Urška Sršen je jedna od najutjecajnijih mladih žena u Europi, a njen brend Bellabeat je i više no bitan!

Jasno je kako je tehnologija u posljednjih nekoliko godina napredovala strelovitom brzinom i da je malo tko očekivao, primjerice prije 15 godina, da će nam upravo pojam “smart” tehnologije postati toliko bitan i neizostavan da će se integrirati čak i u odjeću i ormare diljem svijeta. Mogla bih nabrajati do besvijesti o raznim brendovima koji su se, na ovaj ili onaj način, okušali u tech industriji no malo čiji su proizvodi zaista postali svjetovno prepoznatljivi te, bitnije, izrazito poželjni i korisni.

Jedan od takvih brendova je Bellabeat čije je ime zasigurno poznato Hrvatskoj i regiji. Iako ističem upravo naše podneblje Bellabeat je ostvario veliki svjetovni uspjeh u kratkom roku, a vijesti o novim milijunskim ulaganjima sad su postale gotovo uboičajene. Hrvatski brend s hrvatskim proizvodima iza kojeg stoje osnivači Sandro Mur i Urška Sršen uspio se nametnuti kao jedan od perspektivnijih brendova koji zasluženo može stajati rame uz rame kakvim velikim tech brendovima. No ono što posebno ističe Bellabeat jest sklad dizajna i funkcionalnosti iza koje stoji ženska ruka talentirane Urške Sršen. Nakon što je dobila titulu jedne od najutjecajnijih ličnosti u Europi prema prestižnoj Forbes listi te nakon što u posljednje vrijeme iz sjedišta Bellabeata proizlaze samo velike i nadasve sjajne vijesti, odlučila sam porazgovarati s Urškom o tome kako je biti žena poduzetnica, kako izgleda njen radni dan te zadaci i zašto je toliko bitno isticati pojedince koji svojim djelovanje iz korijena mijenjaju društvo nabolje.

Ne tako davne 2015. godine javnost je imala priliku čuti za BabyWatch koji je oduševio tech stručnjake i poduzetnike, a ubrzo nakon start up je preimenovan u brend koji je danas poznat cijelom svijetu, Bellabeat. Kako je došlo do inicijalne ideje?

BabyWatch i Bellabeat zapravo su dva različita Brenda s drugačijim vizijama. Prije šest godina, 2013. pokrenuli smo BabyWatch – uređaj i aplikaciju koji su omogućili trudnicama da osluškuju otkucaje srca svog nerođenog djeteta. Želja je bila pojednostaviti zahtjevnu tehnologiju i omogućiti što bolje rezultate vezane uz prenatalno zdravlje uz pomoć kućnog uređaja kojim se svi mogu koristiti. Ubrzo nakon otkrili smo veliki potencijal nosive tehnologije te sverastuću industriju wellnessa stoga je odluka da pokrenemo Bellabeat bila jednostavna. Brend koji dizajnira nosive odjevne predmete odnosno dodatke namijenjen ženama. Primijetili smo kako su žene itekako zanemarena publika kad je u pitanju fitness industrija, ali i industrija generalno. Prepoznali smo rupu na tržištu i odlučili svojim brendom učiniti korak naprijed.

Brend koji je primarno usmjeren ženskom zdravlju, možemo li tako opisati Bellabeat iako se radi o tech start upu? Što je s muškim korisnicima?

To je točno, Bellabeat je brend koji je u potpunosti usmjeren ka ženskoj populaciji, njihovom zdravlju i dobrobiti. Upravo to nam je omogućilo da svoj brend i proizvode prilagodimo upravo ženama, što god da bila njihova potreba. Naše proizvode dizajniramo imajući na umu žensko oko i estetiku, ali i jezik te način na koji komuniciramo. Najbitnije, uvijek smo u potrazi za novim načinima kako učiniti tehnologiju korisnu ženama odnosno kako bi ista učinila njihov život kvalitetnijim i boljim.

Zasad nemamo nikakve planove za mušku liniju. Postoji pregršt brendova i proizvoda koji upravo muške potrošače drže prioritetnima. Odjevna tehnologija, zdravstvena i fitness tehnologija su brzorastuće industrije i iznimno kompetitivne. Naš je cilj biti najbolji u našem segment industrije.

Jesi li oduvijek gajila interes prema tech sektoru iako si umjetnica?

Iskreno, ne. Priznajem da sam prije bila svojevrsni tehnofob, no postala sam tehnoentuzijast i naučila i učim sve više o tehnologiji. Ipak, još uvijek vjerujem u ‘potpuno isključivanje’ s vremena na vrijeme. Moja titula umjetnice nije me spriječila da se bavim tehnologijom, dapače. Tijekom studija imala sam prilike odslušati I sudjelovati na pregršt kolegija čija je tema upravo bila vezana uz tehnologiju i nove medije.

