Kako nam je smjestio Kanye West?

Kim Kardashian i Kanye West nedvojbeno su jedan od najvećih fenomena pop kulture čudnovatog vremena u kojem danas egzistiramo. Reality zvijezda pozornost je stekla “slučajnim” curenjem amaterskog porno uratka u javnost, “slava radi slave same” vremenom je podebljala njezin bankovni račun, a najpopularnija članica klana Kardashian kasnije mu je nadodala još nekoliko nula različitim projektima koji su, pod njezinim proslavljenim imenom, prodavali što god je dotaknula.

U kombinaciji s Kanyeom Westom, glazbenikom, producentom i modnim dizajnerom napuhanog ega, Kim je odjednom postala simbolom za jednu od najobožavanijih ali i najomraženijih zvijezda današnjice. Super poznati celebrity par, koji ne prestaje privlačiti pozornost javnosti, istovremeno je tako postao predmetom suludog obožavanja i predmet još nerazumnijeg hejta, ali i onaj najgori predmet  guilty pleasurea, nešto poput gledanja serije Krv nije voda ili slušanja božićne glazbe Mariah Carey. No, čak i oni koji bi radije odradili gastroskopiju nego viđali najpoznatiji zvjezdani par u medijima (u tolikoj mjeri!) znaju što se s njima događa, što nose, što jedu, tko je trudan, tko je koga prevario i s kime, a tko se razveo. Zašto? Zato što ih je jednostavno nemoguće izbjeći. Oni su naprosto posvuda.

Što god Kim Kardashian radila u procesu svog svakodnevnog postojanja, bilo da toči benzin u svog terenca, jede sladoled iz restorana brze hrane ili naprosto hoda ulicom to će predstavljati dovoljno dobar mamac za paparazzi fotografa koji negdje satima čeka, šćućuren u obližnjem grmlju, i cilja uhvatiti Kim svojim zamaskiranim teleobjektivom. Što god o njoj mislili, Kim Kardashian je danas jedna od najčešće fotografiranijih osoba na planetu. Upravo tu spoznaju za promociju svoje nove Yeezy kolekcije odlučio je iskoristiti Kanye West. Naime, lookbook za Season 6 njegovog modnog brenda snimljen je na vrlo promišljen guerilla način jer je kao objekt fotografiranja postavljena Kim Kardashian, ali je pritom snimljena u paparazzi maniri, tako da gledatelju nije jasno radi li se o izrežiranoj fotografiji ili o sasvim slučajnom ulovu strpljivog fotografa iz grmlja. Prije no što je javno obznanjeno da se ne radi o paparazzi fotkama već o službenoj kampanji brenda, mediji su s društvenih mreža slavnog para (kao što i inače čine) prenosili vijesti s naslovima: “Što to nosi Kim Kardashian?” pritom sami pumpajući priču. Kanye ih je naveo da njegovu novu kolekciju ispromoviraju samovoljno, što ovaj marketinški potez čini, ni manje ni više, nego – briljantnim!

Kanye, naime, ima poprilično burnu prošlost s paparazzi fotografima. Glazbenik i modni dizajner u jednom je od svojih ispada razbio kameru fotografu te je zbog tog agresivnog poteza odradio čak 50 sati rada za dobrobit zajednice. Kanye se našao s fotografima iz prikrajka u još nekoliko okršaja, nešto je malo i rappao o svojoj gorućoj mržnji prema spomenutoj profesiji, platio nekoliko stotina tisuća dolara kazne i na tome je, nadamo se, stalo. Nadamo se, također, da je na koncu shvatio kako njegova popularnost kao i popularnost njegove slavne supruge ne bi bila niti otprilike toliko jaka da nema onih koji ih “maltretiraju” škljocanjem iz grmlja zbog čega ne može proći dan, a da se ne pojave u medijima. No, hajdemo staviti sve to na stranu, Kanye (ili njegov marketinški tim) ovoga su puta odradili zbilja izvrstan posao.

Osim odlično osmišljene marketinške “prevare” hladno servirane medijima, ono što u cijeloj priči zadivljuje jest i to što su Kim i Kanye tako preuzeli kontrolu nad čitavim narativom priče koja se inače jedina nalazi izvan njihove kontrole pokazavši da mogu izrežirati i one fotografije za koje svi (naivno) mislimo kako oni ne znaju da su snimljene. A upravo su to fotografije koje publika najviše želi vidjeti (i obožavatelji i hejteri) jer odražavaju ono što je nepatvoreno, neizrežirano, sirovo i stvarno, a zadovoljava onaj naš intrinzično ljudski, voajerski predmet žudnje. Želimo ih vidjeti na “običnim” mjestima u kojima se i mi sami nalazimo, na benzinskim postajama, parkinzima, u trgovinama i na ulici, u situacijama kada ne možemo kontrolirati svoj imidž odluči li nas netko fotografirati iz prikrajka i ukrasti nam djelić privatnosti. I baš se u tome krije sama srž uspjeha i briljantnost ovog marketinškog poteza za koji moramo (koliko god nam to teško bilo) dati high five Kanyeu Westu. Ovaj put nam je stvarno fino smjestio.

Foto: Yeezy

[the_ad_placement id="post-side"]

NAJNOVIJE

IZ RUBRIKE