Maštate o trendi komadima brenda Miu Miu? Nakon ovog videa, više nećete

Industrija luksuza posljednjih godina proživljava ozbiljnu krizu. Čini se kako ne može proći niti mjesec dana a da na površinu ne ispliva novi skandal koji dodatno narušava već poljuljano povjerenje kupaca u high-end brendove – od suradnji sa sumnjivim tvornicama koje izrabljuju djelatnike do informacija o smiješno niskim nabavnim cijenama dizajnerskih komada. Etiketa “Made in Italy” ili “Made in France” teško da nosi istu težinu kao nekoć – informirani kupci svjesni su da je ona nerijetko dodana tek u završnoj fazi izrade, dok je sam komad potencijalno u Kini ili Bangladešu.

Profanizaciji onoga što danas smatramo luksuznim proizvodima itekako je doprinio TikTok, gdje modne vijesti ovog tipa nerijetko postaju viralne, a na dohvat ruke su i recenzije korisnika. Naravno, tu je i more plaćenih suradnji koje nisu nužno uvijek istinite, no Gen Z je počeo razvijati šesto čulo za takve slučajeve. Upravo zato iskrene i transparentne recenzije odjekuju glasnije nego ikad, baš kao u slučaju Wisdoma Kayeja, koji je ovih dana odlučio prozvati brend koji već godinama ne silazi s vrha ljestvice najpoželjnijih – Miu Miu.

@wisdm8

Not everything I got but dam that’s so sad

♬ original sound – Wisdom Kaye

Ovaj 24-godišnjak iz Houstona u Teksasu jedno je od najprepoznatljivijih lica na modnoj strani TikToka. Njegova internetska slava počela je u pandemiji, zlatnoj eri za brojne kreatore sadržaja, kada je zabavljao svoju publiku modnim izazovima u kojima je rekreirao lookove zvijezda i animiranih likova uz ograničen budžet. Zahvaljujući svojoj karizmi i modnom ukusu, dobivao je sve više pažnje, a nakon svega nekoliko mjeseci “influencinga” Vogue ga je prozvao najbolje odjevenim muškarcem na TikToku.

@wisdm8

Miu Miu quality test

♬ original sound – Wisdom Kaye

Wisdom Kaye danas ima skoro 14 milijuna pratitelja na TikToku i preko 7 milijuna na Instagramu te ugovor s agencijom IMG Models. Radi kao stilist i kreativni direktor, surađivao je s brendovima kao što su Fendi, Dior, Ralph Lauren, Coach, Balmain i Balenciaga, a 2024. dobio je svoju prvu pozivnicu za Met Galu, gdje se pojavio u nezaboravnom couture looku Roberta Wuna. Kaye je čest gost na važnim modnim revijama te posvećeni kupac high-end mode. Tako je ovog tjedna sa svojim pratiteljima podijelio kako je potrošio 18.000 dolara u Miu Miu trgovini – ništa neobično za njega. Ali ono što je uslijedilo jest.

Wisdom Kaye na Met Gali

“Nikad dosad nisam snimio ovakav video”, najavio je Kaye, dodavši kako je inače veliki fan Miu Miu odjeće. Međutim, njegovi novi komadi bili su pravo razočaranje – na prsluku je odmah otpalo dugme, dok je na jakni puknuo patentni zatvarač. Video je, očekivano, “eksplodirao”, a Miu Miu PR tim brzo je reagirao, poslavši mu zamjenske komade. I tako su zabili posljednji čavao u imidž brenda na TikToku. Naime, Wisdom Kaye je na kameri otvorio pakete koje su mu poslali. “Za svaki slučaj”, rekao je. Patentni zatvarač na jakni prošao je njegov test, no uslijedio je šokantan trenutak – dugme na novom prsluku ponovno je otpalo pri otkopčavanju. Influencer je ostao bez teksta.

Ova dva videa trenutačno broje gotovo osam milijuna pregleda, a bijesne reakcije samo se nižu. Wisdom Kaye i njegova ispovijest postali su glavna tema modnih komentatora na platformi, koji ovaj slučaj doživljavaju kao oličenje svega onoga što je pogrešno s današnjom industrijom luksuza. Zaključak je jasan – dizajnerski brendovi nas varaju, a Wisdom Kaye je jedan od rijetkih koji im je odbio pomoći u tome. Ali ne i jedini. Ljetos je influencerica Mango Monica prozvala kvalitetu drugog statusnog simbola, Van Cleef Alhambra narukvica. Sve se češće mogu pronaći priče o Chanel torbama od 7.000 eura koje se raspadaju pred očima vlasnika, a tu su i kreatori sadržaja poput Tannera Leathersteina, koji rašivajući skupocjene torbe otkriva sve njihove mane.

Wisdom Kaye

U takvom okruženju luksuz više ne može počivati samo na imenu i statusu – jer publika traži dokaze. Svaki neravni šav ili otpalo dugme postaju glasna opomena da prestiž nije zajamčen, već da ga je potrebno uvijek iznova dokazivati. A u vremenu kada su brendovi spremni platiti milijune za šutnju i prikrivene pohvale, primjer Wisdoma Kayeja podsjeća da influenceri ne trebaju žrtvovati svoju autentičnost radi unosnih ugovora. Povjerenje publike bilo je i ostalo najvrjednija valuta.

Foto: Instagram, TikTok, Profimedia

[the_ad_placement id="post-side"]

NAJNOVIJE