Danas sam impresionirana tehnologijom, gotovo joj zavidim jer shvaćam koliki je potencijal koji može biti od pomoći baš svakom pojedincu, našim životima, svijetu… Oslanjamo se na tehnologiju u velikoj mjeri i vjerujem da će taj trend samo rasti kako vrijeme odmiče. Bitno je osvijestiti da je tehnologija ovdje kako bi čovjeku olakšala život i svakodnevne zadatke, a ne dopustiti da nam preuzme svakodnevicu i nameće nam vlastiti tempo.

Za razliku od mnogih sličnih brendova, Bellabeat je jedan od rijetkih koji je proizvodima dao njihovu inicijalnu formu i estetski tech aspekt stavio na drugo mjesto. Drugim riječima, pametna tehnologija u punom smislu riječi – bez očitih znakova, svi proizvodi su stilski upečatljivi, a neupadljivi. Je li to bila jedna od primarnih premisa pri dizajniranju proizvoda i kreiranju brenda?

Pri kreiranju svakog novog proizvoda imamo točnu viziju onog što želimo dizajnirati i čemu će on služiti. Kako će pomoći našim korisnicima? Potom mislimo o iskustvu koje će učiniti naš proizvod nezamjenjivim i poželjnim. Ono što smo naučili s kreiranje nosive tehnologije jest da dizajn igra ključnu ulogu i najčešće je on razlog hoće li naši korisnici nositi neki proizvod ili ne. Zato je za nas dizajn ključan u kreativnom procesu. On je ta ključna premise o kojoj ovisi uspjeh naših proizvoda i brenda.

Na stranicama brenda postoji segment rezerviran za „Inspirativne žene“. Tko su za tebe inspirativne žene i zašto se rodila potreba da im posvetiš takvu vrstu pažnje?

Imala sam te sreće da sam odrasla sa zaista sjajnim ženama. Moja mama, teta, moje bake pa čak i moje prabake i pratete bile su I jesu nevjerojatne, snažne i uspješne žene na koje sam oduvijek gledala s divljenjem. Oduvijek sam crpila inspiraciju i snagu iz njihovih života i njihovog rada, a one su me oduvijek podržavale u svakom mom koraku. Zahvaljujući njima shvatila sam koliko je bitno imati velike ženske ličnosti oko sebe, a zahvaljujući njihovom uspjehu i velikom radu iza svakog uvidjela sam da što god sama poželim ostvariti, to i mogu.

Jako mi je bitno podupirati druge žene. Gledajući druge uspješne žene koje rade nevjerojatne stvari mene ispunjava s hrabrošću i inspiracijom za vlastite poslovne pothvate i karijeru. Imala sam potrebnu ovo podijeliti s drugim ženama, a jedna od vizija našeg brenda je izgraditi zajednicu žena koje podupiru jedna drugu.

Bellabeat je, od svog inicijalnog izlaska na tržište, proživio gotovo sve stadije (ne)uspjeha brenda, no ipak, ove godine, u tišini je obznanjeno kako je brend dobio veliki financijski push. Kako ti vidiš Bellabeat u budućnosti?

Nadam se da ćemo nastaviti rasti i napredovati te naposljetku izgraditi vlastitu kategoriju kad je u pitanju smart wellness industrija za žene. Još uvijek imamo jako puno posla i borimo se svim silama kako bismo uspjeli, upravo zato vjerujem kako ćemo to i postići. U skorijoj budućnosti predstavit ćemo nekoliko novih proizvoda stoga nas očekuje zaista puno posla.

U posljednjih nekoliko godina dospjela si na prestižnu Forbes europsku listu, radila si u Sicilijskoj dolini zahvaljujući Bellabeatu, imala si prilike surađivati s nekim od najperspektivnijih vizionara današnjice. Jesi li se zamišljala u ovom periodu životu? Jesi li oduvijek znala što želiš raditi?

Od malih nogu pokušavala sam istraživati i učiti što sam više mogla, što različitijih stvari. Oduvijek sam imala veliku strast za kreiranjem i radom. Rastavljala bih stvari samo kako bi vidjela kako nešto zapravo funkcionira, kako je napravljeno…Tu svoju sklonost upriličila sam kroz umjetnost misleći kako će mi upravo ona omogućiti najveću slobodu, no negdje putem otkrila sam još jedan put koji me čini sretnijom. Stoga, jedino što sam oduvijek znala jest da želim pratiti ono što me zanima, raditi ono za čim sam strastvena. Nikada nisam previše marila za novcem niti se zamarala time što drugi misle, pa ni sada. Pratim svoju strast, ako mi to donese još nekoliko pozitivnih strana, neću se žaliti.

