Sinoć je, u Parizu, već tradicionalno u muzeju Rodin, predstavljena nova Dior kolekcija za nadolazeću jesen i zimu, a Maria Grazia Chiuri, glavna dizajnerica koja stoji iza jedne od najvećih i najstarijih kuća mode, iskoristila je priliku kako bi poslala poruku društvu.
„Živimo u vremenu gdje je ideja o haute couture modi iskrivljena budući da društvo smatra kako je couture moda skupa i iz tog razloga je iznimna, ekstravagantna. Couture je sasvim nešto drugo.“
Naime, prostorija u kojoj se održala revija više je nalikovala na sterilan i minimalistički atelje modnog dizajnera koji inače rijetko imamo priliku vidjeti. Zidovi u potpunosti prekriveni bijelim krojačkim lutkama odjevenim u neke od prototipa haljina nisu bile samo estetski detalj. One su poslužile kao prva referenca velikog tima stručnjaka koji znaju provesti i po stotinjak sati kako bi izradili samo jedan odjevni predmet. Chiuri je odlučila fokus prenijeti na njih kao one zbog kojih je haute couture toliko poseban, na nevjerojatno umijeće izrade i vještinu tih talentiranih pojedinaca. Tek nekoliko kuća može se ponositi titulom haute couture budući da je selekcijski proces iznimno zahtjevan te kriteriji uključuju izbor i veličinu tima, vještine i usluge koje nude privatnim klijentima.
Kolekcija sama po sebi nije ništa manje što smo očekivali od Diora, ali ni ništa više. Chiuri koja je prije dvije godina digla prašinu u modnim krugovima nakon što je brend, koji iza sebe ima dugogodišnju tradiciju, prilagodila vlastitoj viziji suvremene žene te, između ostalog, predstavila jednostavnu bijelu majicu s natpisom „We should all be Feminists“ koja se nametnula kao trend i kolektivno stanje uma današnjeg društva (guglaj Time’s Up). T-shirt kojeg ste zasigurno vidjeli po društvenim mrežama i high street trgovinama za Chiuri predstavlja novu eru Diora. Za nju je ta kuća jedinstvena platforma putem koje je uspjela nametni vlastite stavove i viđenje modnog sistema. Kao dizajnerica je izrazito pragmatična stoga predstavljanje nove kolekcije na ovakav način gdje je svu pažnju odlučila usmjeriti na proces izrade te stvarne stručnjake zbog kojih svaka Diorova kolekcija vidi svijetlo dana.
Početak kolekcije obilježilo je hibridno Dior odijelo u tamnoplavoj boji s nekoliko neobičnih detalja te je ostatak viđenog izrađeno u tom tonu. Vješto iskrojeni sakoi i haljine izrađeni od tvida i krep svile upareni s kožnim beretkama prepoznatljiv su potpis ove kuće. Svaki novi model predstavljao je mali odmak od tradicije pa je stoga drugi dio kolekcije obilježen raskošnim suknjama i haljinama svjetlije palete, a iskoristila je u posljednji trenutak predstaviti tri haljine izrađene u netipičnom materijalu svilene scube čiji je kroj daleko jednostavniji od tradicionalnog Diorovog, izrađene od jednog komada tkanine i bez postave.
Vizualno izuzetno privlačna, tehnički, naravno, odlično potkovana, couture kolekcija za jesen/zimu još je jedno izvrsno ostvarenje Diora. Na koncu, svaka kolekciju koju je Chiuri dosad predstavila bila je izrazito moderna verzija Diora pa tako i ova. Čiste linije, široki spektar boja i materijala koji su spoj tradicije i tehnologije nekoliko je čimbenika koje bi mogli izdvojiti. Ono što je dizajnerica nekoliko puta naglasila jest njena ljubav prema coutureu kao tehnici te se osvrnula na vrijeme u kojem živimo danas. Za razliku od većine dizajnera, njen glavni fokus (ovog puta) nije bila millenials generacija nego čisto uživanje u trenutku i talentu koji je zaslužan za izradu kolekcije. Ipak, nameće se pitanje koliko inovativna Chiuri može biti u narednim kolekcijama? Dior ima duboke temelje na kojem cijeli brend uživa zasluženu popularnost, a Maria Grazia predstavila je od samog početka novu perspektivu već dobro poznate slike.
Foto: Getty Images