Svima nam dobro poznata ‘Dolce&Gabbana’ noćas se po tko zna koji put našla u središtu skandala. Ako imalo pratite ovaj kultni modni dvojac, znate da često svjedočimo njihovim ekscesima, do te mjere da je protekle godine pokrenut pokret ‘Bojkotirajmo Dolce&Gabbanu‘. Najviše zaslužan za to je Stefano Gabbana kojem kontroverza definitivno nije strana, a svojim izjavama ne prestaje šokirati javnost. Proteklih je godina nazvao Selenu Gomez ružnom, djecu dobivenu umjetnom oplodnjom ‘sintetičkom’, a par cipela je okarakterizirao kao sandale namijenjene robovima, a to je tek grebanje po površini.
Dolce&Gabbana ovih su se dana još jednom zamjerili široj publici. Naime, ususret novoj reviji u Kini te kako bi promovirali istu, putem društvenih mreža su sinoć predstavili kratki video na Instagram platformi. Odjevena od glave do pete u D&G, mlada Kineskinja, uz pomoć naratora, pokušava pojesti razne prepoznatljive talijanske specijalitete uz pomoć štapića za jelo. Nekoliko minuta videa u kojem se ista nemilo bori s hranom na tanjuru i u s istom je zbunjena, praćeno je sarkastičnim glasom naratora koji, osim što ju ismijava, ostavlja i nekoliko seksitičkih komentara. Nije trebalo dugo dok se velika društvena zajednica nije digla na noge i optužila Dolce&Gabbanu za rasizam, seksizam i, glavom i bradom, prozvala jednog od dizajnera, Stefana Gabbanu za krajnje neprihvatljivo ponašanje. Stereotip Azijatkinje smještene u još stereotipnije okružje i sve popraćeno krajnje neorginalnim scenarijem nije moglo izmamiti drugačije rekacije no ove…zar ne? Ipak, izjaviti kako je D&G s ciljem napravio video koji će biti rasistički je pogrešno. Radije bi rekli kako im je vizija bila neorginalna i naivna, poslužili su se poznatim motivima u sasvim krivom narativu. Sjetite se samo Pepsi reklame s Kendall Jenner koja je izazvala bijes javnosti prethodne godine, no ipak, što kad glavni dizajner, onog trenutka kad je prozvan, izjavljuje kako je “…Kina ionako zemlja izmeta i ljudi koji jedu pse…” ?
Naime, sad već kultni, poznati Instagram profil ‘Diet Priada’ poznat po razotkrivanju modnih kopija i raznih ekscesa iz svijeta mode, priložio je screenshot fotografije koje prikazuju razgovor s kontroverznim dizajnerom. Pa tako, osim što ne vidi baš ništa pogrešno u novoj kampanji, Gabbana je dao i niz rasističkih komentara, a cijela stvar je kulminirala onog trenutka kad su isječci razgovora postali dostupni za javnost. Instagram je eksplodirao, Twitter također, a u svega nekoliko sati tisuće poznatih ličnosti pozvalo je svoje obožavatelje na bojkot ovog poznatog brenda. Kako to obično biva, iza cijelog skandala navodno stoje hakeri, a ne i sam dizajner što je, moguće, ali ne i uvjerljivo. Naime, dizajner već godinama izgrađuje reputacija krajnje ekscentrične osobe i glavnu komunikaciju sveo je putem društvenih mreža, slično poput američkog predsjednika Trumpa. Nameće se pitanje čini li Stefano ovo vodeći se premisom “Svaki PR je dobar PR” ili za njegovo neprihvatljivo ponašanje jednostavno nema opravdanja. U svakom slučaju, revija je otkazana. Modni agenti povukli su modele koji su trebali nositi reviju, brojne kineske ličnosti javno su se odrekle brenda, a cijela zajednica je zgrožena ponašanjem modnog dvojca. Bez obzira jesu li zaista bili hakirani, službeni video ciljano je napravljen baš ovakvim kakav je i prikazan što dovoljno govori o brendu i onima koji stoje iza njega.
Foto: Wikipedia, Instagram
