Ovogodišnja “cruise” sezona najlakše bi se mogla opisati kao melankolična tura Italijom, s čak četiri važne revije smještene duž poluotoka. Nakon Chanela na jezeru Comu, ove je srijede red došao na Gucci u Firenzi – kolijevci renesanse, ali i same slavne kuće. Upravo je ondje, davne 1921., Guccio Gucci otvorio malu trgovinu specijaliziranu za kožnu galanteriju, čiji su komadi s vremenom postali statusni simbol talijanske elite.
Ovo nije prvi put da se Gucci vraća kući – 2017. je, predvođen Alessandrom Micheleom, također predstavio “cruise” kolekciju u Palazzo Pittiju u Firenci. Revija je bila vrlo hvaljena, a sam brend bio je na vrhuncu popularnosti zahvaljujući Micheleovoj revolucionarnoj, eklektičnoj estetici kojom ga je u potpunosti redefinirao. Bilo je to zlatno doba njegova mandata i period u kojem je Gucci zabilježio eksplozivan rast prodaje – situacija koja se ne može više razlikovati od one u kojoj se brend trenutačno nalazi.
Turbulencijama u Keringu trenutačno se ne nazire kraj, a Gucci je neupitno njegovo najproblematičnije dijete. Posljednja financijska izvješća potvrdila su pad prodaje od 25%, premašujući čak i one najcrnje prognoze, a imenovanje Demne Gvasalije novim kreativnim direktorom izazvalo je dodatan kaos i pad vrijednosti dionica luksuznog konglomerata. Sabato De Sarno, koji je napustio Gucci u veljači, nije uspio u naumu da revitalizira brend svojom vizijom sveprisutnog “tihog luksuza”, a ostaje nam za vidjeti kako će se u njegovoj ulozi snaći majstor provokacije Demna.


U međuvremenu, zadatak kreiranja kolekcija pao je na leđa Guccijevog dizajnerskog tima jer – show must go on. U veljači su u Milanu prikazali kolekciju za jesen i zimu koja je bila solidna, čak i poprilično osvježavajuća u odnosu na De Sarnovu pročišćenu estetiku. Guccijevi kreativci i ranije su u prijelaznim periodima lansirali poprilično dobre kolekcije, vješto balansirajući referencama iz različitih era brenda. Tako su i ove srijede u Firenci ispunili naša očekivanja “cruise” kolekcijom koja je poslužila kao lijepa uvertira u novu eru Guccija.


U palači Settimanni, povijesnoj zgradi iz 15. stoljeća koju je brend nedavno pretvorio u vlastiti arhiv, Gucci nam je servirao vrlo komercijalnu, ali estetski zanimljivu kolekciju. “Power dressing” osamdesetih, s odvažnim siluetama (pre)naglašenih ramena, sudarao se s neopterećenim duhom “indie sleazea” iz 2010-ih. Kako i priliči “cruise” segmentu, kolekcija je uključivala niz vrlo nosivih komada prikladnih za različita godišnja doba – od romantičnih nabranih bluza do odvažnih bundi u “glam rock” stilu.


Komadi od bogatih florentinskih tkanina poput baršuna, svile i čipke bili su zvijezde revije, a Gucci nam je jasno poručio kako je logomanija opet “in”, otvorivši reviju “rockstar girlfriend” lookom u najlonkama s monogramom. Baršun, krzno, šljokice i geometrijski uzorci – mnogo je elemenata jasno evociralo maksimalističku eru Alessandra Michelea, a nije izostao ni seksepil svojstven mandatu Toma Forda.


Također, bilo je i onih koji su u kolekciji prepoznali Demnine prste, što i nije potpuno nemoguće s obzirom na to da Gruzijac već surađuje s Guccijevim timom, iako se od Balenciage oprašta tek u srpnju. Francesca Bellettini, Keringova izvršna direktorica zadužena za razvoj brendova, nedavno je potvrdila kako će Gucci postepeno uvoditi Demnine modele u ponudu te da prve natruhe njegove vizije možemo očekivati vrlo uskoro. U svakom slučaju, ako je ova kolekcija dio te vizije, moramo priznati kako joj se jako veselimo.


Foto: Gucci, Instagram