“Najveći izazov je bio objasniti svima da smo ozbiljni”

State of Style

samom centru Zagreba, na adresi Radićeva 12, 16. je veljače osvanuo novi concept store State of Style koji je u svom unikatno uređenom interijeru ugostio dizajnere kao što su Klisab, Sonja Lamut, Rugsack, FAKE, Bomber, ABA, Papirflay, ATB by Antun Tin Brišar, Urban Watch te dva svjetski poznata streetwear brenda – Boy London i Black Boy Place.

Naime, iza novog zagrebačkog concept storea State of Style, koji je vrlo brzo nakon otvaranja polučio zanimanje publike, stoje Andriana Gazić, studentica druge godine Ekonomskog fakulteta, i Antun Tin Brišar, student treće godine Tekstilno-tehnološkog fakulteta. Mladi no ambiciozni dvojac voli istaknuti kako realizacija i razrada njihove ideje ne bi bila jednaka bez pomoći Andrianine mlađe sestre Leonarde i prijateljice Adriane Kuprešak. Leonarda svojim poznavanjem trendova i društvenih mreža dala je ključne upute u razvoju State of Style zajednice, dok Adriana, koja je radila kao stilistica u Sydneyju i Londonu, svojim poznavanjem tržišta i kontaktima konstantno doprinosi razvoju brenda. Sa State of Style ekipom porazgovarali smo o samoj ideji otvaranja storea, selekciji brendova te o planovima za budućnost. 

Andriana Gazić i Antun Tin Brišar

Kako ste se odlučili na ovaj poduzetnički poduhvat? Kome je pala na pamet ideja da u centru Zagreba otvorite concept store ili, bolje rečeno, kako je krenula cijela priča?

Andriana obožava putovati i istraživati strane brendove, a činjenica da svaki put kad negdje ide dobije puno zamolbi prijatelja da im kupi bilo što određenog brenda navela ju je na razmišljanje zašto baš taj brend hrvatsko tržište ne percipira? Počela se javljati raznim modnim kućama i raspitivati o uvjetima poslovanja, ali nije zaboravila hrvatske dizajnere za koje smatra da ih treba plasirati na inozemno tržište, što je sljedeći korak SOS-a. Andriana nije prihvatila ‘ne’ kao odgovor, te je otišla na nekoliko sastanaka u London kako bi se predstavila modnim kućama. Svi su cijenili znanje te poduzetnički duh i u kratkom roku su ugovori potpisani. Idealnog partnera Andriana je prepoznala u mladom kreativcu Antunu Tinu koji je završio i talijansku školu za modu i dizajn “Callegari” gdje se usavršio u uređenju interijera. Stvoriti mix najboljeg od domaćeg dizajna i stranih brandova u centru grada bio je izazov koji je prihvatio i uredio trgovinu koja se može mjeriti s onima van Lijepe naše. Najveći izazov bio je objasniti svima da smo ozbiljni i da smo već razradili cijeli plan. Proces osnivanja firme, pronalaženja idealnog prostora te organiziranja radova nije trajao dugo ali bio je težak s obzirom na to da nismo imali prethodnog iskustva. Roditelji su bili oduševljeni idejom, a njihova moralna podrška je na kraju najvažnija.

SOS ima poprilično zanimljivu selekciju brendova, što domaćih što stranih, kako je pala odluka čiji ćete dizajn “udomiti” na vješalicama?

Srećom, oboje imamo sličan ukus pa nam nije bilo teško napraviti selekciju. Htjeli smo imati trgovinu po svom guštu i staviti komade koje i mi nosimo. Svojim kupcima želimo dovoditi još novih brendova.

Yeezy

Što vaš concept store razlikuje od ostalih trgovina sličnog tipa u Zagrebu?

Ne bi rekli da postoji sličan concept u Hrvatskoj. Osim što nudimo brendove kojih nema niti u susjednim zemljama, mi smo trgovina koja se zalaže za jednakost svih ljudi. State of Style je zbilja određeni state of mind. Glavna politika je unisex. Nema razlike između muške i ženske odjeće, bez obzira kojeg oblika ili boje bila.

Antune, ti imaš i vlastiti modni brend koji također nudite u SOS-u. Kako bi opisao njegovu estetiku? Reci nam malo više o njemu, kada si krenuo, kakav stil njeguješ, za koga kreiraš…

Sve je započelo prijavom na Tjedan dizajna prije godinu dana. Tamo sam imao prvu modnu reviju. Kolekcija je bila bazirana na dekonstrukciji muških košulja. Izmjenom krojeva i dodavanjem novih materijala jednostavnih uzoraka i boja, napravio sam kolekciju namijenjenu ženama. Druga kolekcija nastala je nekoliko mjeseci kasnije te je bila unisex. Druga kolekcija se savršeno spojila s prvom, tako da su ujedinjene pod nazivom “Merge” završile na policama concept storea. Za sada njegujem jednostavnost i smirenost u krojevima, volim se zaigrati kombinacijom materijala, tekstura i boja te volumenom, ovisno za koje doba godine pripremam kolekciju. Trenutno pazim da što više komada bude unisex te da se lako prilagođavaju stilu svakog pojedinca. Najbitnija mi je kvaliteta materijala, te krajnja cijena proizvoda. Bitno mi je da je odjeća pristupačna te da je za sve uzraste.

Vrlo je kratak period prošao od otvorenja pa je teško išta zaključivati, ali koji je brend u vašoj trgovini dosad dobio najveću pažnju publike?

Zamislili smo da većinom stranci kupuju domaći dizajn, a naši strane brendove i to smo i postigli. Super je što sve podjednako dobro ide, tako da smo jako zadovoljni selekcijom robe.

Kakvi su planovi za budućnost? Planirate li uvoditi neke nove brendove, širiti ponudu postojećih brendova? Kako vidite svoj SOS za, recimo, godinu dana?

Već imamo dogovorenih nekoliko suradnji. Stalno ćemo raditi na uvođenju novih brendova od kojih će neki biti dostupni samo na webshopu, a neki i u trgovini. Voljeli bi otvoriti i trgovinu u Splitu jer već sad imamo jako puno upita od tamo, ali nećemo žuriti. Sve tajne ne smijemo odati, ali fokusiramo se i na plasman domaćeg dizajna na europsko tržište.

Tina Lončar
Foto: State of Style

[the_ad_placement id="post-side"]

NAJNOVIJE

IZ RUBRIKE