Turbulencije u industriji luksuza se ne smiruju. Samo nekoliko dana nakon što je modnu scenu uzdrmala vijest o odlasku Kima Jonesa iz Diora, Kering je najavio veliku promjenu u svom najvažnijem brendu – Gucciju. Sabato De Sarno napušta poziciju kreativnog direktora nakon manje od dvije godine na čelu brenda, a nadolazeću reviju na milanskom Tjednu mode predstavit će Guccijev dizajnerski studio.
U prilično šturim priopćenju, čelnici Keringa u četvrtak su izrazili zahvalnost Sabatu na njegovom “profesionalizmu i poštovanju Guccijeve tradicije”, uz najavu da će uskoro imenovati njegovog nasljednika. Iako je iznenadni prekid suradnje zatekao mnoge, teško je reći da nije bio logičan potez. Guccijevi financijski izvještaji već neko vrijeme ne izgledaju obećavajuće – u trećem kvartalu 2024. organska prodaja pala je za 25%, dok su ukupni prihodi smanjeni za 26%, što je čak pet posto više od predviđanja analitičara.

Ove brojke jasno pokazuju da je novi estetski smjer Guccija bio popriličan promašaj. Kada se De Sarno 2023. pridružio kući, nastojao se odmaknuti od maksimalističke vizije svog prethodnika Alessandra Michelea, prilagođavajući brend tada dominantnom trendu “tihog luksuza”. Pričalo se o povratku korijenima i naglasku na vrhunsku izradu (“tailoring”), no čini se da je De Sarno na taj “vlak” skočio prekasno. Njegov je rad ostao u sjeni jake konkurencije, a kasnije je pomalo izgubio kompas te počeo eksperimentirati s već etabliranim, ali ne nužno minimalističkim estetikama, poput “boho chica” u Cruise kolekciji.

Gucci proljeće/ljeto 2024.
Rezultat? Gucci je pod njegovim vodstvom izgubio obožavatelje koje je okupio Michele, a istovremeno nije uspio pridobiti novu publiku. To ne znači da marketinški tim nije ulagao goleme napore – De Sarnova bordo nijansa, redizajnirana Jackie torba i “horsebit” balerinke iskakali su “iz paštete”. No, unatoč agresivnoj promociji, brend nije postigao željeni komercijalni uspjeh, ostavljajući Kering pred izazovom sanacije “štete”.

Sabato De Sarno izgradio je karijeru uz Pierpaola Picciolija u Valentinu, no prije dolaska u Gucci bio je relativno nepoznat na globalnoj modnoj sceni. S obzirom na posljednje događaje, izvjesno je da će Kering ovoga puta igrati na sigurnu kartu i angažirati etablirano ime s većom težinom u industriji. Trenutačno se najviše šuška o Mariji Graziji Chiuri, čija je pozicija u Dioru navodno ozbiljno uzdrmana.

Foto: Profimedia