Svi modni znalci složit će se kako je za uspješan brend i svaku predstavljenu kolekciju najbitniji onaj iskonski temelj. U prijevodu, DNK brenda koji se iznova nadograđuje, nipošto ruši. Mnogobrojni dizajneri i brendovi godinama traže upravo to, dok nekima to pođe od ruke već od samog početka.
Točnije, ne pođe im od ruke, dapače, neumorno rade kako bi iznova udisali život u jednu viziju, a primjer jednog takvog i to hrvatskog je KLISAB. Tomislav Kliškinić i Marko Šabarić svake sezone iznova oduševljavaju brojnu publiku s novim kolekcijama prikazanim na Bipa FASHION.HR tjednu mode, a nerijetko nekoliko ključnih komada poput nezaobilaznih torbi i kaputa postanu omiljeni dodatak čitave sezone.
Stoga, ususret novoj kolekciji nije preostalo ništa drugo no zaviriti u njihov showroomu u tijeku posljednjih priprema prije današnje revije. Što su Marko i Tomislav odnosno KLISAB pripremili ove sezone, otkrili su nam u pet zanimljivih crtica.
Kako izgleda vaš kreativni proces? Gdje pronalazite inspiraciju?
Sve kreće od ideje odjevnog komada koji želimo stvoriti. Odredimo elemente koje želimo razraditi u kolekciji i na njih se fokusiramo. Ta formalna ideja u odjeći je ishodište, a ne nekakav narativ. Nakon što je vizualiziramo, proces izvedbe ideje je dominantno intuitivan. Vizija je redovito tako jasna da se njezino pretakanje u kolekciju doima spontanim, za svaku odluku kao da u nama postoji imanentni kompas koji u pravilu trenutačno i odlučno daje odgovore na pitanja koja iskrsavaju. Rezultat takvog intuicijom jasno vođenog procesa je sigurnost i smislenost cjeline sa svim njezinim novim elementima.
Po čemu je ova kolekcija drugačija od ostalih? Koji look ili komad biste najviše izdvojili?
U ovoj kolekciji je do sada najjači naglasak stavljen na kapute, naš omiljeni outwear. Novost u kolekciji su odijela, novi patchwork, torbe i drugi asesoar kojeg vam još nećemo otkriti. U ovoj fazi stvaranja teško nam je izdvojiti neki look, još ih nismo osjetili saživljene s modelima. Iako, kaputi nam izazivaju posebno uzbuđenje. I odijela! 🙂
Koje su po vama tri ključne stvari koje svaka žena treba imati u svojoj garderobi?
Kaput, sako i torbu.
Njegujete vrlo zanimljiv i prepoznatljiv modni potpis, koliko vam je vremena bilo potrebno da iskristalizirate vizualni aspekt KLISAB brenda?
Kreativnost, u svojim različitim oblicima, uvijek je izraz iste ideje ili, ako hoćete, inteligencije. Vizuali s kojima komuniciramo brend izraz su tog jednog idioma KLISAB, izraženog u mediju fotografije. On nije bio pred-zamišljen, artikulirao se kroz procese u kojima smo nekad i griješili, osvijestivši tako što (ne)želimo, a artikulira se i dalje. Zapravo, poprilično smo sigurni da nikad ni neće biti fiksiran. U dobroj mjeri on je odraz našeg doživljaja vremena u kojem živimo i s kojim se mijenjamo u međudjelovanju. Međutim, zato što je izraz naše vizije, a mi rijetko pristajemo na kompromise, konzistentan je i u svom razvoju, uvijek komunicira ono što publika finalno čita kao karakteristiku brenda.
Koje je vaše mišljenje o trendovima i iznimnoj modnoj cikličnosti kojoj svjedočimo iz sezone u sezonu?
Moda, barem otkad smo ju mi upoznali, uvijek je bila efemerna. Štoviše, kad bi ju fiksirali, postala bi nešto drugo, to više ne bi bila moda. Trendovi su neizbježna posljedica u takvom diskursu. Bili smo svjedoci vremena u kojem su oni bili sezonski i poprilično normativni, a danas vidimo da su puno, puno brži, ne periodični, nejasno, ponekad i neuvjerljivo artikulirani i do krajnjih granica otvoreni. Rekli bi da se danas teže može govoriti o formalnim trenovima – ovakva odjeća, ovakvi modeli, ovakva fotografija, već je trend premješten u stav, način na koji se odnosimo prema modi i društvu. Robusne tenisice, oversized krojevi, proizvodnja „zlatnih prošlih vremena“ i prateći eskapizam, stiliziranje formalne odjeće s onom sportskom i obratno, to ne vidimo kao vizualne nego svjetonazorske trendove. KLISAB je u kontekstu trendova također pozicioniran i već samim time što ima jasan ID, on je danas nužno in vogue. Banalno bi bilo reći „ne pratimo trendove“, iako ih doista ne pratimo, ne opterećuju nas, ali na nekoj razini smo zasigurno pod njihovim utjecajem. Bez tog utjecaja naš brend bi bio samo prepoznatljiv i klasičan, a on je uz to dvoje redovito i aktualan.
Foto: KLISAB