INTERVJU Razgovarali smo sa suvlasnikom najveće talijanske draguljarske kuće čiji nakit nose vodeće svjetske zvijezde

Diamonds are forever“… složit ćemo se da ima nešto u ovim riječima što nas dodatno potiče istražiti svijet zlatarske umjetnosti. Giorgio Damiani, dopredsjednik tvrtke Damiani, poznate talijanske zlatarske obitelji, ispričao nam je što za njega i brend znače tradicija i nasljeđe, ali i umjetnost ručne izrade koja je utkana u svaki komad nakita. Profinjen, elegantan i luksuzan, Damiani nakit nudi neupitnu kvalitetu, ekskluzivnost materijala i majstorske izvedbe. 

Gospodin Girogio Damiani stigao u Hrvatsku kako bi u suradnji s partnerom, renomiranom tvrtkom Mamić 1970, održao ekskluzivnu izložbu High Jewelry nakita te iskazao zahvalnost dugogodišnjim klijentima na podršci. Proslava je ujedno označila ulazak u nadolazeću stotu obljetnicu brenda Damiani, koja će biti obilježena u prvoj polovici 2024.

Brend Damiani je obiteljsko naslijeđe vašeg djeda koje su nastavili vaši roditelji, a zatim i vi zajedno s bratom i sestrom. Možete li nas odvesti natrag u svoje djetinjstvo i istaknuti kako je odrastanje u vašoj obitelji utjecalo na osobni pristup izradi luksuznog nakita?

Teško mi je istaknuti jedan trenutak jer ih je bilo bezbroj, ali uspomene kojih se uvijek rado sjećam su obiteljsko zajedništvo i učenje koliko je za našu obitelj nakit važan. Moji roditelji su jako naporno radili, uložili sate truda i predanosti kako bi na pravi način nastavili tradiciju, a moju braću i mene vrlo brzo uključili u proces i naš, tada sitni rad, nagrađivali malom svotom novaca s ciljem stvaranja radnih navika. Tijekom odrastanja nikad nisam niti pomislio baviti se s nečim drugim, znao sam da moram i želim nastaviti obiteljsko naslijeđe i nisam pogriješio – uživam u svakom trenutku.

Koja su načela proizvodnje kojima se vodite i koliko su se ista mijenjala s godinama?

Sljedeće godine slavimo 100. obljetnicu postojanja. Moj djed je davne 1924. započeo cijelu priču i najveću pažnju posvetio ručnoj izradi nakita. Ta filozofija zadržala se u našim tvornicama sve do danas jer imamo najbolje radnike koji poznaju tradicijuDakako, tehnologija je u naš proces ušla samo u vidu novih instrumenata koji su potrebni za rad, ali srž je ostala ista kao i prije 100 godina. Zanatski, tradicionalni način izrade nakita dosta jest jedini način za dobivanje izuzetnih primjeraka koji samim time postaju bezvremenski, a to je ono na što smo najponosniji. 

Italija je poznata kao svojevrsna meka luksuznog nakita.  Koliko je to utjecalo na vaš rad i estetsko pozicioniranje Damiani brenda?

Ponosan sam što sam Talijan, drago mi je što predstavljam svoju kulturu diljem svijeta i biti Talijanom je doista lijepo jer ste od rođenja okruženi bogatom poviješću, impresivnom arhitekturom i umjetnošću, neovisno u kojem dijelu Italije ste odrasli. Ipak, svaki brend njeguje svoj određeni stil, pristup i estetiku, pa u skladu s time, mi razmišljamo kao brend Damiani, ne kao talijanski brend.

Grupa Damiani je svoje poslovanje proširila i na druge djelatnosti. Zasad su to satovi i staklo, ali razmatrate li nove industrije u budućnosti?

Od ekstenzija brenda Damiani, primarni su nam satovi, a zatim staklo. Planova ima, no i dalje želimo svoj glavni fokus zadržati na luksuznom nakitu te postati najbolji internacionalni brend kada je riječ o zlatarskoj umjetnosti.

Poznati ste po tome što njegujete, možemo reći, obiteljske odnose s radnicima u vašoj tvornici. Recite nam nešto više o tome!

Da, to je točno. Mi u našoj kompaniji imamo radnike koji su čitav radni vijek proveli kod nas. Primjerice, naš „stone setter“ radi već 62 godine te i dalje s jednakim elanom i radošću obavlja svoj posao. On u tome doista uživa, o mirovini ne razmišlja i zajedno s nama svoje znanje želi prenijeti na mlađe generacije. Danas je jako izazovno pronaći mladu, novu postavu koja može nastaviti proizvodnju. Upravo zato, pokrenuli smo akademiju u kojoj polaznike učimo tradicionalnoj ručnoj izradi nakita. Cilj je „kreirati“ mlađu generaciju koja će znati nastaviti ručnu izradu koja je prije svega – umjetnost. Naš nakit je nešto što pripada u ruke, umjetnički posao koji niti jedan moderan stroj ne može zamijeniti.

