Simon Porte Jacquemus nas je ove sezone iznenadio povratkom na službeni raspored pariškog Tjedna muške mode, nakon dugogodišnje posvećenosti destinacijskim revijama koje su postale njegov zaštitni znak. Kolekcija “La Croisière” za jesen/zimu 2025. uključivala je i muške i ženske lookove, a predstavljena je u intimnom ambijentu pred svega 40 uzvanika, evocirajući revije legendarnih pariških couturiera iz sredine prošlog stoljeća.
Dizajner kaže kako je odlučio preskočiti grandiozne lokacije kako bi stavio naglasak na samu odjeću, a njegova je pozornica postao stan legendarnog francuskog arhitekta Augusta Perreta – art deco rezidencija koja slovi za remek-djelo moderne arhitekture iz 1930-ih godina. Kratki popis uzvanika uključivao je brojna poznata imena poput Pamele Anderson, Tyle, Carle Bruni-Sarkozy te Audrey Tautou.


Simone je u novoj kolekciji istraživao poveznicu starog Hollywooda i francuske couture scene pedesetih kroz prizmu vlastitog brenda. Zamišljajući se kao couturiera u zlatnom dobu visoke mode, dizajnirao je haljine po mjeri tadašnjih filmskih diva poput Audrey Hepburn i Marylin Monroe, referirajući se kultne siluete poput Diorova New Looka. Nostalgični koncept nastojao je aktualizirati suprotstavljanjem sportskih elemenata dramatičnim haljinama, korištenjem nepredvidljivih printova (poput onog s bananama), ali i samim stylingom.


Tako smo, primjerice, imali prilike vidjeti nabranu suknju od tila u kombinaciji s retro tenisicama, redizajniranim Moon Shoe Nikeicama iz 1972. godine. Ideju promatranja prošlosti kroz prizmu 21. stoljeća podcrtao je svojom suradnjom s Appleom, pa je tako cijela revija bila snimljena je isključivo iPhone 16 Pro Max uređajima.


Paleta boja uvelike je nalikovala onoj iz prošlogodišnje kolekcije prikazane na Capriju – od akromatskih lookova do žarke crvene i nježne žute boje maslaca. Ponovno smo vidjeli i zebra uzorak, ali i siluete zaobljenih ramena nalik onima iz kolekcije “Sculptures”. Nove torbe, The Salon i Le Turismo, Jacquemusov su odgovor su na već uigrane trendove “east-west” i “bowling” modela.


Sve u svemu, Jacquemusova nova kolekcija mogla bi se interpretirati kao odraz njegove želje da dosegne novu skupinu kupaca, zrelijih i ozbiljnijih, te potencijalno označava početak nove ere u njegovom radu. Simone je marketinški virtuoz, majstor u stvaranju viralnih trenutaka koji osvajaju mlađu publiku. Ipak, kako bi ostvario svoje couturierske snove, trebat će mu više od same kreativnosti – dubina znanja i ovladavanje tehnikama te majstorstvom visoke mode u tom su slučaju neophodni.
Foto: Profimedia