Revija modnog brenda Helen Kelen, poznatog po ručnom radu, održivim praksama i snažnoj povezanosti s underground scenom, i ove će sezone biti dio programa Zagreb Design Weeka. Brend redovito sudjeluje u ovoj manifestaciji, ističući se kao jedno od najzanimljivijih imena u line-upu, a ovoga puta predstavit će kolekciju naziva Synthex 2.0.
Kako i samo ime nagoviješta, riječ je o nastavku i svojevrsnom proširenju kolekcije Synthex, prikazane u ožujku na BIPA FASHION.HR-u. “Prethodna kolekcija se bavila pitanjem estetike u vremenu ekološkog, vizualnog i tehnološkog viška. Nova iteracija zadržava osnovne tematske smjernice – zaštitu, erotiku, teksturalnost – ali ih produbljuje kroz dodatne komade, tehnički razrađeniju konstrukciju i drukčiju stilsku artikulaciju”, kaže dizajnerica Helena.


Poseban naglasak stavljen je na materijale i proces stvaranja. “U fokusu je ručni rad, eksperiment s tkaninama te održiva praksa kroz ‘upcycling’ i ‘reworking’. Proces je izrazito manualan, bez korištenja digitalnih alata, što svaki komad čini unikatnim i vremenski zahtjevnim”, dodaje.

Za razliku od klasičnih revijskih prezentacija, Synthex 2.0 pomiče granice u smjeru klupskog, brutalističkog i cyberwear izričaja. Inspiraciju pronalazi u techno glazbi i vizualnim kodovima znanstvene fantastike. “Synth kao sintetičko, ali i kao zvučni identitet kolekcije, povezuje modu s techno glazbom, a referentni okvir čine filmovi poput Matrixa i Blade Runnera, kao i underground estetika europske rave scene.”

Iako se koristi fetišističkim i sci-fi elementima, kolekcija ne cilja na spektakl, već na svakodnevni život i održivost. “Glavni cilj kolekcije je istražiti kako ručna izrada i lokalna, održiva proizvodnja mogu stvoriti suvremeni vizualni jezik koji je radikalno drugačiji, ali i duboko ukorijenjen u stvarnom vremenu, prostoru i materijalu”, ističe dizajnerica. Za Helen Kelen odjeća je više od komada tkanine – ona postaje druga koža. “Zamišljeni su da štite u doba krize identiteta, okoliša i smisla. Cilj je stvoriti novu vrstu atraktivnosti, onu koja ne počiva na otkrivanju tijela, već na njegovoj transformaciji.”



Foto: Zvonimir Ferina
