Čini se kako su ovih dana baš sve oči uprte u Pariz – što zbog Olimpijskih igara čije se otvorenje opasno bliži, što zbog Tjedna visoke mode koji je započeo u ponedjeljak. Ulice su prepune, odvija se bezbroj tematskih događanja, a uz mnoštvo turista u parišku su metropolu stigli i neki od najvažnijih svjetskih A-listera. Međutim, susret haute couturea i sporta ne mora nužno biti sudar svjetova, što su nam i dokazale neke od recentnih revija posvećenih upravo Olimpijskim igrama.
Jedna od njih je i Dior kolekcija prikazana u ponedjeljak u Muzeju Rodin, impozantnom zdanju tradicionalno rezerviranom za couture revije slavne kuće. Maria Grazia Chiuri se pozabavila temom žena u sportu, s naglaskom na autonomiju ženskog tijela (i nedostatak iste) u kontekstu sportskih uniformi. Dizajnerica je na pisti prikazala poprilično doslovne interpretacije antičkih grčkih krojeva te sportskih dresova i uniformi.
To izgleda točno onako kako zamišljate – gladijatorske sandale, toge i mnogo drapiranja u kontrastu sa svjetlucavim gimnastičkim kombinezonima, uskim topovima te bijelim porubima i izrezima karakterističnim za sportsku odjeću. Paleta boja bila je nenametljiva i neutralna, siluete ravne i neinventivne, sve u svemu – vrlo zaboravljivo. Prozirne haljine raskošno ukrašene perlama vjerojatno su se najviše istaknule, no ruku na srce, komadi su izgledali kao da više pripadaju “resort” kolekciji nego haute coutureu.
Olimpijska je tema nešto bolje legla Thomu Brownu, koji se u svojim kolekcijama redovito inspirira sportovima – od klizanja i golfa do američkog nogometa. Svoju drugu haute couture reviju smjestio je u Musée des Arts Décoratifs, gdje je uzvanike dočekala jednostavna, bijela pista. Scenografija je nagovijestila ono što nas je očekivalo u samoj kolekciji, u kojoj je prevladavala bijela boja, točnije, komadi od neobojenog muslina različite gramaže. Ova pamučna tkanina inače se koristi za prototipe modnih komada koji se tek trebaju izraditi od luksuznih materijala, a Browne joj je novom kolekcijom udahnuo potpuno drugačiji karakter.
Vodeći se principima rekonstrukcije, Browne je ovaj skromni bazični materijal postavio izvana, zajedno s vidljivim šavovima. Kao i uvijek, dizajner se poigrao siluetama, tako da nije nedostajalo dramatičnih predimenzioniranih kaputa, neočekivanih žičanih konstrukcija, oglavlja i vješto krojenih haljina, a bilo je zanimljivo vidjeti i dinamične teksture poput “patchworka” i trodimenzionalnih cvjetnih ukrasa. Što se tiče samih sportskih referenci, vrijedi spomenuti kako je reviju otvorila grupa muških modela koji su potezali uže odjeveni u bijele sakoe i suknje, dok je sam završetak bio potpuno olimpijski, uz trio u brončanom, srebrnom i zlatnom izdanju.
Drugi dan Tjedna visoke mode započeo je Chanelovom revijom, koju su mnogi iščekivali sa zanimanjem. Naime, nedavno je legendarnu kuću napustila nasljednica Karla Lagerfelda Virginie Viard, koja je u Chanelu provela čak tri desetljeća. Novi kreativni direktor još nije imenovan, a umjesto Virginiene oproštajne revije u utorak je predstavljena haute couture kolekcija koju je, kako su priopćili iz kuće, bez nje osmislio Chanelov dizajnerski tim.
I dok su Virginiene revije redovito polarizirale modne kritičare, čini se kako je kolekcija prikazana u pariškoj Operi Garnier ostavila poprilično pozitivan dojam na publiku. Odabir lokacije nikako nije bio slučajan i tema opere provlačila se kroz sve aspekte revije – od pozivnice koja je stigla uz male operne naočale preko teatralnih opernih plašteva do klasičnih odijela od tvida, ovoga puta ukrašenim raskošnim detaljima vidno inspiriranim legendarnim interijerom ovog baroknog zdanja. Siluete su bile nešto slobodnije od onih na koje smo navikli u Virginienoj eri (reviju je čak i zatvorila dramatična bijela vjenčanica), no neki od sartorijskih kodova kojima se Viard bavila u svom petogodišnjem mandatu i dalje su bili prisutni. Ipak, bilo je sasvim jasno kako je Chanel odlučan u tome da ovom revijom najavi posve novo poglavlje.
Foto: Profimedia, Instagram