Zbog brzog protoka informacija društvenim mrežama i krajnjeg korisnika koji se nesnosno dosađuje ako mu predugo serviramo isto jelo, modni svijet je primoran mijenjati pravila igre mnogo brže no što je to nekoć činio. Svijet u globalu, a modna industrija skupa s njim, rapidno se mijenjaju iz dana u dan. I ne, pritom ne mislimo samo na super brzo izmjenjivanje modnih trendova na vješalicama trgovina već i na način na koji se ti trendovi prezentiraju uvijek gladnoj publici.
Standardno prikazivanje kolekcija na modelima koji samouvjereno koračaju duž piste u taktovima “nabrijane” fashion muzike već je neko vrijeme na kušnji. Dizajneri se u svojim prezentacijama, čak i ako odaberu reviju kao način prikaza kolekcije, oslanjaju na društvene mreže koje brzinom munje prenose informacije pa nastoje publici ponuditi nešto scenografski fotogenično i inovativno, nešto što će instantno poželjeti plasirati na svoje Instagram profile kako bi se pohvalili svojim pratitetljima. Poznavajući tu psihologiju, dodvoriti se svemogućem i sveprisutnom Instagramu postalo je neizostavnim dijelom mode što u prijevodu znači da, ako želiš zauzeti svoje mjesto na pretrpanom feedu, moraš konstantno razmišljati jedan korak unaprijed.
Londonski je fashion week urodio jednom takvom prezentacijom. Mladi dizajner Ryan Lo svoju je kolekciju I LOVE ME! predstavio u Sketchu, ružičastom Insta-friendly restoranu u Londonu, a većinu modela zamijenile su plastične lutke koje su, nonšalantno zavaljene, dočekale goste u sladoledno rozim naslonjačima. Poznat po svom slatkastom dizajnu u pastelnim nijansama, novu je kolekciju smjestio upravo u takav interijer, okružen milenijalcima omiljenom ružičastom bojom i simpatičnim detaljima, kroasanima i macaronsima. Kolekciju je promišljeno smjestio u interijer u kojem je gotovo nemoguće okinuti lošu fotografiju. Njegov primjer jedan je od onih koji slijedi sve više dizajnera nastojeći pružiti konzumentima mnogo više od mode same. Koliko god se to činilo tužnim i pomalo razočaravajućim, jer bi odjeća trebala biti u fokusu, modni se svijet odlučio prilagoditi potrebama publike i njihovim društvenim mrežama kako bi u konačnici zadržao barem nešto. Inzistirati na starim sistemima trenutno, izgleda, mogu samo najjači. Oni koji tek traže svoj dio kolača moraju smišljati nove i svježe načine kako bi ih se uočilo da uopće postoje. Kada je već tako, zašto se opirati i ne okrenuti Instagram u svoju korist?
Foto: Instagram