Kad se modna kuća i fast fashion brend tuže radi – prugica!

Još od davne 1979. godine, prestižna talijanska modna kuća Gucci polaže autorska prava na određene kombinacije boja u prugastim uzorcima (točnije zeleno-crveno-zelenu i plavo-crveno-plavu kombinaciju). Fast fashion retailer Forever 21 smatra takvu zaštitu autorskih prava potpunim nonsensom te je na tom tragu potegnuo pravne mjere kako bi se spomenuta zaštita Gucciju konačno ukinula. 

Iz renomirane modne kuće Gucci na adresu poznatog američkog brenda Forever 21 stigle su čak tri pravne opomene u kojima se od retailera traži da prestane prodavati odjevne komade sa spornim prugastim uzorcima. “Mnogi odjevni komadi i modni dodaci različitih brendova ukrašeni su upravo prugama u zeleno-crveno-zelenoj i plavo-crveno-plavoj kombinaciji boja. Upravo su te boje kao i spomenuti uzorak među najpopularnijim na svijetu te ih koriste mnogi modni brendovi, a ne samo Forever 21. Mi vjerujemo kako kupci koji kupuju prugaste odjevne komade u Forever 21 neće sigurno biti zbunjeni misleći kako se, na bilo koji način, radi o Gucciju”, objasnili su iz poznatog modnog brenda te su od suda u SAD-u tražili odobrenje da mogu nastaviti koristiti pruge u “spornim” kombinacijama boja, a bez da zbog toga trpe pravne posljedice.

Forever 21

Sagi na relaciji Forever 21-Gucci tu, naime, nije došao kraj. Luksuzna talijanska kuća, čija se popularnost propelirala u neslućene visine kada je na mjesto kreativnog direktora došao talentirani modni vizionar Alessandro Michele, nije ustuknula pred optužbama kako se boje i uzorci ne mogu zaštititi te je odlučila tužiti Forever 21. “Gucci je odlučio poduzeti pravne korake kako bi konačno stao na kraj kontinuiranoj eksploataciji ikoničnih i prepoznatljivih motiva od strane američkog retailera Forever 21”, najavili su iz stožera talijanske modne kuće poprilično ljuti zbog akcija koje Forever 21 poduzima da ospori Guccijevo autorsko pravo i tako “zavara kupce”. Iz Guccija su potvrdili kako neće odustati od zaštite svog intelektualnog vlasništva, “nečega što je u srcu brenda već pet desetljeća” i po čemu ih obožavatelji diljem svijeta raspoznaju. Povrh svega, protiv Forever 21 nedavno je tužbu podignuo i sportski brend adidas zbog korištenja njihovih prepoznatljivih pruga koji brend ima u svom logotipu. Kako će ova saga oko prugica završiti, tek predstoji vidjeti no očito je modni brendovi prugice ne doživljavaju samo kao još jedan, običan modni trend već i kao nešto vrijedno tužbi.

T.L.
Foto: Gucci

[the_ad_placement id="post-side"]

NAJNOVIJE

IZ RUBRIKE