Dok cijene razvikanih high-end kuća nezaustavljivo rastu uvis, brendovi u čijem je fokusu takozvani “pristupačni luksuz” odlučno uzimaju svoj dio kolača. Nepovjerenje u industriju luksuza, potaknuto brojnim skandalima vezanim uz nabavne cijene proizvoda i netransparentne opskrbne lance, navelo je mnoge da se okrenu manjim, nezavisnim brendovima koji svoje cijene itekako opravdavaju.
Tako su se brojni mid-range brendovi počeli obraćati klijenteli snažnije kupovne moći kroz pažljivo osmišljene kampanje, luksuzan vizualni identitet i dizajn koji koketira s high fashion estetikom. Sjajan je primjer COS, sa svojim modnim revijama, biranim suradnjama i pomno uređenim trgovinama. U kategoriji torbica, titulu “it” modela sve češće odnose opcije za koje nije potrebno izdvojiti malo bogatstvo te donose sjajan omjer cijene i kvalitete. Brendovi kao što su Polène, DeMellier London, Manu Atelier i Dragon Diffusion već su osvojili srca modnih insajdera, a toj skupini sve odlučnije se pridružuje i turski brend MANC.
Osnovan 2018. godine, MANC je projekt dizajnerica Naz Koral i Cicek Varuy, koje su brend pokrenule između New Yorka i Istanbula – dva grada čiju estetiku MANC i danas uspješno spaja. Ideja im je bila stvoriti torbu koja odiše profinjenošću, ali i nosi dozu osobnosti kroz viziju “modernog luksuza” koji ne ovisi o logotipu. Dizajn nastaje u New Yorku, dok se svaka torba ručno izrađuje u istanbulskim radionicama od prave kože i pažljivo biranih materijala. Proizvodnja je fokusirana na kvalitetu izrade i održavanje male količine komada, čime brend izbjegava masovnost te zadržava osjećaj ekskluzivnosti.
Estetski, MANC njeguje suvremenu, minimalističku estetiku kroz reinterpretaciju trendi silueta. Dok su forme najčešće čvrste i pročišćene, pojedini se modeli ističu mladenačkim, gotovo razigranim duhom zahvaljujući vibrantnim bojama ili teksturama poput brušene kože i krzna. Sofisticirane, ali nepretenciozne, prepoznatljive, ali diskretno brendirane, ove su torbe vrlo brzo osvojile srca trendseterica. Sve ih češće viđamo u outfitima vodećih influencerica poput Hanne Schönberg, Emili Sindlev i Josefine Haaning Jensen, a među obožavateljicama MANC torbi je i slavna manekenka Barbara Palvin. Vrijedi spomenuti i kako je jedno od lica brenda ultimativna skandi “it” djevojka Elsa Hosk.
Najpoznatiji MANC modeli već su postali prepoznatljivi u modnim krugovima. Zou Zou torba donosi kul, pomalo motociklistički “štih” i dolazi u različitim veličinama i materijalima, od brušene kože do teksturiranog krzna. Lilith i Aurora modeli referiraju se na Y2K estetiku kroz plosnate “baguette” siluete, dok Miri tote reinterpretira klasični shopper s monogramiranim uzorkom koji podsjeća na Goyard. Tu je i Baby Jane, elegantna torba visokih ručki u duhu pedesetih, idealna za one koji traže spoj retro šarma i svakodnevne praktičnosti.
Cijene MANC torbi, ovisno o modelu i materijalu, kreću se otprilike od 275 do 700 eura, čime se brend pozicionira u već spomenutom segmentu pristupačnog luksuza – dovoljno ekskluzivnog da zadrži osjećaj posebnosti, ali još uvijek daleko od nedostižnog.
Foto: Instagram
