[the_ad_placement id="post-top"]
[the_ad_placement id="post-top-mobile"]

Nostalgična modna priča o djedu, unuku i moru: Prvi smo zavirili u novu kolekciju Vicka Racetina

Još smo u studenom u našoj rubrici ‘Ones To Watch’ ugostili Vicka Racetina, perspektivnog mladog dizajnera čija je diplomska kolekcija naziva [grand]-PA izazvala veliki interes na domaćoj modnoj sceni. U narednim mjesecima nam je ovaj 28-godišnji Splićanin potvrdio da je itekako “one to watch” – njegovi upečatljivi komadi pojavili su se u brojnim važnim editorijalima i publikacijama (uključujući i portugalski Vogue), a marljivo je radio i na nastavku spomenute kolekcije inspirirane njegovim uspomenama na djeda i djetinjstvo u Dalmaciji.

Ovi nostalgični motivi tako su oživjeli u novoj istoimenoj kolekciji za sezonu proljeće/ljeto, u koju smo ovih dana imali priliku prvi zaviriti. Malo je reći kako je Racetinov novi rad ispunio sva naša očekivanja jer uključuje sve ono zbog čega smo zavoljeli njegov dizajn – retro nautičke reference u suvremenom svjetlu, pomno razrađeni koncept, ručnu izradu na vrhunskoj razini i mnogo iskrenih emocija koje izbijaju iz svakog aspekta kolekcije. Kampanja snimljena u Brodarskom institutu u Zagrebu sjajno je zaokružila cijelu modnu priču, a talentirani Vicko nam je u intervjuu otkrio sve detalje nove kolekcije.

Tvoja nova kolekcija ustvari je produžetak prošlogodišnje [grand]-PA kolekcije. Možeš li mi ispričati malo o konceptu i napraviti tematsku paralelu između ovih dvaju kolekcija?

Poslije diplomskog rada, nastavio sam raditi na kolekciji [grand]-PA te sam došao do ideje proširenja te kolekcije kako bi se mogla nastaviti ta nostalgična priča između djeda, unuka i mora. Tema je dosta sentimentalna i izvor ideja je bio velik, pošto se inspiracija vukla iz starih obiteljskih foto albuma. Stoga sam odlučio na ekstenziju kolekcije uvođenjem novih fotografija iz 1990-ih godina dok je tematika ostala ista. Ovog puta, kolekcija također obuhvaća nove elemente koji se pojavljuju na očevoj i mojoj odjeći iz istog perioda te mali djelići majčinog ručnog heklanog rada.

Čini mi se kako su nautički motivi u ovoj kolekciji još više do izražaja (kako i priliči spring/summer liniji). Prošlog puta te inspiriralo djedovo odijevanje i ribarska ‘uniforma’, možeš li izdvojiti najvažnije vizualne reference i izvore inspiracije koji se provlače kroz tvoj novi rad?

Nautički motivi kao i prošireni motivi ribarskih mreža prožimaju se kroz kolekciju i ističu očevu stranu te put koji je imao kroz moje djetinjstvo. Nautika, pomorstvo i ribarenje su stvari koje su zapečatile očev život i budućnost njegove obitelji. Kroz ovaj put, na malo opušteniji način pokušavam prikazati siluetu njegove odjeće koja u ovoj kolekciji poprima bajkoviti izgled. Nove vizualne reference se protežu od moje odjeće koju sam nosio s dvije ili tri godine na kojoj se pojavljuju mornarske plave prugice, od očevih mreža i opreme pa sve do pradjedovih starih krpa.

Nešto sto me posebno veseli vidjeti u tvojim kolekcijama su nepredvidljive teksture kroz koje dolazi do izražaja tvoja razina umješnosti. Ovoga puta vidimo “crochet”, mreže, tabletiće… Jesi li sve izradio sam i možeš li me provesti kroz tehnike izrade koje su korištene?

Kroz novi rad se razvila pletena odnosno heklana odjeća koja svojim izgledom nalikuje mrežama, no mekim opipom vraća izgubljena sjećanja. Iz istih sjećanja sam htio prenijeti heklane tabletiće koji nisu moj ručni rad već majčin. Svi već znamo njihovo značenje i svaka kuća ih ima ili je imala, pa je bila logična odluka da se i oni uvedu u kolekciju. S tim sam se htio nadovezati na majčinu umjetničku stranu i posvetiti dio kolekcije njenom radu. Tabletići su sa svojom bijelom bojom razbili kolekciju i uveli su malo nježnosti i svjetline što je bilo potrebno za ovu tamniju paletu boja. Ostale mreže, kapute, veste i majice sam ja izradio.