Što kao brend činite kako bi svaki komad nakita održavao tradicijsko naslijeđe i pratio najveće standarde izrade?

Osim uobičajenih kontrola, tu su naši ljudi koji, kao što sam spomenuo, nekoliko desetljeća rade kod nas. Njima doista niti na kraj pameti nije napraviti nešto što bi kompromitiralo brend jer oni to ne gledaju kao brend, već kao nešto njihovo, nešto proizašlo iz njihove duše i ruku. To je između ostalog, naše najveće bogatstvo, lojalnost tradicionalnoj izradi.

Brend Damiani nagrađen je s čak 18 Diamonds International nagrada. Koliko vam ta priznanja znače kao kompaniji?

Mi smo kompanija koja je osvojila najviše nagrada na svijetu u povijesti dodijele koja se održava svake dvije godine. To je samo dokaz naše predanosti, vjere i kreativnosti u brend koji svoju inspiraciju pronalazi u ljubavi prema nakitu. Cijeli tim se uvijek iznova iznenadi kada osvijestimo koliko nagrada imamo, ali ne možemo reći da nam ne znači jer je predivan osjećaj biti nagrađen za svoj rad.

Možete li istaknuti određeni komad nakita ili kolekciju koja za vas ima posebno značenje?

Svaki komad nakita, odnosno kolekcija, ima svoju priču. Ali istaknuo bih humanitarni projekt koji smo pokrenuli s hollywoodskom divom, našom ambasadoricom i prijateljicom obitelji, Sharon Stone. Sharom nam se je obratila s ciljem da napravimo nešto za Afriku, nešto kako bismo poboljšali uvijete života, osnovne i zdravstvene, posebice poradili na problemima vezanim uz virus HIV-a i opskrbu čistom vodom. Nažalost, čista voda je primarna i najvažnija, koliko god to nama zvučalo nevjerojatno, Afrikancima je važnija od odjeće, lijekova ili novaca. 

Kolekcija koju smo lansirali u sklopu projekta zvala se je „Maji“, a sadržavala je nakit napravljen od sirovih, neobrađenih afričkih dijamanata. „Neobrađena“ kolekcija ravno iz rudnika, bila je naša oda Africi iz koje većina dijamanta i dolazi, a prihod od prodaje bio je doniran i utrošen u proces dovođenja čiste, pitke vode. Ovaj projekt za mene je poseban jer povezuje ljubav prema nakitu s ljubavlju prema ljudima, a to je ono što mi kao brend želimo i zastupamo.

Kako komentirate činjenicu da je tijekom inflacije ili COVID krize, tržište luksuznog nakita bilježilo porast prodaje?

Tijekom COVIDA postali smo svjesni da je život samo jedan. To je poprilično jednostavno, ali i kompleksno saznanje jer smo shvatili koliko je bitno živjeti, biti blizak s obitelji i prijateljima, uživati i svoje dane učiniti posebnima. Ponekad slobodu uzimamo zdravo za gotovo, a što se tiče nakita čija je prodaja porasla tada i sada tijekom inflacije, luksuzni nakit je naslijeđe, investicija koja ne poznaje rok trajanja, pa samim time nešto vrijedno što želimo imati u svom vlasništvu. 

Kako ćete pridonijeti uspješnosti brenda na tržištima gdje ste etablirani?

Nemamo različite kolekcije za određena tržišta, mi smo globalni brend s globalnom estetikom – oslanjamo se na ikonične komade koji su namijenjeni svima. Svjesni smo da smo na hrvatskom tržištu među rijetkima koji donose našu razinu kvalitete izrade luksuznog nakita, stoga nam je drago da je filozofija brenda, a samim time i dizajn, prepoznat kao nešto vrijedno investicije. 

Gledajući u budućnost brenda Damiani, koje projekte već sada možete najaviti?

Sljedeća godina je znakovita za nas, 100. obljetnica brenda je poseban doživljaj. Osim velike proslave, pripremamo specijalnu kolekciju koja će slaviti brend i njegovu tradiciju. Kroz ljepotu nakita vidljivu golim okom, svima želimo približiti i ljepotu izrade te se nadamo da ćemo u tome uspjeti jer tada je to prava zaokružena priča koju i sami živimo.

 FASHION.HR NATIVE STUDIO

*Sadržaj nastao u suradnji s Mamić 1970

Foto: PR

[the_ad_placement id="post-side"]

NAJNOVIJE