Moramo priznati kako smo jedva dočekali modna događanja u gradu i baš uživamo u sjajnim novim kolekcijama domaćih, ali i regionalnih dizajnera koji ove sezone pokazuju svoje modne vizije unutar drugog izdanja platforme Atelier. Tako ovog puta osim već dobro znanih domaćih imena, imamo priliku zaviriti u kreativni modni svijet slovenskog brenda M.Fiction iza kojeg se kriju sestre Mia Aleksandra i Mateja Lukač.
M.Fiction je brend koji već na prvi pogled apsolutno osvaja drugačijom i hrabrom estetikom koja definitno svakoga tko ju nosi izdvaja iz mase. Također, M.Fiction može se pohvaliti i činjenicom da je jedan od omiljenih odabira vodećih regionalnih zvijezda, stoga kako bismo saznali nešto više o samom brendu, njegovoj ideji i viziji, kao i nadolazećoj kolekciji koja će biti predstavljena na Atelieru, u nastavku donosimo intervju s ovim talentiranim dizajnericama!
Kako biste u nekoliko riječi predstavili M. Fiction?
Kroz M.Fiction smo odlučile stvoriti jedan naš retro-future svijet kroz koji se umjetnički izražavamo i stvaramo. Budući da smo sestre i veoma smo povezane, u ime smo odlučile uključiti početna slova naših imena
Slobodna sam zaključiti kako je M. Fiction brend s odvažnom estetikom koja je idealna za sve one vole eksperimentirati s modom. Kako biste vi opisali ženu i muškarca koji nose vaš brend?
Naša vizija je biti drugačiji i hrabriji. Svima koji nose naše kreacije, bez obzira na spol, želimo dati priliku da kroz nju pokažu svoje samopouzdanje i da izraze sebe. Ljudi sa zadovoljstvom nose našu odjeću, a upravo je to naša misija i osjećaj najveći postignuća.
U svojoj dosadašnjoj karijeri osvanuli ste na stranicama brojnih vodećih svjetskih magazina, pa koliko vam to znači i koliko vam je pomoglo u danjem radu?
Modni časopisi izvrstan su način da osiguramo prepoznatljivost i vidljivost diljem svijeta te da ljudi shvate našu priču i poruku koju želimo prenijeti. Vanjski, eksterni prikaz i komunikacija ne samo da donose pažnju i fokus u poslovnom segmentu, već i osjećaje ohrabrenja i motivacije.
Uskoro predstavljate novu kolekciju na zagrebačkom Atelieru! Recite nam nešto više o tome, što sve možemo očekivati?
Kolekcija Untold stories zrači svojom energijom u dodiru s povijesnim referencama. Izražene su hrabre boje – sve od vatreno crvene, metalik, zlatne do crne. Eksperimentirali smo i s materijalima i oblicima – nabori na vinilu, kombinacije materijala, kontrasti mekih i tvrdih linija. Fokus je na naglašenim ramenima i predimenzioniranim siluetama koje se pojavljuju kao karakteristični elementi brenda.
Što biste izdvojili kao ‘highlight’ kolekcije?
Zasigurno možemo reći da su highlight nove kolekcije kaputi i jakne koji su praktički od početka M.Fictiona naša prepoznatljiva nota.
Odakle crpite inspiraciju za nove komade?
Kolekcija Untold stories svoju inspiraciju crpi iz osobnih priča raznih pojedinaca. Neke su mistične, melankolične, komplicirane, skrivene, neizgovorene, ali upravo nas one, kakve god da jesu, čine jedinstvenima. Sva ta poezija i eksplozija emocija skrivena je u detaljima, oblicima i bojama elizabetinskog razdoblja i prikazana na futuristički način.
S obzirom na to da ste duo, dolazi li ponekad do kreativnih razmirica i ako da, kako ih rješavate?
Suradnja je ključ cijele priče. Rad s nekim je produžetak onoga što biste radili sami – od ideje do realizacije. Različiti smo ljudi, ali kad nam se putevi u modi isprepletu, shvatimo koliko smo slični. Povezivanje je vrlo jednostavno ako nađete nekoga s kim volite raditi i imate zajednički vizualni jezik, a sve ostalo dolazi samo po sebi. Cijelo vrijeme se nadopunjujemo, a onda zajedno tražimo najbolja rješenja.
Koliko vam je potrebno kako bi kolekcija od ideje i nacrta postala opipljiva?
To uglavnom ovisi o kompleksnosti kolekcije i komada. Od samog crteža, onda kad se izrađuju sasvim nove šablone za kolekciju, pa sve do realizacije potrebno je otprilike par mjeseci aktivnog rada.
Kako komentirate fenomen trenda i imate li neke savjete kako odjećom istaknuti svoju osobnost bez slijepog praćenja spomenutih trendova?
M. Fiction se oslanja na svoj stil bez obzira na trenutne trendove. Potrebno je pronaći i osluškivati sebe jer samo tako ćete se razlikovati od drugih. Ako slijepo slijedite trendove, gubite DNK svog brenda.
Koliko je teško uspjeti kao dizajner na Balkanu? Što biste istaknuli kao mane i prednosti našeg tržišta?
Mladom dizajneru koji tek započinje svoj modni put teško je uspjeti bez obzira gdje se nalazio. Samo ustrajnošću, marljivim radom, samodisciplinom i jedinstvenošću možete napredovati u svijetu mode. Problem našeg tržišta je što se ne ulaže toliko u modu kao u svijetu, a prednost je što je dostupnost i mogućnost povezivanja dizajnera, fotografa, stilista i svih ostalih potrebnih timova mnogo veća.
Što nam pripremate u skoroj budućnosti?
Imamo nekoliko zanimljivih projekata koji će svjetlo dana ugledati vrlo brzo, ali za sada želimo da to ostane tajna i iznenađenje u bliskoj budućnosti.
Foto: Instagram