Guccijev slobodni pad se nastavlja, potvrdila su Keringova poražavajuća financijska izvješća za prvo tromjesečje 2025. Luksuzni konglomerat u srijedu je objavio pad prihoda od 14% u odnosu na isto razdoblje prošle godine, dok je Guccijeva prodaja pala za čak 25% – što je 6% više od negativnih prognoza analitičara. Budući da je Gucci njihov glavni financijski “motor”, ovaj pad predstavlja još jedan težak udarac za Kering. Grupacija je već zatvorila 25 trgovina, uključujući deset Guccijevih, a ne isključuje se ni mogućnost daljnjih otpuštanja djelatnika.
Kering bilježi pad prihoda u svim regijama, pri čemu je najizraženiji onaj na azijskom tržištu (-25%). Među brojnim brendovima iz njihova bogatog portfelja, koji uključuje zvučna imena poput Balenciage i Saint Laurenta, tek su Bottega Veneta (+4%) i Kering Eyewear (+3%) ostvarili blagi rast. “Povećavamo oprez kako bismo se nosili s makroekonomskim izazovima”, izjavio je predsjednik i izvršni direktor François-Henri Pinault.
U svjetlu najnovijih brojki, sve su oči uprte u Gucci, kojem se u srpnju pridružuje novi kreativni direktor Demna Gvasalia. Od majstora provokacije, koji je deset godina uspješno vodio Keringovu Balenciagu, potpuno je revitaliziravši, očekivanja su velika. Tijekom svojeg mandata ondje ostao je vjeran nekonvencionalnom pristupu i subverzivnoj, distopijskoj estetici. Bio je to rizik koji se itekako isplatio – prodaja se u prvih pet godina učetverostručila. Ipak, kako poručuju iz uprave Keringa, Gruzijancu ova taktika neće proći u Gucciju.
Naime, Francesca Bellettini, izvršna direktorica zadužena za razvoj brendova, naglasila je kako Gvasalia neće primijeniti strategiju “spaljene zemlje” prema postojećim proizvodnim linijama. “Demna će graditi na postojećoj viziji brenda. Donijet će poželjnost i modnu svježinu, ali riječ je o nadogradnji, a ne brisanju”, istaknula je. Osvrnuvši se na prodajne rezultate linija modnih dodataka, dodala je kako će Demna “u budućnosti zasigurno reinterpretirati kultne komade”. Ovim porukama Kering, čini se, pokušava “smiriti strasti” koje je u ožujku rasplamsalo Gvasalijino imenovanje – kritika nije nedostajalo, a vrijednost Keringovih dionica već je idućeg dana pala za 13 posto.

Zanimljivo je i kako se gruzijski dizajner od Balenciage službeno oprašta tek u srpnju, svojom posljednjom “couture” kolekcijom. Iako je već počeo surađivati s Guccijevim timom, datum njegove prve revije za talijanski brend još nije poznat. Ipak, Bellettini je otkrila kako ćemo prve natruhe njegove vizije vidjeti već u rujnu. “Demnini modeli postupno će se pojavljivati kako tvrtka ubrzava proizvodnju i isporuku. Nećete morati čekati do 2026. da biste ih vidjeli”, poručila je. O njegovu nasljedniku u Balenciagi zasad nije otkrivala mnogo, osim da uskoro možemo očekivati “vrhunskog kandidata”. Ako je vjerovati glasinama iz industrije, u najužem su izboru Pieter Mulier iz Alaïe i Kim Jones, bivši kreativni direktor muške Dior linije.
Foto: Profimedia, Instagram