Yoox Net-a-Porter (YNAP) grupacija u velikom je procesu restrukturiranja pa je sukladno tome, a slijedeći politiku održivog razvoja, donijela odluku o novoj fur-free politici na svojim virtualnim policama. Grupacija koja okuplja poznate webshopove luksuznom modom, Net-a-Porter, Mr Porter, Yoox, i The Outnet, priopćenjem za javnost je obznanila kako na njihovim virtualnim adresama više nećete moći kupiti niti jedan odjevni komad izrađen od životinjskog krzna.
Konglomerat YNAP je priopćenje o svojoj fur-free politici obznanio u sklopu nove uredbe o održivosti za 2017. godinu kao dijelom strategije o očuvanju okoliša. Grupacija se također pridružila internacionalnom programu Fur Free Alliancea koji se zalaže za prava životinja kao i za zaštitu okoliša koje je opasno narušeno upravo ljudskim djelovanjem te, ogromnim dijelom, nezaustavljivom količinom otpada koji dolazi kao produkt modne industrije.
“Imamo veliku odgovornost te prepoznajemo važnost pozitivnog doprinosa zajednici. S cijelim nizom inicijativa, suradnji kao i inovacija, naš je cilj da djelujemo kao katalizator promjena u modnoj industriji,” izjavio je Matteo James Moroni, čelni čovjek održivog razvoja u YOOX-u.
Radi se, naime, o vrlo važnoj odluci uzmemo li u obzir kako je upravo životinjsko krzno dugo slovilo kao simbol luksuza kada je u pitanju odjeća, a oni koji su ga nosili njime su potvrđivali svoj društveni te financijski status. Kada se od životinjskog krzna ogradi toliko prestižan igrač u domeni luksuzne mode kao što je Net-a-Porter, možemo s popriličnom sigurnošću utvrditi kako je konačno došlo do (toliko željene i potrebne) promjene paradigme. Jesu li ovako veliki akteri (koji na koncu konca zarađuju ogroman novac upravo na simbolima luksuza) odlučili okrenuti ploču upravo zato što su svjesni kako je došlo do promjene svijesti krajnjih korisnika? Boje li se oni osude onih koji im blagajne pune novcem te posljedično i pada prodaje zbog mogućeg bojkota? Vrlo vjerojatno. Nemoguće je ne naslutiti kako se pravila igre mijenjaju, pa barem kako se pritisak da se ona promjene sve više povećavaju.
Sasvim je sigurno kako pitanja održivog razvoja i brige za okoliš nisu više ideologije koju slijede samo okorjeli idealisti i hippiji cijepljeni od realnosti, a pravo životinjsko krzno počelo je gubiti svoj status upravo zbog kvalitetnijeg i ustrajnijeg informiranja kojem su izloženi krajnji korisnici. Malo po malo, pravo je krzno postalo prvenstveno simbolom okrutnosti i bešćutnosti, a ne simbolom prestiža. Zbog pritiska koji se posljednjih godina sustavno vršio od strane aktivista, organizacija za prava životinja te određenih medija i poznatih ličnosti svakako je došlo do podizanja svijesti o štetnosti dosadašnjeg djelovanja što je u konačnici rezultiralo sve većim prihvaćanjem fur-free politika od strane modnih brendova poput ASOS-a i Topshopa, a u cijelu su se priču uključile i velike kuće poput Stelle McCartney i Armanija. Naravno, put do konačnog izgona krzna s polica još je dug i iscrpljujuć, no svaki ovakav korak označava velik pomak naprijed. Nadamo se, naime, kako će se i drugi veliki modni akteri pridružiti fur-free odredbama ponukani ovim pozitivnim promjenama koje je u svoje redove uvela YNAP grupacija označivši ovom odlukom svoj stav kako pravo krzno više ne predstavlja luksuz već nešto nepoželjno, odbojno i nepotrebno.
T.L.
Foto: Collage Vintage 2, Walking Canucks (Instagram)