Različite strategije preživljavanja poslužile su kao izvor inspiracije modnoj dizajnerici Iri Rumori, koja je ovih dana predstavila novu kampanju nastalu u suradnji s vizualnim studijem Future Folklore. Fotografije su nam na neočekivan i vrlo originalan način približile nekoliko novih komada iz Irine kolekcije prigodno nazvane “Survival Tactics”, koja obuhvaća i upečatljive šešire od Beer skina™ (pivske kože) iz njezine nedavne kolaboracije s domaćim brendom SABANT.
Polazišna točka odjevnih komada i linije “statement” oglavlja, koji su se paralelno razvijali, bio je pomno razrađeni koncept usko vezan uz primalne instinkte životinjskih vrsta, ali i ljudi – preživljavanje i prilagodbu. “Kod životinja su to najčešće fizičke adaptacije, poput kamuflaže i mimikrije, dok ljudi preuzimaju određene obrasce ponašanja, svojevrsne uloge koje im služe kako bi se uklopili u društvo, ali i zaštitili, te postaju njihov mentalni ‘oklop’, objašnjava nam Ira. Proučavajući vlastite “tehnike preživljavanja”, ali i one kod ljudi koji je okružuju, Ira je kroz komade oživjela neke od “likova” koji nastaju kao produkt naših obrambenih mehanizama, a kroz kampanju Future Folklorea njihov je oblik u potpunosti došao do izražaja.
Tako na fotografijama susrećemo Irinu viziju Limenog (“Tin Man”), kultnog lika iz “Čarobnjaka iz Oza”, poznatog po svojoj potrazi za srcem koje mu nedostaje. “Baš poput njega, u bijegu od vlastitih emocija s kojima se ne znamo nositi često se znamo potpuno zatvoriti i otupjeti, otići u krajnost u želji da se zaštitimo”, kaže dizajnerica. “Tin Man” je odjeven u upečatljivu srebrnu teksturiranu jaknu (koju smo imali prilike vidjeti i u spotu za pjesmu “Fer” Lil’ Sjene i bejbe), uz odgovarajuću visoku kapu te hlače, odlično dočaravajući hladnu i pomalo mračnu prirodu ovog lika.
S druge strane, Boksač (“Boxer”) utjelovljuje strategiju preživljavanja koju bismo najlakše mogli sažeti u onu poznatu – “Napad je najbolja obrana”. “Čak i ako nema stvarne opasnosti, uvijek je spreman na borbu, gomilajući u sebi bijes. Ipak, ovaj je lik ustvari dvodimenzionalan, a kontrast njegove nježne i agresivne strane očituje se kroz odabir materijala na hlačicama – grubo krzno suprotstavljeno finoj svili”, kaže Rumora.
Ribar (“Fisherman”) donosi ironičan pristup izreci “Gone fishing”, ukazujući na važnost pravovremenog “bijega” od stresa, pogotovo kod ljudi koji se suočavaju s “burnoutom” zbog poslovnih obveza. Za kraj, tu je šešir “Spiked”, čiji šiljci dočaravaju najdoslovniji način obrane. “Manekenke Lucia i Evita odlično su utjelovile ove likove, odabrali smo ih upravo zbog njihovog nekonvencionalnog i zanimljivog izgleda. U kampanji smo se željeli udaljiti od standardnih ideala ljepote i estetike kakva je sveprisutna na našoj sceni”, istaknula je dizajnerica, dodavši kako je jako zadovoljna suradnjom s Nikolom Zelmanovićem i Lukom Kedžom iz Future Folklorea.
“Kada su me kontaktirali za suradnju, odmah sam pristala jer mi se jako sviđa njihov dosadašnji rad. Nikola i Luka su savršeno realizirali moje ideje i dodatno ih razradili, bili su jako otvoreni prema ovoj pomalo bizarnoj estetici, iznimno sam zahvalna na njihovom trudu i vremenu. Također, moram spomenuti i fenomenalan make-up Ive Rukavine te styling Marcele Vrček, bez kojih ovi lookovi ne bi bili potpuni”, zaključila je.
Fotografija i art direkcija: Future Folklore @futurefolklore_
Styling: Marcela Vrček @marcelavrcek
MUA: Iva Rukavina @ivaarukavina
Modeli: Lucia Dujić @luciadujic i Evita Mandić @mandic.evita