Koliko komada ima u kolekciji? Možeš li izdvojiti neke ključne komade?

Ukupno brojim 58-60 dok od toga čine 25 novih komada. I dalje bi izdvojio dugu vestu/kaput koju sam heklao oko 4mjeseca dok od novijih stvari bi izdvojio cijeli bijeli look prugastim korzetom i kapicom. Taj outfit je dosta jednostavan ali po meni efektan. Radi se o jednostavnoj bijeloj bluzi koja je omeđena nabranim volanima na ovratniku, orukvicama i prednjem kopčanje koje su sparene s debelim kožnim hlačama. Tu ubacujem novi materijal klasičnog mornarskog uzorka koji ujedinjuje cijeli look a pojavljuje se na korzetu i kapici. Mornarske kape su također novi dodatak koji se pojavljuje kroz kolekciju. Uz to što su zabavne za napraviti, mislim da i pridonose cijelom looku. Još bih možda izdvojio bijelu bluzu koju sam iskrojio iz majčinog heklanog stolnjaka i ukrasio biserima te košulju s printom jegulja koji sam sam izradio. Ti komadi su mi posebno dragi.

Ispričaj mi malo o kampanji koja prati kolekciju. Tko stoji iza nje i kako je nastala?

Ovog puta sam se odlučio raditi fotke u stilu lookbooka. Početna ideja je bila složiti lookove i studijski posnimati na bijeloj pozadini no moja prijateljica i fotografkinja Kristina Vrdoljak je došla s puno jačom idejom. Uspjela je pronaći odličan prostor koji se idealno slaže uz moju temu, a to je Brodarski institut u Zagrebu. Čim je prvi put spomenula taj prostor, znali smo da će to biti finalna odluka. Taj prostor se nažalost brzo zatvara jer propada i drago mi je da smo ga na kraju uspjeli iskoristiti u najboljem obliku. Od same ideje lookbooka, Kristina je također uspjela dočarati stil kampanje s ležernim pozama i pokretima modela. Zbog velikog broja outfita kojih je bilo 27, bilo me je strah da nećemo sve stići uz to još što su nam uskratili i vrijeme fotkanja. No modeli Vid i Marko su to skroz profesionalno, vrhunski i bez problema odradili. Prostor je jako bogat maketama i starom mašinerijom no zbog skraćenog vremena smo ostali statični i odradili fotkanje na glavnom brodarskom bazenu. Možda jednom drugom prilikom dođemo snimiti druge kul prostorije.

Ako se ne varam, ovo je tvoja prva cjelovita kolekcija bez profesorskog mentorstva. Je li ti to bio poseban izazov?

Možda se može smatrati da je novi dio kolekcije bez mentorstva no i dalje je tu jako velik mentorski utjecaj. Od samih proširenih silueta do cargo hlača pa do pletenine. Svoj opušteniji stil polako vraćam kroz nove edicije dodataka, korzetiranja i jačih silueta no u malim dozama. Mentorstvo je lijepa stvar i uživao sam raditi s tuđim mišljenjem jer sam volio dobivati “feedback”. Mislim da me to ojačalo kao dizajnera. Nova kolekcija bez mentorskog rada doći će malo kasnije, dogodine, tako da pravi izazov možda tek slijedi.

Od našeg zadnjeg intervjua i pobjede na DIPMOD-u nova postignuća su se samo nizala – nagrade, objave u raznim publikacijama… Postoji li neko od njih na koje si posebno ponosan i koje bi volio istaknuti?

Svaka publikacija i objava mi znači jer mi daju znak da sam na dobrom putu. Ali posebno sam bio iznenađen kada sam dobio ponudu od fotografa Jakova Baričića za posudbu plavih hlača koje su izašle u tiskanom izdanju Voguea Portugal. To je stvarno bilo iznenađenje i veliki poticaj kao vjetar u leđa za daljnji rad.

Što je sljedeće za Vicka? Planiraš li možda reviju, izložbu ili pop-up na kojem ćemo moći razgledati nove komade?

Trenutno se prijavljujem na natječaje i revije te se nadam nekom dobrom ishodu. U međuvremenu, radim na jednom malom projektu pod nazivom Biodegra kojeg sam dobio od HDD-a gdje istražujem nove biomaterijale s kojima ćemo napraviti malu izložbu početkom sljedeće godine, dok krajem ove godine u vintage store Mango Sticky Rice izlažem neke komade iz ove kolekcije u stilu malog pop-upa pa možete doći pogledati, svi detalji o tome bit će objavljeni na mom Instagram profilu.

Foto: Instagram, Kristina Vrdoljak

[the_ad_placement id="post-side"]

NAJNOVIJE

IZ RUBRIKE