Tko se krije iza šarmantnih torbi koje vladaju Instagramom?

Volim kreativne ljude koji su zahvaljujući dobroj ideji, još boljoj realizaciji i upornosti pokrenuli uspješne male brendove. A, Kalla je svakako jedan od takvih brendova – fokusiran na dobar omjer cijene i kvalitete, smisleno posložen, s dobrim proizvodima koje žene obožavaju. Za Kallu sam kao i za većinu drugih brendova koje vam predstavljam u obliku ovih malih intervjua saznala zahvaljujući Instagramu koji je već odavno postao primarni medij za otkrivanje vijesti i brendova. Popričala sam s Petrom koja se krije iza brenda o samim počecima, trenutnim modelima i svim novostima koje priprema za budućnost…

Tko se krije iza Kalla brenda i odakle ideja za dizajniranjem torbi i ruksaka?

Iza Kalla branda krije se Petra Vukelić koja je već od malih nogu voljela stvarati malene kreacije svojim lutkama i najvjernijem modelu – svojoj mački. Kalla proizlazi iz moje ljubavi za dizajniranjem i stvaranjem. Bilo je to nešto što je dugo tinjalo u meni i čekalo pravo vrijeme za realizaciju. Sve je krenulo iz vlastite potrebe za jednostavnim i funkcionalnim ruksakom koji mi je bio potreban za duže putovanje. Tako se po povratku s putovanja rodila poslovna ideja. Umjesto da nakon završenog fakulteta krenem slati molbe za posao, stvorila sam si ga sama.

Ako se ne varam, završila si Ekonomski fakultet u Rijeci, smjer marketing? Kako si se našla u dizajnerskim vodama?

Bilo je to istodobno iscrpno i ispunjavajuće iskustvo – stvarati i raditi na nečemu samo svojem. Svakako nisam predvidjela koliko će rada i truda trebati biti uloženo. U cijelom procesu rada, uz kreativni dio posla, dolazi i onaj nekreativni i nevidljivi, te sve skupa zahtjeva puno truda i odricanja, pogotovo kada sve radite sami, ali svakako vrijedi. Smatram da se u dizajnerskim vodama još uvijek snalazim, te se još uvijek borim s pritiskom nametnutim od strane industrije brze mode – potrebom za konstantnim stvaranjem nečeg novog i izbacivanjem kolekcija iz mjeseca u mjesec. Osim što je kod ručnog rada jedne osobe to nemoguće, vodim se isključivo načelima spore mode, te kolekcije uvijek zadržavam na limitiranom broju proizvoda, izrađujući ih na održiv način. Živimo u vremenu hiper-konzumerizma u kojem veliki dio čini baš modna industrija. Sretna sam što kao proizvođač mogu biti dio male zajednice koja se trudi dati svoj doprinos u promicanju svijesti o održivoj proizvodnji i mijenjanju navika potrošača.

Kalla u ponudi ima klasične modne dodatke koji odišu elegancijom i imaju bezvremenski prizvuk. Smatraš li da su upravo zbog te elegancije i klasike modeli toliko popularni?

Kod dizajniranja svojih kolekcija sam uistinu beskompromisna. Tu se vodim isključivo svojim osobnim ukusom minimalističke estetike koju bi opisala kao nonšalantna elegancija – istovremeno ležerno i chic. Stvaram proizvode koje bi i sama nosila, te se ne zamaram praćenjem trendova. Smatram da prilagođavanje estetike sukladno trendu nema dugi rok trajanja. Razlog zbog kojih je nastala sve veća potražnja za modelima je taj što nisu podložni promjeni trendova, odnosno njihovoj prolaznosti, već ih svojom jednostavnošću i minimalizmom nadilaze. Savršeno se slažu uz gotovo sve odjevne kombinacije, od odijela do lepršavih haljina, te s lakoćom podižu i najjednostavniji stajling.

Koliko si angažirana u cijelom procesu proizvodnje? Kako on izgleda i gdje se odvija proizvodnja?

U cijelom procesu proizvodnje sudjelujem od samog početka do kraja. Za svaki model potpisujem dizajn, kroj i samu izradu. Sve se odvija u malom kreativnom studiju u Rijeci, na adresi na kojoj živim, gdje radni dan zna potrajati od kada se probudim dok ne odem spavati. Nakon same izrade proizvoda uslijedi fotografiranje istih, te na kraju dana ažuriranje web shopa, osmišljavanje promocije proizvoda, pripremanje pošiljaka za slanje, odgovaranje na mailove, nabava materijala… Dovela sam se u situaciju gdje zapravo živim ono što radim, te se trudim naći balans kako bi ostala kreativna. Za sada mi i ne ide toliko loše.

Kalla u ponudi ima nekoliko divnih modela torbi i ruksaka. Koliko ti je vremena trebalo da razviješ svaki do modela? I imaš li za jesen u planu neke novitete?

