[the_ad_placement id="post-top"]
[the_ad_placement id="post-top-mobile"]

Treći dan milanskog Tjedna mode: ‘Tihi humor’ Moschina i Pradino ljubavno pismo – Pradi

I dalje pomno pratimo događanja na milanskim modnim pistama – nakon otvorenja Tjedna mode uz zvučna imena poput Marnija i Fendija, kucnuo je čas da otkrijemo kakve su nam proljetne trendove pripremili Prada i Moschinu. Najuzbudljivije trenutke iz njihovih novih kolekcija donosimo u nastavku.

Prada

Pradina modna revija redovito je jedna od najiščekivanijih u cijelom “modnom mjesecu”, ponajviše zbog vizionarskog pristupa genijalne Miuccie Prade. Gospođa Prada i Raf Simons su nezaustavljivi su duo koji iz sezone u sezonu diktira trendove i postavlja standarde u industriji, a njihova je nova kolekcija bila podjednako nostalgična i osvježavajuća. Motivi prošlosti i budućnosti neumorno su se isprepletali kroz cijelu reviju, manifestirajući se kroz oživljene komade iz Pradina arhiva suprotstavljene futurističkim elementima.

Pradini koncepti redovito su promišljeni i slojeviti, a kolekcija za proljeće nije bila iznimka. Proučavajući ulogu algoritama društvenih mreža pri kreiranju našeg osobnog stila, Miuccia i Raf su podcrtali temu individualnosti nizom potpuno različitih lookova. Bilo je tu elegantnih nabranih haljina, pletenih tajica u funkciji hlača, prepoznatljivih Prada jaknica i kardigana koji odišu “librarian coreom”, ali i nešto odvažnijih futurističkih komada poput srebrnih reflektirajućih suknji s okruglim izrezima i maštovitih oglavlja sa “statement” naočalama u metalik nijansama.

Iako je u pitanju svakako bilo slavlje autentičnosti, ovu bismo kolekciju najlakše mogli opisati kao ljubavno pismo Prade – Pradi. Obožavatelji brenda zasigurno su uočili suknje s remenom oko struka nalik onoj koju je nosila Carrie u “Seksu i gradu”, reinterpretaciju geometrijskog uzorka iz kolekcije za jesen 2012. i druge kultne stilove iz arhiva slavne kuće. Ipak, prava modna poslastica bile su cipele, redom inspirirane bestsellerima iz prošlosti – sandalama iz ikonične “štreberske” kolekcije 1996., prugastim salonkama iz 2008., mokasinkama s platformom iz 2011. i visokim Mary Janicama iz 2012.

Moschino

Nova sezona označila je drugu šansu Adriana Appiolaze da se iskaže na poziciji kreativnog direktora Moschina. Nasljednik Jeremyja Scotta dobro je poznata figura na talijanskoj modnoj sceni, no debitantskom kolekcijom za kuću poznatu po humoru i ekscentričnosti nije pretjerano impresionirao kritiku. Ipak, čini se kako je u kolekciji za proljeće 2025. njegova vizija postala nešto jasnija i slobodnija.

Scott je bio kralj “campa” koji je živio za show, dok bismo Adrianov estetski smjer mogli opisati kao dosjetljiv i duhovit, ali mnogo decentniji i suptilniji. Držeći se vrlo pročišćene i jednostavne palete boja, Appiolaza je ironiju izražavao kroz dekonstrukciju i maštovite krojeve, poput haljina koje su imitirale drapirane plahte te komade s vidljivim etiketama. Opreznije je pristupio i printevima, inspirirajući se voljenim točkicama Franca Moschina te osmišljavajući “trompe l’oeil” uzorke konstrukcijskih elemenata koji su izgledali poput žvrljotina kemijskom na bijelom papiru.

Kada su u pitanju modni dodaci, Appiolaza se držao Scottovog “recepta”, predstavivši ekscentrične modele oblikovane poput čajnika i deterdženta na rublje – nešto slično smo imali prilike vidjeti i u njegovoj prvoj kolekciji kada se našalio s pojmom “baguette” torbe kreirajući dodatak koji je izgledao baš poput duguljastog francuskog kruha. Osim što se referencirao na rad osnivača kuće, “servirao” nam je i outfite koji su nas podsjetili na osobni stil Jeremyja Scotta, s krunama i bajkerskim jaknama, ali i na “uniformu” samog Adriana, s “beanie” kapicama i okruglim dioptrijskim naočalama. U opisu revije poručio je da se bavio “likovima koji isto razmišljaju” te “zajedničkim identitetima”, a je li pritom mislio na Franca, Jeremyja i svoju malenkost te misle li oni zaista isto, procijenite sami.

Foto: Profimedia, Instagram

[the_ad_placement id="post-side"]

NAJNOVIJE

IZ RUBRIKE