Znamo sve o hvalevrijednoj inicijativi koja vas neće ostaviti ravnodušnima!

U Hrvatskoj živi više od 1.700 osoba s Down sindromom, a baš kao i prema svemu što se razlikuje od uobičajenog, društvo nerijetko ima predrasude i o njima – osobama vedra duha koje od većine čini drugačijima samo jedan kromosom više. Uočivši potrebu za senzibiliziranjem društva prema osobama s Down sindromom, Zvijezda već šestu godinu zaredom humanitarnim akcijama potiče diskusiju o važnosti njihovog uključivanja u društvo. Ovih će blagdana nastaviti tu tradiciju i od svake kupljene boce suncokretovog ulja koje je označeno posebnom etiketom, do 31. prosinca izdvojiti po 20 lipa za Hrvatsku zajednicu za Down sindrom.

O tome kada je prijateljstvo između djece suncokreta i najsnažnijeg domaćeg brenda prema istraživanju Ipsos Puls BRANDscore, 2021 započelo i kako se godinama zavijalo, kao i o svim detaljima ovogodišnje donacije doznali smo u razgovoru s Jasnom Pulić, direktoricom marketinga i razvoja u Zvijezdi.

Prijateljstvo između Zvijezde i osoba s Down sindromom traje već dugo, no možete li nam reći više o tome kako i kada je točno započela vaša suradnja s Hrvatskom zajednicom za Down sindrom? Što vas je potaknulo da baš njih odaberete kao svojeg sada već dugogodišnjeg prijatelja?

Presudan je bio Zvijezdin 100. rođendan koji smo obilježavali 2016. godine i povodom kojeg smo imali potrebu svoj uspjeh podijeliti s onima kojima je to potrebno, na taj način vraćajući zajednici dio povjerenja koje nam je davala tijekom cijeloga jednoga stoljeća. Udrugu za sindrom Down Zagreb, koja djeluje pod krovnom udrugom – Hrvatskom zajednicom za Down sindrom, prepoznali smo kao pravog partnera. Naime, suncokretovo ulje prvi je proizvod koji je Zvijezda stavila na tržište, a djecu s Down sindromom često od milja zovemo djecom suncokretima pa nas je baš ta poveznica, između ostaloga, potaknula na suradnju koja je prerasla u lijepu priču i istinsko prijateljstvo. Iz godine u godinu posebno nas veseli što smo u prilici pomoći Zajednici da dostigne svoje ciljeve i tako, malo po malo, poboljša životni standard za djecu suncokrete. Iz te simbolične povezanosti rodilo se naše prijateljstvo koje traje već šestu godinu i koje će, nadamo se, trajati još mnogo njih jer imamo još puno planova za godine koje su pred nama.

Prijateljstvo traje šest dugih godina. Kao i sve odnose, tako i odnos Zvijezde i Hrvatske zajednice za Down sindrom moraju obilježavati neki lijepi trenuci. Možete li izdvojiti neke kojih se najradije sjećate?

Šest godina nije kratko razdoblje, a kada surađujete s tako divnim i toplim ljudima poput Dinke Vuković i Natalije Belošević, njihovih kolega koji dio sebe ostavljaju u svemu onome što rade za Zajednicu, teško je izdvojiti samo par njih. No, svakako ću pokušati.

Za početak, svake godine barem dvije naše etikete dobiju ruho nastalo prema crtežu štićenika Udruge za Down sindrom. Veseli nas vidjeti ih na policama, veseli nas njihov osmijeh kad ga oni vide na polici, vesele nas i kreativne radionice na kojima ti crteži nastaju. Izložba radova štićenika s motivom suncokreta koju smo prije koju godinu organizirali također nas je istinski razveselila, a i danas nas inspirira i motivira da se, baš poput te divne, vedre i nasmijane djece, ne zaboravimo radovati malim stvarima.

