Asos je bez konkurencije vodeći online shop koji već godinama niže uspjeh za uspjehom. No, posljednjih mjeseci poznati webshop dobiva pljuske s različitih strana.
Nakon dugogodišnje sudske bitke, Asos se početkom prošlog mjeseca nagodio s brendovima koji su ga optužili za krađu imena. Nakon što su isplatili bajoslovni iznos od čak 20.2 milijuna funti, na adresu Asosa stiže nova optužba na koju je brend napokon odgovorio.
Naime, prošlog tjedna BuzzFeed News je objavio istraživanje koje je proveo među zaposlenicima ovog brenda koji rade u skladištu Yorkshireu, a rezultati do kojih su došli, sve su samo ne laskavi. Zaposlenici su rekli kako rade pod velikim pritiskom, na ugovore koji ih iskorištavaju te u sigurnosnim uvjetima koji to nisu.
„Razočaran sam što su brojne insinuacije i krivi navodi objavljeni o našem vođenju skladišta u Yorkshireu. Mi nemamo ništa za skrivati i mnogo toga na što možemo biti ponosni. Ne pretvaramo se da smo savršeni i učimo cijelo vrijeme“, objasnio je Nick Beighton, CEO modnog brenda Asos.
Tu se referirao na novitete koje je brend uveo u svoje poslovanje i odnose prema zaposlenicima. Naime, skraćeno je vrijeme probnog roka, a Asos je uveo i novi sistem mjerenja radnih sati svakog zaposlenika, a kako oni navode, sve to kako bi svaki zaposlenik bio plaćen za svaku pojedinu radnu minutu.
„Slika poslodavca koji iskorištava i ne brine se za svoje zaposlenike, kao u Viktorijanskom dobu, je potpuno kriva. Da vodimo tako svoje skladište, ne bi imali produktivnost. A suprotno je u pitanju – naši zaposlenici imaju izvrsne rezultate“, objasnio je Nick.
Također je istaknuo kako je lokacija u Yorkshireu odabrana s razlogom. Naime, 2001. kada je ono otvoreno, u tom području je bilo mnogo nezaposlenih osoba zbog zatvaranja rudnika ugljena, a Asos je htio promijeniti tu sliku. U međuvremenu je u dotično skladište uloženo 81 milijuna funti, a u planu je dodatno ulaganje od 23 milijuna funti narednih 12 mjeseci.
Nakon ovih ozbiljnih optužbi javio se i Terry Green, zaposlenik iz dotičnog skladišta i član njihovog radničkog odbora koji niječe sve negativne natpise.
„Uvrjedljivo je i naporno za sve nas čitati natpise koji nisu istiniti i koji su toliko daleko od naših svakodnevnih radnih uvjeta. Mi smo uistinu ponosni na ono što ostvarujemo ovdje i samo želimo raditi svoj posao!“
Ostaje činjenica da je webshop Asos od 2001. godine narastao u globalnim razmjerima, a s rastom stigle su i brojne optužbe. Jesu li u pitanju tek lešinari koji žele dobiti svoj dio ovog velikog kolača ili su brojni natpisi istiniti, pokazat će vrijeme. No, jednom se možemo jedino nadati – da uvjeti za zaposlenike budu na prvom mjestu!
M.D.
Foto: PR