Vjerojatno jedan od najpoznatijih modnih dvojaca u regiji ujedno su jedne od nama omiljenijih dizajnerica koje će danas dobiti priliku i službeno otvoriti 27. sezonu Bipa FASHION.HR-a. Nataša Mihaljčišin i Martina Vrdoljak Ranilović, dizajnerice koje stoje iza brenda I-GLE i čvrsto kroče modnim stazama više od dvadeset godina, kreirale su prepoznatljivi modni kod brenda, a za svoj rad prošle su godine, između brojnih ostalih, nagrađene nagradom „Ana Lendvaj“. Stoga smo, susret novoj kolekciji u kojoj ćemo već očekivano uživati večeras, odlučili zaviriti u njihovu kreativnu tvornicu i saznati nekoliko zanimljivih crtica o onome što možemo očekivati.
Kad bih morali izdvojiti nekoliko riječi od svakoj kolekciji I-GLI, to bi zasigurno bila pročišćena estetika utemeljena u društvenom komentaru kroz prizmu suvremene mode, jasna i kohezivna vizija te uvijek dosljedno promišljanje. Prošla kolekcija bila je prvenstveno orijentirana na problematiku identiteta, danas itekako popularno pitanje roda i spola te način na koji moda tu istu problematiku spaja i razdvaja stoga od kolekcije čiju premijeru očekujemo večeras u Studentskom centru ne očekujemo ništa manje. Kako su nam otkrile Nataša i Tina, ova kolekcija korak je dalje od svih ostalih, bez obzira referiramo li se na koncept ili tehničku izvedbu. Samozatajne, odlučile su podijeliti tek nekoliko detalja dok smo mi nestrpljivo pokušavali odgonetnuti koncept kolekcije kroz par komada tijekom ugodnom druženja u njihovom studiju, a bilo je dovoljno tek 5 zanimljivih crtica o onome što nas čeka da nama, a i čitateljima zagolicaju maštu.
1. Proces izrade kolekcije bio je jedan od najtežih dosad. Nikada se nismo susrele s toliko otežavajućih situacija kao ovog puta. S tehničke strane moglo bi se reći da je sam proces izrade kolekcije izgledao kao utrka s preskakanjem prepona.
2. Kao i prošle sezone, ali i svih dosadašnjih, koncept kolekcije utemeljen je s nekom aktualnom problematikom koja nas konstantno zaokuplja. Što je to moda danas, što se događa s modom gledajući da istu kao fenomen? Kakva je budućnost mode i modne industrije i hoće li ljudi uopće u nekoj skoroj budućnosti biti toliko opterećeni estetikom odijevanja? Nemoguće je ne referirati se na tehnologiju, u kojoj mjeri utječe na modu, postoji li mogućnost inovacije kroz odijevanje osim u tehničkom smislu?
3. Smatramo da smo, baš kao i mnogi drugi, zasićene konstantnim medijskim nametanjem različitih trendova stoga se trudimo kreativni proces odmaknuti od podilaženja bilo kakvim očekivanjima uključujući i onim vlastitima. Nastojimo cjelokupni proces učiniti, prije svega nama samim, zabavnim, zanimljivim te izazovnim.
4. Što se tiče ovosezonske kolekcije, smatramo da smo stvorile kolekciju koja je prilično ženstvena, a istovremeno opuštena. Jednostavnim rječnikom, svojevrsni ženstveni grunge. Dekonstrukcija, koja je poput lajt motiva našeg brenda, ovog je puta prisutna na nekoliko različitih razina počevši od samog temelja poput materijala do forme i njihove manipulacije te samog koncepta.
5. Revijalno prikazivanje zasigurno je jedno od najzahtjevnijih budući da uključuje niz segmenata koji ne trpe nesavršenosti. Osim same kolekcije, u obzir je potrebno uzeti i styling, modele, rasvjetu, glazbu…to su tek djelići koji čine cijeli slagalicu. Naše revije za nas su poput kazališne predstave – kompleksne, na njima radimo mjesecima, stalno prerađujemo, nadodajemo i križamo ideje, surađujemo s nizom talentiranih pojedinaca, a sve to za svega par minuta uživanja.
Foto: Zvonimir Ferina