Zahvalni smo što se nalazimo u poziciji u kojoj možemo pomoći i svjesni smo da to dugujemo onima koji odabiru naše proizvode. Kao tržišni lider, s proizvodom kao što je Zvijezda suncokretovo ulje koje je više je godina za redom proglašeno najsnažnijim domaćim brendom prema BRANDpuls istraživanju, imamo mogućnost vratiti zajednici ono što nam daje, sudjelovati u onome što je bitno i pokretati humanitarne projekte kao što je ovaj.

Za kraj, ono što mi uvijek vrati osmijeh na lice i uspomena koju najradije povezujem uz ovo prijateljstvo ipak je prvi susret predsjednice Zajednice Dinke Vuković i mene, kada mi je Dinka ispričala priču o svojem sinu Filipu. Filip je dijete suncokret za kojeg su doktori rekli da neće moći čak ni hodati, a koji je danas jedno divno, toplo i osjećajno biće koje obožava učiti. Zahvaljujući poticajnoj okolini u kojoj se nalazi, Filip je danas jedno od 140 djece u Hrvatskoj koja su prošla kroz redovni obrazovni sustav po posebnom programu i uz podršku pomoćnika u nastavi. Za to je zaslužna upravo Zajednica za sindrom Down. Lijepo je biti u okruženju takvih ljudi koji rade velike stvari za „male“ ljude.

I ove godine organizirate humanitarnu akciju koja će Zajednici pomoći u radu. Može li šira javnost sudjelovati u njoj i kakve su dosadašnje reakcije Hrvata na ovu suradnju?

Tako je, i ovih ćemo blagdana nastaviti tradiciju i obnoviti prijateljstvo pa ćemo od svake kupljene boce suncokretovog ulja koje je označeno posebnom etiketom do 31. prosinca izdvojiti po 20 lipa za Hrvatsku zajednicu za Down sindrom. Sredstva koja ćemo zajedno sa zajednicom prikupiti raspodijelit ćemo između osam Udruga za sindrom Down koje djeluju u Hrvatskoj i na taj način ćemo sudjelovati u financiranju edukacija, terapija i radionica koje svaka od njih provodi za svoje štićenike.

Na taj način smo i ove godine, drugi put za redom, u akciju uključili potrošače koji će ulje dodavati u svoje omiljene božićne medenjake, baklave, kuglofe ili čupavce, a pritom će napraviti i dobro djelo, od svakog kupljenog pakiranja donirajući 20 lipa Zajednici. Ulje od kojeg idu donacije lako je prepoznati – radi se o bocama od 1,2 l koje krasi crtež suncokreta čiji je autor jedan od djece s Down sindromom za kojeg skrbi Zajednica.

Vezano uz reakcije javnosti, do sada su bile jako dobre, a vjerujemo da ćemo se i ove godine uspjeti približiti donaciji od 100.000 kuna koliko smo uz pomoć potrošača uspjeli prikupiti put kad smo organizirali ovu akciju.

Nedavno je obilježena 105. godina Zvijezdinog postojanja. Što je prema Vašem mišljenju, najzaslužnije za stogodišnji uspjeh Zvijezde?

Kvaliteta i dosljednost. Inovacija i znatiželja. Dijalog s potrošačima i proizvodi koji idu u korak s trendovima i zadovoljavaju potrebe korisnika. Timski rad svih kolega u Zvijezdi i fokus na ono bitno. U cijeloj toj priči ne smijemo zaboraviti ni okus. Hrana je nešto bez čega ne možemo i puno je više od sredstva za zadovoljenje osnovnih bioloških potreba. Ona je poziv i povod na druženje, okuplja nas oko stola za kojim stvaramo zajedničke uspomene – ili ih se pak prisjećamo. U središtu tih uspomena, često gotovo neprimjetno nalaze se naši proizvodi kao glavni sastojak i temelj mirisnog čokoladnog kolača koji je pravila naša baka, sendviča u koji nam je mama stavljala majonezu, prvih palačinki koje smo na ulju pržili s prijateljima. Ako bih morala izdvojiti par osnovnih sastojaka za uspjeh, to bi bili ovi koje sam upravo nabrojala.

Foto: PR, Instagram

[the_ad_placement id="post-side"]

NAJNOVIJE

IZ RUBRIKE