Talentirani gruzijski modni dizajner Demna Gvasalia svojim je osebujnim pristupom modi utjecao na pregršt trendova ali i na način poimanja mode same. Kao kreativni direktor francuske modne kuće Balenciaga, a posebno kroz prepoznatljivu estetiku brenda Vetements, Demna je očarao modnu publiku (i podigao na noge brojne kritičare!), a na svoju je stranu pridobio fashioniste diljem planeta koji Vetements gledaju više kao filozofiju, a manje kao modnu marku.
Od majica “na metal bendove”, onih sa sponzorskim DHL logotipom ili pak sa žutim zvjezdicama Europske Unije, preko super popularnih rekonstruiranih traperica, kaputa koji izgledaju kao kućni ogrtači ili pak šilterica na kojima piše POLIZEI, malo je toga što nije prošlo kroz Vetements radionicu i bilo “isfurano” na neki posve drugi način od onoga što je prvotno označavalo. Većinom se tu radilo o WTF momentima koje je Gvasalia uspio čudesno preokrenuti na svoju stranu. Element coolnessa vješto je bivao ucrtan čak i u suradnje s brendova poprilično spornog imidža ili pak brendove koje smo smatrali “odavno mrtvima”. No, ono što je modnoj publici, od svih Demninih modnih eksperimenata, najviše privuklo pažnju su gležnjače koje umjesto potpetica imaju upaljače. Ideja se pokazala toliko ludo popularnom da su cipele, koje su inače predstavljene početkom 2016. godine, ubrzo dobile nebrojeno inačica, a modeli su se razlikovali kako u bojama i materijalima gležnjača pa tako i u motivima na upaljačima. Demna je u međuvremenu eksperimentirao i s drugim objektima kojima je zamjenjivao pete na cipelama, a jedna od posljednjih kreativnih ideja su – markeri za podcrtavanje. Plavi markeri brendirani su, naravno, imenom Vetements u prepoznatljivom fontu popularnog komada školskog pribora. Cijena im je, u standardnoj maniri poznatog brenda, paprena – $1,598. Hoće li markeri nadmašiti upaljače, ipak još ne znamo.
Foto: Vetements