Naši dojmovi s Tjedana mode u New Yorku i Londonu još se nisu ni slegnuli, a Milano već pršti od novih modnih događanja. Najvažniji talijanski modni događaj u utorak je započeo u velikom stilu, uz revije nekih od najzvučnijih imena lokalne scene. U Milanu je tempo užurban, a raspored pretrpan trenucima koje ne želimo propustiti – među njima su svakako i revije kuća Fendi i Marni, koje smo obradili u nastavku.
Fendi
Legendarna rimska kuća Fendi obilježila je svoju veliku stotu godišnjicu revijom u milanskom Superstudiju Maxi. Kreativni direktor Kim Jones nije se inspirirao isključivo dugom poviješću kuće, već i samim desetljećem u kojem su se odvijali Fendijevi počeci. U pitanju su, naravno, “lude dvadesete” (“roaring twenties”), poslijeratno razdoblje dekadencije i zabave, motiva koji su se manifestirali kroz sve tadašnje umjetničke grane.
Osim ravnih i izduženih silueta karakterističnih ovom periodu, inspiracija 20-ima odražavala se i kroz reference na Art Deco pokret s mnogobrojnim raskošnim detaljima – od resa do apliciranih kristala, ali i kroz afirmaciju tijela, naglašenog ženstvenim transparentnim komadima i odjeći nalik “loungewearu” – opuštenim košulja-haljinama, svilenim ogrtačima i delikatnim tank topovima nalik potkošulji. Jonesova vizija bila je prilično suptilna i romantična te nas ne čudi ako ste povodom ovako velike obljetnice očekivali nešto grandioznije i, generalno, pamtljivije.
Međutim, “wow faktor” koji je evidentno nedostajao Jonesovoj odjeći osigurala nam je Silvia Venturini Fendi kroz genijalnu kolekciju torbica, oživljavajući neke od omiljenih kultnih modela kao što su Mamma Baguette i Peekaboo. Također, Kimu moramo pripisati dodatne bodove za maštovitu scenografiju same revije – uvjereni smo kako veliko finale u kojem se dio pozornice otvorio, otkrivajući manekenke spremne za defile, nikoga nije ostavilo ravnodušnim.
Marni
“Bijeli zec juri, stišavajući tišinu šume. Tišina se razilazi kroz vakuum, neobičan mjesec izlazi, valovito i krvavo ružičasto u propast tame”. Tako je Francisco Risso opisao novu Marni kolekciju, koju je i ovoga puta prikazao u Milanu nakon poduže “turneje” po svjetskim modnim epicentrima. Njegov je novi koncept tako izrodio niz osebujnih likova upakiranih u Rissovu prepoznatljivu “cartoony” estetiku, odlučno održavajući balans između vrlo nosivih i nešto avangardnijih komada.
Modeli su, baš poput queer ikone Divine, na licima imali naslikane izražene tanke obrve, koje su postajale sve dramatičnije kako je kolekcija kulminirala. Na pisti su se pojavile ženstvene haljine s bogatim naborima i “milkmaid” izrezom, tri četvrt hlače i košulje koje su odisale sofisticiranom ljetnom nonšalancijom, ali i teatralni napoleonovski šeširi, upečatljivi cvjetni printovi i raskošne teksture koje su koketirale s coutureom. Vrijedi spomenuti i kako je Marni ove godine proslavio tri desetljeća na sceni, a Risso je u proljetnoj kolekciji odao počast nekima od kultnih silueta osnivača kuće iz 2010-ih, vješto ih uklapajući svoju šik, a opet pomalo bizarnu viziju.
Foto: Profimedia, Instagram