Modeli torbi svojim minimalističkim izgledom ostavljaju dojam jednostavnosti, što njihova izrada svakako nije. Najduže vremena mi je trebalo na početku za izradu prototipa prvog Kalla ruksaka oblog oblika. Bilo je potrebno više od 5 sašivenih ruksaka dok nisam shvatila kako ušiti podstavu na takvom modelu. Nisam imala prilike učiti od nekog iskusnijeg, već sam ono što ne bi sama mogla shvatiti pokušala naći na internetu gledajući DIY tutoriale. Tu se, kao i uvijek, pokazala istinitom, izreka ‘practice makes perfect’. Nakon toga je uslijedila kolekcija 2u1 ruksak-torbi koju sam nakon sastavljanja kroja savladala puno brže, te sam već nakon nekoliko modela uspjela usavršiti proizvod i krenula ga izrađivati po narudžbi. Noviteti za jesen su već krenuli u realizaciju, nadovezat će se na ljetnu capsule kolekciju u skladu s estetikom brenda.

S obzirom na diplomu, marketing vjerojatno imaš u malom prstu? Koji kanali su danas najbitniji po tvome mišljenju? Imaš li neki dobar savjet za mlade brendove koji su tek u povojima? Kako se nametnuti na tržište, odakle krenuti?

Potrebe i ponašanje potrošača se konstantno mijenjaju, pogotovo u vremenu brzog napretka tehnologije i razmjene informacija. Na kraju se odluka o studiranju ekonomije nije pokazala uzaludnom. Zahvaljujući magisteriju marketinga bilo mi je lakše odrediti svoju ciljanu skupinu kupaca i pozicionirati sam proizvod na tržište. Danas internet i društvene mreže uvelike olakšavaju poslovanje poduzetnicima, posebice mladim dizajnerima. I sama sam jedna od velikog broja nezavisnih dizajnera koji za dio svog uspjeha mogu zahvaliti društvenim mrežama, posebice Instagramu. Sve to ima i svoju lošu stranu, kao npr. stvaranje prezasićenosti tržišta. Stoga smatram da bi brendovi trebali zadržavati svoje originalne ideje i jednaku pažnju pridavati svom cjelokupnom vizualnom identitetu, kako u kolekcijama tako i na društvenim mrežama koje im služe kao osobni portfelj.

Iz Rijeke nam dolazi jako puno kvalitetnih brendova koji su se u kratkom roku nametnuli na našoj sceni… Što misliš zašto je to tako? I koje bi istaknula kao favorite?

Hrvatska općenito ima mnogo kreativnih ljudi, proizvođača i dizajnera koji imaju jako puno toga za ponuditi svjetskom tržištu. Rijeka je grad izuzetno bogate industrijske i kulturne baštine, što je vječna inspiracija Riječana i onima koji su došli živjeti u Rijeku. Favorita je mnogo pa ću vjerojatno nekoga izostaviti, ali svakako bih istaknula ojoMAGico – brand talentirane slikarice Jadranke Lacković, Imagine Plastic Tanje Blašković koja koristi reciklirane materijale poput plastičnih vrećica kod izrade torbi, dizajnericu Patriziu Sertić…

Imaš li uzore na svjetskoj modnoj sceni? Čiju estetiku voliš i tko ti služi kao inspiracija?

Inspiraciju pronalazim svuda oko sebe, na filmovima, ulicama…, a najčešće mi se događa da ideju ili rješenje vezano uz izradu dobijem navečer prije spavanja, ili kada se probudim. Brendove čija mi se estetika sviđa i koje bih izdvojila su Doen, HVN by Harley Viera Newton, Nico Giani…

Imaš aktivan webshop. Pretpostavljam da zahvaljujući njemu tvoji proizvodi putuju diljem svijeta? Kamo su sve otputovale tvoje torbe?

To su velike prednosti digitalnog doba, pogotovo za brend u nastajanju. Imamo mogućnost s minimalnim informatičkim znanjem samostalno napraviti i voditi webshop i online prodaju, te postići veću vidljivost. Prvi proizvod koji je bio naručen van Hrvatske otputovao je u Švedsku, a zatim su uslijedile narudžbe iz Japana, Južne Koreje, Kine, Tajvana, Amerike i ostatka Europe.

Sjećaš li se svoje prve narudžbe? Kakav je bio osjećaj kad si prodala svoju prvu kreaciju?

Bio je to veliki miks emocija, svakako pozitivnih. Torbu je naručila jedna djevojka iz Zagreba, koja mi se ubrzo javila s odličnim kritikama. Pozitivan feedback kupaca je ono što mi daje vjetar u leđa za daljnji napredak, daje vjeru i dokazuje da se uloženi trud zbilja višestruko isplati.

Gdje osim na webshopu možemo kupiti tvoje torbe?

Osim na webshopu, proizvodi se mogu naručiti upitom putem e-maila, Instagrama i Facebooka. To su ujedno kanali putem kojih jako često dobivam narudžbe unutar Hrvatske. Također, moje proizvode može se naći u Croatia in a box – specijaliziranoj trgovini za hrvatske dizajnerske proizvode koja se nalazi u Rijeci.

I pitanje za kraj, koji su planovi za budućnost? 

S obzirom na povećanje potražnje za proizvodima, trenutno dogovaram suradnju što me jako veseli. Isto tako, na papiru su već početne skice za mini limitiranu kolekciju odjeće, što također čeka pravi trenutak za realizaciju. Slijedi produktivna jesen.

[the_ad_placement id="post-side"]

NAJNOVIJE

IZ RUBRIKE