“Poslije dugog razdoblja oluja, nad Burberryjem se, čini se, napokon nazire vedro nebo”, započeo je britanski Guardian svoj izvještaj s revije održane u ponedjeljak. Tekst je bio prožet nadom i vjerom u uspjeh svježeg “reseta” kojim upravlja novi CEO Joshua Schulman. Prožet gotovo očajničkom željom da Burberry, simbol britanskog identiteta, prekine svoj slobodni pad i londonskom Tjednu mode, osiromašenom zvučnim imenima, vrati barem djelić izgubljenog prestiža.
Činjenica jest da je vrijednost Burberryjevih dionica porasla 50 posto otkako je Schulman preuzeo kormilo. Mnogo se pisalo o “padu prodaje manjem od očekivanog” te o “prognozama analitičara o povratku rasta u idućem tromjesečju”. S ponosom se isticalo i da se Burberry, svega nekoliko sati prije revije, nakon godinu dana izbivanja vratio u FTSE 100 – indeks koji okuplja kompanije s najvećom tržišnom vrijednošću na Londonskoj burzi.



Schulman, koji iza sebe ima uspješan mandat u Coachu, lansirao je snažne kampanje na društvenim mrežama predvođene britanskom kulturnom elitom poput oskarovke Olivije Colman, frontmena Oasisa Liama Gallaghera i ultimativne “kul djevojke” Alexe Chung. Usto se snažnije povezao s dizajnerskim odjelom pod vodstvom kreativnog direktora Daniela Leeja. Business of Fashion piše kako je Schulman kritizirao prijašnji smjer Burberryja – od previsokih cijena do kreacija koje su, po njegovu mišljenju, bile “pretjerano visokomodne i avangardne”.


Zaokret prema klasičnijem i funkcionalnijem senzibilitetu u kolekciji za proljeće 2026. bio je očit, kao i britanske reference koje su ovaj put dobile mladenački prizvuk – u trenucima znakovito podsjećajući na Coach. Daniel Lee istraživao je neraskidiv odnos mode i glazbe kroz prizmu festivala i britanskih ikona poput Beatlesa, Oasisa i Black Sabbatha, čije su pjesme poslužile kao soundtrack revije.


Ovi su se elementi savršeno posložili u cjelinu. Scenografija s piljevinom na podu i kulisom obojenom u festivalsko nebo, u kombinaciji s odvažnim lookovima, prizivala je atmosferu Glastonburyja. S druge strane, razmišljajući o nadolazećim filmovima o Beatlesima, Lee nas je vratio u šezdesete – u vrijeme rađanja hipi pokreta, Woodstocka i zlatne ere britpopa, snažno oblikovane “mod” subkulturom.


Romantični detalji poput resica, makramea i haljina izvezenih ogledalcima kontrastirali su parkama, traperu, uskim kravatama i šalovima. Parka prebačena preko glamurozne haljine bila je jedno od omiljenih stilističkih rješenja, stvarajući hibridni look neopterećen, kul i britanski – motiv koji se već pojavljivao u Burberryjevim kampanjama s Alexom Chung. Ipak, teško je bilo ne pomisliti na Pradu, koja je u prošlogodišnjoj kolekciji nudila slična izdanja u retrofuturističkom duhu šezdesetih. Pojedini modeli prizivali su i estetiku Hedija Slimanea te njegovu trajnu fascinaciju izgledom rock zvijezda.


Ako je ova kolekcija u ičemu bila tipično Burberry, onda je to u posvećenosti izradi i tehnološkoj inovaciji. Polazište je bio Burberryjev kultni vodonepropusni kaput, a Lee je voskom obložio razne materijale – od trapera i pamuka do rafije. Upravo tu leži najveća snaga kolekcije – kreacije nisu samo estetski prikladne festivalskom ozračju, već su i zaista funkcionalne za boravak na otvorenom. Kvaliteta i inovacija postaju imperativ u eri preispitivanja luksuza, a ujedno su i vrijednosti duboko utkane u DNK Burberryja, jednako kao i tartan uzorak. Možda baš tu leži ključ njegova oporavka.

Foto: Profimedia
