Pogledamo li unatrag, element šoka u modi nije ništa novo niti neobično, ali je isti ipak donekle bio rezerviran za avangardne modne editorijale ili pak revije koje su svojim kolekcijama komunicirale poruku, poigravale se formom tijela i inovativnim konstrukcijskim rješenjima. Takva moda također je okarakterizirana kao bizarna, no graničeći s umjetnošću, nailazila je na znakovite interpretacije koje su imale značenje. Ipak, danas je situacija nešto drugačija, a to nam opetovao pokazuju vodeći svjetski brendovi koji se s kupcima očito – šale!
Kaže se kako je svaki PR dobar PR, a u kontekstu suvremenog društva, bilo kakav šušur na društvenim mrežama samo pomaže sve boljoj poziciji određenog brenda. Vjerujemo da ste već čuli i čitali o Balenciagi i torbi koja izgleda kao vreća za smeće, a koja je predstavljena u sklopu jesenske kolekcije. Cijela revija imala je pozadinsku priču koja se je doticala rata u Ukrajini, a torba nalik vreći za smeće, dizajnerova je poruka podrške ukrajinskom narodu čija su svakodnevica postale obične vreće u rukama s tek nekoliko osobnih najpotrebnijih stvari.
Balenciaga Trash Bag
Vreća za smeće, odnosno torba, prodaje se za $1,790 što je oko 13.000,00 kn, a i sam Demna je izjavio da malo modnog skandala neće naškoditi, što se je ispostavilo točnim jer nema tko nije imao i iskazao mišljenje o ovom dizajnu. E sad, nameće se pitanje, što se mora dogoditi kako bi itko platio toliko sumanutu cifru za torbu koja zaista nalikuje vreći za smeće, nema statusni niti kultni simbol te je zapravo poigravanje s kupcima koji padaju na utisnuto ime? Balenciaga je brend koji u ovom trenutku uživa veliku popularnost, stoga prodaje čak i vreću za smeće, a na kupcu je hoće li u konačnici nasjesti na elitističku interpretaciju komada koji ni po čemu nije poseban!
No, ovaj Balenciagin model nije jedina bizarna torba koja se može pronaći na tržištu. Primjerice, JW Anderson ima model imena Pigeon Clutch, a dizajn je upravo onakav kako i ime nalaže. Sa skulpturom goluba u ruci definitivno ćete se istaknuti, možda i više nego Carrie na vjenčanju s pticom u kosi, ali i dalje je upitan profil ljudi koji će ovu torbu zaista nositi izvan kostimirane zabave. Pigeon Clutch prodaje se po cijeni od $890, a dio je FW22 kolekcije koja je objedinila još interesantnih dizajnerskih komada gdje je koketiramo s elementima žice, 3D printom i sl.
JW Anderson Pigeon Clutch
No, svaka roba ima svog kupca, stoga ne sumnjamo da će i ove bizarne torbe pronaći svoje mjesto na policama obožavatelja brenda, ali bez obzira na to volite li nešto drugačiji dizajn koji odskače iz mase, pripazite da prilikom kupnje istog umjesto kreativni, ne ispadnete – bedasti!
Thom Browne Lobster Backpack ($3,290)
Louis Vuitton Paint Can Bag ( $2,360)
Solitude Studios Seaweed Bags (£890.00)
Foto: Instagram, Balenciaga, Louis Vuitton, JW Anderson, Thom Browne, Solitude Studios