te ocijeniti njegovu kompetenciju i toplinu. Zaključak je da korištenje znaka 🙂 ima negativan efekt na percepciju sposobnosti pošiljatelja, kao i to da odgovor na mail koji sadržava nasmijani emotikon ne stiže toliko detaljan ni brz.

Usprkos tome što se pojedince koji se osmjehuju pri prvom kontaktu uživo smatra toplima i sposobnijima u odnosu na one koji se ne smiješe, ista pravila, čini se, ne vrijede za virtualno izmjenjivanje poruka. Prema riječima dr. Elle Glikson, smajlići u poslovnim mailovima ne označavaju osmijeh poput onog u stvarnom životu, uz logičnu iznimku u slučaju da osobu kojoj pišemo zapravo poznajemo. Na kraju svega, bitno je navesti kako nema baš ništa loše u ženskoj emociji i toplini. To je naša snaga i na nju moramo biti ponosne te je iskoristiti maksimalno. No, vjerujemo kako ćete se složiti da je ono što nam baš i ne koristi osjećaj manje vrijednosti koji nenamjerno odašiljemo svojom pretjeranom ljubaznošću. Posao je posao, a smajlići, ako je suditi prema istraživanju, u njemu nemaju mjesta. 

posao

M.M.
Foto: Unsplash

[the_ad_placement id="post-side"]

NAJNOVIJE

IZ RUBRIKE