Živimo u svijetu u kojem se tržišta doslovce ljuljaju pod pritiskom geopolitičkih napetosti i ekonomske nestabilnosti, a posljedično tome, potrošači sve više traže alternativne, stabilne oblike ulaganja. I dok su nekad zlato i nekretnine dominirali razgovorima o financijskoj sigurnosti, danas se sve više investitora, a osobito onih s izraženim estetskim ukusom, okreću luksuznoj modi. Među najpoželjnijim „pokretnim vrijednostima“ ističu se dizajnerske torbe koje, osim statusnog simbola, postaju i pravi mali portfelji s impresivnim povratom na ulaganje:
Dior Saddle
S gotovo nevjerojatnim rastom cijene i interesa, Diorova Saddle torba je nesumnjivo modna investicijska zvijezda 2025. godine. Prvi put lansirana 1999. godine s cijenom od 1.100 dolara, danas se njena vrijednost na tržištu preprodaje u prosjeku kreće oko 3.500 dolara. Ono što je još impresivnije je rast internetske potrage za ovim modelom, koja bilježi porast od čak 7.400 % u posljednjih deset godina, što mnogo govori o njenoj trajnoj popularnosti, ali i o rastućoj svjesnosti potrošača da je moda i tržište, a ne samo izraz stila.
Hermès Kelly
I dok se mnogo pažnje posvećuje famoznoj Birkin torbi, Hermèsova Kelly torba u 2025. godini ističe se kao tiha, ali izuzetno profitabilna investicija. Originalni modeli, koji su nekad koštali 900 dolara, danas postižu prosječnu cijenu od gotovo 37.550 dolara, što je najviša preprodajna cijena među analiziranim torbama, ali i potvrda da klasični modeli s bogatom poviješću i dalje imaju svoju nezamjenjivu vrijednost. Uz ograničenu dostupnost, vrhunsku izradu i vječnu eleganciju, Kelly torba postaje istinski kolekcionarski predmet.
Hermès Birkin
Birkin možda više nije na samom vrhu po rastu vrijednosti, ali je i dalje među najtraženijim luksuznim torbama. S prosječnom preprodajnom cijenom od 13.300 dolara, ona samo potvrđuje da je ulaganje u ovu torbu i dalje pametan financijski potez. Jer, Birkin ne gubi na važnosti, naprotiv, njezina prisutnost u top 5 potvrđuje da se klasici nikad ne zaboravljaju.
Louis Vuitton, Chanel i Fendi
Uz Hermès i Dior, i druge modne kuće bilježe impresivne rezultate; Louis Vuitton Keepall torba pokazuje rast od 510 % u deset godina, dok je Chanel 2.55 torba zadržala visoku razinu interesa i solidan rast vrijednosti od gotovo 100 %. Fendi Baguette, revitalizirana zahvaljujući novim kolekcijama i popularnosti među mlađim generacijama, doživjela je impresivan porast pretraga i cijene, čime potvrđuje da modna nostalgija ima svoju cijenu, ali i vrijednost.
No valja istaknuti da ključ uspješnog ulaganja nije samo u brendu, već i u razumijevanju tržišnih kretanja, ekskluzivnosti, povijesti modela i popularnosti među novim generacijama kupaca. A za 2025. godinu je savršeno jasno: Dior Saddle i Hermès Kelly predvode kao najisplativije torbe u koje vrijedi uložiti, dok ostali klasici poput Birkin, Chanel i Fendi Baguette nastavljaju potvrđivati da moda, kad je pažljivo odabrana, može biti jedno od najljepših i najpametnijih ulaganja.