Kao mlada poduzetnica, što bi istaknula kao glavnim problemom s kojim si se susrela?

Biti poduzetnik zasigurno nije jednostavno. Zapošljavanje ljudi, proizvodnja, uvoz, izvoz, prodaja, ulaganje, financije, kontakti…sve je to dio posla s kojima nisam pretjerano oduševljena, ali oni su dio toga. Misliti da ćete ispočetka učiniti sve ispravnim je jednostavno pogrešno. Kako raste obujam poslovanja tako rastete i vi, tako sam narasla i ja. Izuzetno sam zahvalna što iza sebe imam odličan tim koji mi olakšava da se fokusiram na segmente koji mi najbolje odgovaraju.

Koja je najteža lekcija koju si naučila?

Uspjeh često privlači krive ljude koji nisu uz vas kad vam zatreba pomoć. Nisam postala zatvorenija osoba ili odrešita prema drugima, ali naučila sam kako moram biti opreznija i ne uzimati sve k srcu.

A najljepši trenutak u karijeri?

Svaki proizvod koji smo lansirali! Toliko truda, vremena i ljubavi uložili smo u svaki. Poznajem svaki segment, svaki detalj i znam zašto smo nešto učinili nečime baš takvim. Svaka sitnica krenula je tek o ideje i sirove skice na papiru i postala je sjajnim proizvodom kroz proizvodni proces da bi naposljetku dospio u ruke potrošača.
Okrenuli ste novi list, na čemu trenutno najviše radite?

U zadnje vrijeme najviše sam fokusirana na marketing i nove proizvode o kojima ćete tek imati priliku čuti.

Postoji li još neki projekt koji imaš u planu i jako te veseli?

Želim početi investirati. Jako sam znatiželjna o načinu poslovanja s investicijama i voljela bih postati dio projekata u kojima vidim veliki potencijal te koji bi proširili moje vidike i podignuli radon iskustvo za ljestvicu više.

Znaš li za još neki slični start up projekt u koji vjeruješ i podržavaš ga? Kakva je situacija na regionalnoj sceni?

Naravno, poznajem mnogo ‘lokalnih’ osnivača start-upova. Većinom su nevjerojatno kreativni i fokusirani na rad sa sjajnim idejama. S nekima sam imala priliku već raditi, a ostale podupirem kao prijatelj. Nastojim poticati ih kako mogu pa ako to znači kupiti njihove proizvode, zasigurno. Mislim da je prijeko potrebno osvijestiti moć koju ima potrošač s odabirom gdje će potrošiti svoj novac i na taj način ekonomiju i sustav učiniti boljim ili lošijim.

Kako uspijevaš uskladiti privatni život i hobije s užurbanim načinom života i zahtjevnim poslom?

Nemam mnogo hobija koji nisu na neki način vezani uz Bellabeat. Nastojim voditi zdravi lifestyle – kuham zdravo, vježbam i provodim puno vremena u prirodi. Na taj način uspijevam puno bolje spoznati koje su sve potrebe korisnika i lakše osmišljavam nove načine i ideje kako da im pomognem. To me čini sretnom i ne zamaram se previše s ravnotežom života između posla i slobodnog vremena. Moj posao je istinski živjeti što je bolje moguće i to pokazati drugima. Također, bitno mi je uvijek imati vrijeme za sebe i svoje bližnje, posvetiti im dovoljno vremena i pažnje jer su mi takvi odnosi iznimno bitni.

Iza digitalne platforme FASHION.HR stoji vizija „THE FUTURE IS YOURS TO CREATE“ s ciljem da pojedincima poput tebe omogućimo zasluženi medijski prostor i tvoj rad i talent predstavimo široj publici. No, što je za tebe tvoja budućnost? Vjeruješ li da smo sami kovači svoje sreće?

U potpunosti vjerujem da jedino ako oslobodimo svoj potpuni potencijal vodeći se za svojom strašću te ako damo sve od sebe kako bi uspjeli, teško je postići uspjeh. Život je nepredvidiv i ni u jednom trenutku ne znamo što nas čeka s novim danom, pa i malo sreće uvijek dobro dođe. Smatram da se, uz puno strasti i rada i meni posrećilo, a ključno držati oči, uši i misli otvorenima!

Foto: Privatni album

[the_ad_placement id="post-side"]

NAJNOVIJE

IZ RUBRIKE