Nova kolekcija modnog dizajnera Donovana Pavlekovića bavi se svim onim sakrivenim, o čemu se ne priča, a najviše o problematici položaja žene naspram muškarca. Žena je u ovoj kolekciji privid za sve što mora trpjeti, proživjeti kako bi dostigla svoje javno savršenstvo. “Sinners” ili “Grešnici” je kolekcija koja je svoju inspiraciju pronašla u temama Danteovih krugova pakla, istraživanjem smrtnih grijeha i zapovijedi. Dizajner njihovu relevantnost istražuje i propituje kroz načela 21. stoljeća.
Donovan kao i uvijek u prvi plan stavlja ženu, njenu ulogu i tijelo te polazi od pretpostavke da je ono jače, brže i bolje i da se kao takvo treba promatrati. “Žena trpi sve kako bi omogućila svima oko sebe što lagodniji život, ali i u javnosti održala status svog muškarca koji s druge strane i nije toliko jak, čist i požrtvovan”, navodi u konceptu kolekcije.
Kolekcija se sastoji od tri odjevne kombinacije koje zajedno čine potpunu priču. Prvi outfit pod nazivom “Failure – dan prvi, Purgatorio” odnosi se na grešnika kojeg je već dostigla njegova sudbina. Korzet, komad koji je redovito jedan od najistaknutijih komada u kolekcijama ovog dizajnera, ovog puta predstavlja 9 krugova pakla, 9 mačeva koje osoba mora podnijeti kako bi stigla u “raj”, kako je istaknuo Donovan.
Životinjski repovi izrađeni od umjetnog krzna koji uokviruju korzet simboliziraju sva mučeništva koja životinje prolaze zbog ljudskog roda. Sam čin ubijanja životinja zbog krzna dizajner strogo osuđuje. Okovima na nogoma referira se na biblijske motive poput Isusove patnje i krune od trnja, koja imobilizira Donovanovu “mučenicu”.
Navodi kako cijela kolekcija kroz “ženske” forme zapravo govori o svemu što mnoge žene od početka vremena rade zbog muškarca – prikrivaju njegovu lošu stranu, mane i slabosti. Drugi outfit “Sinner – dan drugi – realnost ” zamišljen je kroz formu biznismena koji radi svoj posao “od 9 do 5” i nakon toga se prepušta vješto skrivenim fantazijama. Do izražaja dolazi kontrast između nametnutih muško-ženskih uloga, jasno prikazan kombinacijom kodeksa uniforme – savršena bijele košulje, prugastih hlača i kravate nasuprot “bondage” elemenata poput maski, remenja i nanogvice.
“Ovdje nanogvica ne služi za ograničavanje kretnje, već za nošenje tajnog mobitela, čiju svrhu možete i sami zamisliti. Podizanjem nogavice otkriva se nova strana, otkopčavanjem košulje izlazi “harness”, a navlačenjem maske osoba postaje dominantom. Transformacija putem odjeće i ručno rađenih dodataka je kompletna”, naveo je Pavleković u konceptu kolekcije.
Treći dan “Mother – Hell ” simbolizira duh nade, majku koja brine o svima, dok je njena realnost i njen duh pakao. Zamišljena je kao entitet koji je prošao cijeli život u patnji, da bi na kraju bila prognana, slomljena poput njenih nogu. “I usprkos svemu taj ženski entitet i dalje sjaji, poput žarko crvenog srca na klasičnom, staple komadu – plastičnom korzetu. Ovaj sjajni zlatni korzet upotpunjen je predimenzioniranom kapuljačom koja simbolizira majku i lebdeći plašt, dok je suknja u padajućem, kaskadnom momentu. Najbizarniji komad ovog outfita su čizme od gipsa koje daju dojam ozlijeđene noge. Ovo je za naše prostore potpuno nova tehnika kada je riječ o odjeći i modi. Same čizme teže oko deset kilograma i potpuno negiraju ikakvu vrstu kretanja”, otkrio je dizajner.
Objasnio je kako svaki dio ove kolekcije sadrži pomno promišljenu simboliku, bila riječ o feminizmu, potrošenom maskulinitetu ili smrtnim grijesima. Tema je tamna, ali se kroz nju nazire blještavi kraj koji najavljuje finalni outfit Majke i njenog borbenog srca. Kolekcija je zamišljena kao umjetnički, provokativni pothvat, a iako ima komercijalnih komada poput košulje, suknje i tigrastog bolera njezina glavna uloga je ispitati, začuditi i intrigirati. Dizajner najavljuje kako će uskoro upotpuniti kolekciju eksperimentalnim videozapisima koji će junakinji ove priče dati i glas.
Modeli: Mirna Rešetar, Dora Plantak (Nude Management)
Šminka: Antonio Jurm
Fotografija & Dizajn: Donovan Pavleković