Susjedna Srbija svako malo me osvoji svojim jednostavnim, no nevjerojatno efektnim kreacijama koje istog trenutka poželim u svom ormaru… Upravo se to dogodilo i s majicama (i ilustracijama) brenda Lovers.rs za koji sam saznala zahvaljujući našoj genijalnoj Idi Prester koja je početkom rujna na svom Instagramu objavila fotografiju bijele majice s neodoljivom Lovers.rs ilustracijom.
Odmah sam odlučila saznati tko se to krije iza ovog šarmantnog brenda za kojim luduje cijela regija. Odgovor se krije u nastavku…
Tko se krije iza Lovers.rs brenda? Kako si došla na ideju za ovaj jednostavan, no istovremeno efektan proizvod?
Iza Laversa se krije arhitektica i fotografkinja Marija Strajnić. Ideja je došla vrlo spontano tako da dugo vremena nisam razmišljala u pravcu proizvoda, pa čak ni brenda. Prve Laverse sam nacrtala još 2011. godine tadašnjem dečku s kojim sam komunicirala na raznorazne načine s obzirom na to da nam je veza bila na daljinu. Primijetila sam da mi odgovara da trenutke iz odnosa preuveličavam u ilustracijama i da zapravo najviše komuniciram sa samom sobom i sebi ‘crtam’ kako se osjećam, tako da sam to nastavila raditi i nakon prekida.
Cijela priča se zapravo vrti oko genijalnih ilustracija… Mene zanima koja je priča iza njih?
Hvala! Zanimljivo mi je da osjećaje ili čak neki narativ predstavim isključivo tjelesnim relacijama dvoje (ponekad i samo jednim) karaktera, potpuno golih, bez ikakvih dodatnih simbola i alata. Nekad pred praznim papirom nemam predodžbu što ću nacrtati nego krenem crtati pa mi direkt iz podsvijesti izađe neka poza. Nekad me nešto muči pa to nacrtam simbolički ili metaforički. Nekad nacrtam konkretnu situaciju koja mi se dogodila. Nekad čujem da se nekom nešto dogodilo pa me to inspirira da posudim događaj za crtež. Nekad iskoristim što me nervira. Dakle zaista nema pravila, osim toga da su dva stvorenja skroz ogoljena i da se na neki način odnose prema ovom drugom i samom sebi.
Mislim da su najpopularniji modeli oni s erotskim ilustracijama. Jesam li u pravu?
To mi je zanimljivo da ljudi često doživljavaju Laverse kao erotski projekt. Laversi bi bili bespolni da nemaju frizure i ako se bolje pogleda ni na jednom crtežu nema nekog nedvosmislenog erotskog momenta, osim što su, je l’ da, goli. Seksualne scene zapravo uopće ne postoje. Što se tiče popularnosti, primijetila sam da ljudi najviše žele romantične crteže gdje su Laversi u zagrljaju ili nekom bajkovitom odnosu.
Kada si pokrenula brend i koliko ti je vremena trebalo da se probiješ na tržište? Smatraš li da su ti društvene mreže pomogle na tom putu?
Početkom ove godine sam izbacila prvu ediciju majica s jednim od crteža, tako da bi se na to možda moglo gledati kao na pokretanje brenda. U tom trenutku sam već par godina imala prilično neaktivan Instagram gdje sam s vremena na vrijeme objavljivala crteže. Odlučila sam da je vrijeme da svaki dan objavim jednu sliku, bilo da je riječ o crtežu ili o nekoj vijesti vezano uz Laverse. Nisam ništa naročito reklamirala osim što sam zaista poštovala taj ritam koji sam sama sebi zadala, a koji se poklopio s drugom polovicom moje trudnoće koja se u tom periodu odvijala, pa mi je odgovaralo što imam neki opuštajući projekt koji će mi malo strukturirati misli u glavi. Što se tiče tržišta drago mi je da ljudi vole crteže, nose majice, a evo sad sam izbacila i prve Lovers pamučne pulovere za koje je isto veliki interes. Društvene mreže su svakako odigrale vrlo značajnu ulogu u cijeloj priči, zapravo se više kupuje preko njih nego u dućanima.
Gdje se izrađuju majice i koji je postupak izrade?
Majice i pamučni puloveri se izrađuju u Beogradu u firmi SkipIntro. Zajedno malo preradili njihov basic kroj što se tiče oblika i veličina. Ideja je da svaka edicija majica ima drugi crtež na sebi, koji ja prije štampanja precrtam u vektor. Nakon šivanja i otisaka majice, dodaju se etikete i majice se peglaju i pakiraju u celofan. Oko toga ide neizostavna mašna. Simple!
Tko je tvoja idealna publika? Na kojoj javnoj osobi bi voljela vidjeti svoj dizajn?
Nevjerojatno mi je kako su divni svi koji mi se obrate u porukama ili kupe majice, puno podrške primam od potpuno nepoznatih ljudi i to mi mnogo znači. Svi su nekako nježni i pozitivni. To već jesu dvije osobine moje idealne publike. Što se tiče javnih osoba, voljela bih mnogima poslati svoje majice. Tipa Cat Power, Timothee Chalamet, Nicole Dollanganger, Alli Harvard, Lana del Rey, eto to mi sad pada na pamet. I naravno Britney Spears. I Kanye-u.
Odakle dolaze kupci? Planiraš li možda širenje u Hrvatsku?
Baš zahvaljujući internetu, kupci dolaze sa svih strana svijeta. Zaista sam slala majice i crteže na sve kontinente. Samo je još Afrika ostala, tamo još nema Loversa. Hrvatska je, konkretno Zagreb, drugi grad po količini narudžbi, tako da Laversi polako, ali sigurno osvajaju vaše tržište.
Imaš li u planu širenje asortimana ili ćeš i dalje biti fokusirana na majice i pamučne pulovere?
Prva sljedeća stvar koju jedva čekam proizvesti je bojanka za odrasle sa crtežima Laversa u raznoraznim okruženjima. Džungle, šume, potoci, livade, sve žudi da se oboji bojama! Nadam se da će izaći do Nove godine, pola je već gotovo.
Gdje možemo kupiti Lovers.rs?
U Srbiju Laverse šaljem pouzećem ili se mogu kupiti u Palmas Boutique, u Beogradu. Van nje se mogu kupiti preko online shopa na Lovers.rs webu.
Beograd je pun odličnih kreativaca… Na koga bi nam od novijih brendova obratila pozornost? Tko su tvoji favoriti na sceni?
Od novijih – dućan koji prodaje Laverse ima svoj brend Palmas koji u ponudi imaju divne majice i pamučne pulovere, zatim Gata Space – obožavam njihove kožne torbice, Naša Posla – ruksaci i cipele od kože, već nadaleko poznati Yugochic i njihove majice, ne toliko novi ali uvijek divni Volim Sijetl, zatim Klasa, itd. Već sam pretjerala s nabrajanjem!
A što misliš o našoj sceni? Koje brendove preferiraš i čiji rad ti se najviše sviđa?
Nedavno sam otkrila Andreja Drožđana čiji mi se senzibilitet jako sviđa. Također mi se sviđa sve što radi moja poznanica Iva Maria Jurić.
Koji su planovi za iduću godinu?
Planovi su nastaviti sa crtanjem dokle god mi je zanimljivo i izbaciti još proizvoda dokle god se ljudima sviđa!