U moru “remakeova” i beskonačnih “sequela” omiljenih filmskih i TV naslova, bilo je pitanje vremena kada će kultna tinejdžerska komedija “Mean Girls” dobiti novo izdanje. Film iz 2004. koji na humorističan način tematizira srednjoškolsku “hijerarhiju” ostavio je dubok trag u pop kulturi. Zvjezdana glumačka postava predvođena Lindsay Lohan i Rachel McAdams, deseci legendarnih citata, prepoznatljiva Y2K estetika i, naravno, modne kombinacije popularnih “Plastika” samo su neki od razloga zbog kojih se rado vraćamo ovom filmu i dva desetljeća kasnije.
Upravo su zato očekivanja od “reboota” omiljenog filma bila iznimno visoka – sve dok nije izašao prvi trailer. Već je tada postalo jasno kako kostimi niti približno ne mogu parirati originalu, a sam film (koji je ustvari mjuzikl) nažalost je potvrdio “crne sumnje” obožavatelja. Novi “Mean Girls” počeo se prikazivati prije dva tjedna, a ubrzo je stekao posprdni nadimak – “Shein Girls”, upravo zbog outfita glavnih junakinja koji izgledaju kao da su izašli iz tvornice zloglasnog kineskog high street diva Sheina.
U izvornom filmu kraljica škole Regina George (izvrsna Rachel McAdams) savršeno utjelovljuje “it” djevojku ranih 2000-ih u Juicy Couture trenirkama i plisiranim suknjicama, uvijek u visokim potpeticama, s mini Louis Vuitton torbicom prebačenom preko ramena. Malo pretjerano za outfit jedne srednjoškolke, no upravo je u tome poanta – Regina mora izgledati nedodirljivo i ideja je da se njezina dominacija nad kolegama lako može iščitati iz njezinih lookova. Stereotipične srednjoškolske uloge u filmu su maksimalno “napuhane”, a Regina i njezine prijateljice (“Plastike”) su, baš poput likova iz “Tračerice”, bile i ostale modne ikone tog doba.
Osim očekivane ružičaste palete, nema mnogo toga što veže lookove novih “Plastika” s onima njihovih prethodnica. Outfiti su zaboravljivi, neuvjerljivi i nerijetko obilježeni mikrotrendovima koje je Gen Z još davno ostavila iza sebe. “Kao da ih je osmislila AI s ciljem da imitira odjeću generacije Z”, jedan je od komentara koje smo ovih dana mogi pročitati na društvenim mrežama. Mnogi se slažu kako odjeća izgleda nekvalitetno, poput jeftinih “duplića” kojima fast fashion brendovi oponašaju dizajnerske komade.
Da Regina George živi u 2024., teško da bi se pojavila u školi u hlačama visokog struka, u prozirnoj korzet majici, smatraju neki od kritičara. Regina nikako ne smije izgledati prosječno, ona treba diktirati trendove, a ne kaskati za njima. Ukratko, vjerojatnije je kako bi danas kraljica srednje škole šetala u komadima “indie” dizajnera s maminom vintage Fendi torbicom nego u pomodnim krpicama sa Sheina, Boohooa ili Cidera.
Međutim, outfite za mjuzikl “Mean Girls” nije dizajnirala umjetna inteligencija, nego kostimograf Tom Broecker, koji iza sebe ima 30 godina staža u “Saturday Night Liveu”. Broecker smatra kako su djevojke iz originalnog filma bile pretjerano seksualizirane te da nisu izgledale realistično. Inspiraciju je, kaže, potražio u idolima generacije Z, poput Billie Eilish i Jenne Ortege, a zavirio je i na društvene mreže svoje nećakinje. Ne negira da su komadi fast fashion brendova korišteni u filmu, no ističe kako se uz njih pojavljuje mnogo second-hand “ulova”, ali i modela luksuznijih brendova kao što su Isabel Marant i Off-White. “Nitko ne nosi high-end od glave do pete, pogotovo ne mladi tinejdžeri”, izjavio je.
Ipak, kao što smo već spomenuli, kada gledamo “Mean Girls”, ne očekujemo da likovi izgledaju realistično, nego upravo suprotno. Novi “Mean Girls” nema viralni potencijal i teško da će doprijeti do pripadnika generacije Z na način na koji je to pošlo za rukom, primjerice, HBO-ovoj “Euphoriji”. Maddie (Alexa Demie) i Cassie (Sydney Sweeney) postale su ono što Broeckerova Regina trebala biti – kul cure koje svi žele biti. Njihovi pomno osmišljeni outfiti, napredni make-up lookovi i manikura uvelike su utjecali na aktualne trendove, a glavne glumice sada sjede u prvim redovima najvažnijih modnih revija. A ruku na srce, teško da ovakav scenarij očekuje “Shein Girls”.
Foto: Profimedia